Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har merket ubehag i magen og i dag er puppene sykt ømme. Etter min beregning skal jeg ha mensen ca 21 juni. Vi har ikke hatt sex denne perioden før i går, så jeg kan umulig være gravid. Tenker at løpet er kjørt denne mnd også, men lurer på om det går an å ha el rundt disse dager. Jeg har en syklus på 33 dager.

Anonymkode: d1883...0a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du kan ikke ha ha el 8-9 dager før mens, med mindre syklus tilfeldigvis er ute og kjøre denne måneden og mens kommer mange dager for sent.

Anonymkode: 5cb2a...158

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du kan ikke ha ha el 8-9 dager før mens, med mindre syklus tilfeldigvis er ute og kjøre denne måneden og mens kommer mange dager for sent.

Anonymkode: 5cb2a...158

Takk for svar, var det jeg tenkte:)

Skrevet

Du kan ha EL 8-9 dager før menstrusjon. Dette er derimot ikke heldig... Og heller ikke vanlig: http://www.syklus.info/egglosning/defekt-lutealfase/

I ditt tilfelle så vet du jo ikke om dette er EL, om om det er EL, så kan vi ikke si at du har defekt lutealfase, for det kan i så fall hende mensen blir forskjøvet (eller ikke kommer om du er gravid). 

Dersom du har hatt lengre tid mellom EL og mensen vanligvis og vet at EL har vært, så er trolig disse stikningene noe helt annet. Det er enkelte som kjenner ubehag og antydning til små kramper når egget festes. Det kan jo også være strekk i ligamenter for helt andre årsaker eller ting som ikke har med graviditet/syklus å gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Du kan ha EL 8-9 dager før menstrusjon. Dette er derimot ikke heldig... Og heller ikke vanlig: http://www.syklus.info/egglosning/defekt-lutealfase/

I ditt tilfelle så vet du jo ikke om dette er EL, om om det er EL, så kan vi ikke si at du har defekt lutealfase, for det kan i så fall hende mensen blir forskjøvet (eller ikke kommer om du er gravid). 

Dersom du har hatt lengre tid mellom EL og mensen vanligvis og vet at EL har vært, så er trolig disse stikningene noe helt annet. Det er enkelte som kjenner ubehag og antydning til små kramper når egget festes. Det kan jo også være strekk i ligamenter for helt andre årsaker eller ting som ikke har med graviditet/syklus å gjøre. 

Tusen takk for info. Jeg aner ikke når el er, men regner med den pleier være rundt den andre uka per mnd siden mensen kommer på omtrent samme dato pr mnd. Jeg tok ut hormonspiral 14 april og fikk en vanlig mensen blødning 17 april. I mai kom mensen 19 mai. Jeg har en gang tidligere blitt gravid når det egentlig skulle vært umulig å bli gravid, men det kan være stressfaktor som spilte inn og kroppen hadde plutselig el. 

Neste pp kan vi ha sex frem til 7 juli, så håper å kunne treffe el da☺️

Gjest Sisti
Skrevet

Ja, det kan du, og som nevnt er det ikke bra hvis man ønsker å bli gravid, da lutealfasen er for kort. Jeg hadde problemer med det, lutealfasen kunne være på kun en uke (og menssyklus på to uker). 

Men nå kan det jo hende du har hatt EL for flere dager siden, det du kjenner nå trenger ikke være symptomer på EL. Og HVIS du har EL nå kan det godt hende mensen blir forsinket, slik at antall dager mellom blir riktig likevel. Ville altså ikke bekymret meg foreløpig. :)

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Sisti skrev:

Ja, det kan du, og som nevnt er det ikke bra hvis man ønsker å bli gravid, da lutealfasen er for kort. Jeg hadde problemer med det, lutealfasen kunne være på kun en uke (og menssyklus på to uker). 

Men nå kan det jo hende du har hatt EL for flere dager siden, det du kjenner nå trenger ikke være symptomer på EL. Og HVIS du har EL nå kan det godt hende mensen blir forsinket, slik at antall dager mellom blir riktig likevel. Ville altså ikke bekymret meg foreløpig. :)

Takk for svar setter pris på det. Jeg er ikke så bekymret. Det er nok sikkert pms. Jeg har alltid hatt regelmessig mens, men har skjønt nå at jeg egentlig har en "lang" sykkus. Det blir enklere når vi kan ha regelmessig sex, men min mann jobber turnus med 3 uker på/av så det er ikke enkelt å få det til å treffe☺️ Tenker om vi har sex 7 juli så bør vi treffe el neste gang iallefall, men det kommer nok an på hvor lenge sædcellene hans lever og eventuelt hvilken dato faktisk el er på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...