Gjest liaa Skrevet 14. juni 2016 #1 Skrevet 14. juni 2016 I går var jeg og samboeren min ute og gikk en tur. Vi kom forbi et hus det kom en del røyk fra, og da vi var de første på stedet kontaktet vi brannvesenet og fulgte deres instrukser. Vi ble bedt om å bli på stedet til nødetatene kom, da vi måtte avgi vitneforklaring. Fordi vi var usikre på hva veien vi var i het, løp jeg over gata for å spørre naboen. Naboen ga meg navnet og kom ut for å se om det var noe han kunne hjelpe med - flott det. Men så kom kona hans. Og to unger på kanskje to og fire. Og etter hvert også to andre damer med barnevogner med sovende babyer i, en gammel dame, og enda en barnefamilie. Ok, greit, folk er nysgjerrige. Men selv da nødetatene kom og ba folk trekke seg tilbake pga røyken ble folk stående med ungene sine. Så begynte moren i familie to å ta selfies med brannen i bakgrunnen og toåringen (som så skremt ut) på armen. Mannen som hadde kommet ut for å hjelpe sto og filmet det hele med Snapchat. Og dette FØR VI VISSTE OM DET VAR FOLK I HUSET? Da røykdykkerne gikk inn og ambulansebårene ble satt frem ville i alle fall jeg tatt med barna inn, tenk om det hadde kommet ut forkullede lik, da... Mer enn dette fikk jeg ikke med meg, jeg og samboer gikk etter å ha avgitt vitneforklaring. Fikk senere opplyst via OPS på Twitter at brannen bare hadde vært på terrassen (så heftigere ut) og at ingen hadde vært i huset - men det hadde jo ikke trengt å være tilfelle. Altså, seriøst. Er dette normalt? Er dette hva samfunnet vårt har blitt til? Hva ville dere gjort i en lignende situasjon? Jeg hadde i alle fall tatt med barna mine inn sporenstreks, pga både røyk og potensielle traumer.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #2 Skrevet 14. juni 2016 Jeg ville ikke tatt med barna ut, hvis jeg ikke bodde så nært at brannen kunne spredt seg til mitt hus. Og da ville jeg selvfølgelig tatt med barna bort fra brannen. Selfies og filming hadde jeg aldri i verden kommet til å holdt på med. Om min mann var hjemme, og vi hadde vannslange, ville han forsøkt å hjelpe til med å slokke brannen. Nei, dessverre er det slik i dag at flere og flere mennesker er egoister og tenker kun på seg selv. Anonymkode: ae7ca...a28 2
Gjest liaa Skrevet 14. juni 2016 #4 Skrevet 14. juni 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke tatt med barna ut, hvis jeg ikke bodde så nært at brannen kunne spredt seg til mitt hus. Og da ville jeg selvfølgelig tatt med barna bort fra brannen. Selfies og filming hadde jeg aldri i verden kommet til å holdt på med. Om min mann var hjemme, og vi hadde vannslange, ville han forsøkt å hjelpe til med å slokke brannen. Nei, dessverre er det slik i dag at flere og flere mennesker er egoister og tenker kun på seg selv. Anonymkode: ae7ca...a28 Nettopp! Jeg ble så overrasket at jeg neppe ville trodd det om jeg ikke hadde sett det selv, men du har vel kanskje rett. Men at eksponeringsbehovet går over behovet for å beskytte barna, da...
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #5 Skrevet 14. juni 2016 5 minutter siden, liaa skrev: Nettopp! Jeg ble så overrasket at jeg neppe ville trodd det om jeg ikke hadde sett det selv, men du har vel kanskje rett. Men at eksponeringsbehovet går over behovet for å beskytte barna, da... Huff, ja det er svært trist at så mange mennesker er slik Anonymkode: ae7ca...a28
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #7 Skrevet 14. juni 2016 Dette tror jeg faktisk ikke noe på. Anonymkode: f0f3b...093 1
Gjest Badebuksa Skrevet 14. juni 2016 #8 Skrevet 14. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette tror jeg faktisk ikke noe på. Anonymkode: f0f3b...093 Hvorfor det? Hver dag går folk forbi mennesker som trenger hjelp. Det har skjedd at et menneske har blitt knivstukket på gata, og folk går bare forbi. Uten å hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #9 Skrevet 14. juni 2016 Dette tror jeg faktisk veldig på! Jeg er vernepleier og har opplevd å måttet trå til for mennesker som får illebefinnende i offentlig rom, selv om jeg ikke er på jobb. Folk flokker seg rundt pasienten med det forpulte kameraet og eier ikke skam i livet! Nytter ikke å be dem trekke seg tilbake så pasienten får litt forbanna privatliv. Blokkerte jo for ambulansepersonellet da de kom! Skulle ønske man fikk en saftig bot og ble fra tatt mobilen i lag med mobilforbud i 1 år for denslags oppførsel. Anonymkode: 017db...739 3
Gjest liaa Skrevet 14. juni 2016 #10 Skrevet 14. juni 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette tror jeg faktisk ikke noe på. Anonymkode: f0f3b...093 Vet du, det kan jeg egentlig forstå. Men det skjedde altså.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #11 Skrevet 14. juni 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette tror jeg faktisk ikke noe på. Anonymkode: f0f3b...093 Det er naturlig å få denne reaksjonen, men slike mennesker som TS beskriver finnes faktisk. Det er helt utrolig. Anonymkode: fb49f...d45 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå