Gå til innhold

Tyrkia! noen som skal reise til tyrkia? er det trygt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener dere om å reise til tyrkia i sommer? 

Er der farlig? 

Usikker på om jeg skal reise dit. 

Anonymkode: 24130...c86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville absolutt ikke ha reist dit i år, mtp. situasjonen der nede og faren for terror. Ikke trygt. 

AnonymBruker
Skrevet

du finner info på landssider.no

Anonymkode: aa639...163

Skrevet

Jeg skal være i Tyrkia 1 måned denne sommeren. Hadde det ikke vært for at fly billetten allerede er bestilt så ville jeg droppet turen.

Kommer til å holde meg unna store folkemengder og steder hvor turister ferdes - kommer heller ikke til å dra til istanbul som jeg vanligvis gjør når jeg er der nede. 

Skrevet

Hei! :) Jeg mener at du skal ta sjansen på å reise. Terror kan skje hvor som helst nå for tiden,- og i å med at turismen har gått kraftigt ned i Tyrkia i sommer så er nok ikke disse typiske turiststedene plassene terroristene går etter først. Jeg for min del hadde vært mer redd for å reise til europeiske storbyer og dratt på sydenferie til Spania, Frankrike og Italia,- der det har kommet trusler fra IS om å angripe i sommer. 

Jeg var i Alanya i mai, og jeg skal ned igjen 2 uker i juli. Selvfølgelig tenker jeg på at noe kan skje, -  men som sagt. Det kan det gjøre hvor som helst,- og en vet aldri hvor og når. Jeg har det i bakhodet at noe kan skje og oppsøker ikke store folkemengder. Men jeg skal ikke la frykten ødlegge for ferien min :) Sikkerheten på tyrkiske flyplasser, eller flyplassene i Antalya og Gazipaza er jo også veldig god,- mye bedre enn på europeiske flyplasser der en kan valse inn på flyplassen med både det ene og andre uten å bli sjekket. Politiet er også veldig synlig i gatene,- og på strendene så går det vakter/politi jevnlig og sjekker. 

Så jeg sier; Reis og kos deg,- men ta dine forhåndsregler :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...