Gå til innhold

Teressa eller plen og platting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Funderer litt på å gjøre litt endringer på hagefronten. I dag har vi en passe stor terasse som er litt lengre enn husveggen og med gressplen nedenfor, er trapp fra terassen og ned på plenen. Plenen forran terassen er gjerdet inn. Har en liten plenflekk på siden/bak terassen også som ikke blir brukt da man ikke kommer til den fra samme siden som resten av plenen. 

Nå funderer jeg altså på om vi kanskje skal fjerne hele terassen, legge steinheller og så plen på resten av området og få gjerdet inn videre rundt huset så all plenen blr i ett. Må da i så fall bygge trapp fra terassedøra og ned til bakkeniva, ser for meg en litt bred og god trapp der. Men blir det rart å ikke ha terasse? Klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg synes :) 

Anonymkode: 1600b...fac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig å å utvide verandaen over den ubenyttede plenen? 

Hvor mange trinn snakker vi om? 

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, stan skrev:

Er det mulig å å utvide verandaen over den ubenyttede plenen? 

Hvor mange trinn snakker vi om? 

Det går ann, vi har vært inne på tanken om det tidligere, men det blir et større prosjekt, og dyrere enn å fjerne hele greia..

det er 2 trinn ned fra terassen nå, men vil nok bli 3 trinn  ned om vi dropper verandaen.

Skrevet

Jeg ville ikke tatt vekk terrasse/veranda.

Bygga ut min i fjor ut over en ubrukelig hageflekk. fikk da en mer sammenhengende veranda/platting og litt mindre plen å vedlikeholde :) 

Skrevet

Tre trinn er da ingenting. Synes det høres ut som en flott plan. Det er også fint at dere vil få brukt hele plenområdet. Kanskje dere vil ha et par lettstelte blomsterbed eller grønnsakshage i tillegg? Det er veldig hyggelig, spesielt om man har barn. En liten plen krever uansett ikke mye vedlikehold.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville heller ha alt på en flate, altså trapp ned fra verandadør og steinheller/platting som går i høyde med planen.

Bare bygg trappa litt bred og god, gjerne med et lite repos på toppen. Jeg synes det ser så stusselig ut med en liten, smal trapp. Vil heller ha en trapp med en blomsterkrukke på, og dyp nok til å sitte med kaffekoppen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, ops2 skrev:

Jeg ville heller ha alt på en flate, altså trapp ned fra verandadør og steinheller/platting som går i høyde med planen.

Bare bygg trappa litt bred og god, gjerne med et lite repos på toppen. Jeg synes det ser så stusselig ut med en liten, smal trapp. Vil heller ha en trapp med en blomsterkrukke på, og dyp nok til å sitte med kaffekoppen.

Ja, er akkurat sånn type trapp jeg tenker, skal bli en sitteplass i solveggen hvor vi kan se på barna som leker på plenen :) 

tenker muligens vi går for å fjerne ja, nå står vi nemlig og må avgjøre om vi skal male rekkverket eller rive og sette opp nytt, da det som er der nå ikke er lett med tanke på vedlikehold.. Og vi bruker plenen mer enn verandaen så vi har igrunn ikke behov for den :P 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...