AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #1 Skrevet 14. juni 2016 Spiser dere skikkelig middag hver dag? Selv er jeg student, drar mye hit og dit i hverdagen, og spiser sjelden skikkelig middag mer enn 3-4 ganger i uka. Hvis jeg ikke er hjemme på ettermiddagen spiser jeg bare annen mat (som er typisk "frokost/lunsj-mat") der jeg befinner meg. Orker sjelden å begynne å lage skikkelig middag hvis jeg ikke kommer hjem før senere på kvelden. Det er jo ikke noe stort problem for meg, selv om det er litt kjedelig å spise brødskive med salami til "middag", sammenlignet med et godt middagsmåltid hjemme. Men tenker jo på om jeg kanskje får i meg for lite av det kroppen trenger eller noe, ved å drive på sånn? Vet at det går an å feks. lage dobbel porsjon middag og ta med i en matboks dagen etter, men det er sjelden at jeg har tid til å stå og lage middag for flere dager. Jeg velger alltid letteste løsning, men mulig det er dumt? Så hvor ofte spiser dere skikkelig middag? Anonymkode: 2c17d...cf7
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #2 Skrevet 14. juni 2016 Neida, du tar ingen skade av å ikke spise varmmat definert som middag hver eneste dag. Anonymkode: 4d701...3fd 1
PatrickBateman_ Skrevet 14. juni 2016 #3 Skrevet 14. juni 2016 Prøver å spise middag hver dag. Hvis jeg spiser brød til middag føler jeg at jeg aldri blir skikkelig mett og går rundt å småspiser hele dagen.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #4 Skrevet 14. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neida, du tar ingen skade av å ikke spise varmmat definert som middag hver eneste dag. Anonymkode: 4d701...3fd 4 minutter siden, PatrickBateman_ skrev: Prøver å spise middag hver dag. Hvis jeg spiser brød til middag føler jeg at jeg aldri blir skikkelig mett og går rundt å småspiser hele dagen. Men hvor mange dager i uken bør man få i seg et skikkelig middagsmåltid, for at det ikke skal bli for lite? Er det nok med tre dager? Anonymkode: 2c17d...cf7
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #5 Skrevet 14. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hvor mange dager i uken bør man få i seg et skikkelig middagsmåltid, for at det ikke skal bli for lite? Er det nok med tre dager? Det er ikke nødvendig å spise varmmat i det hele tatt så lenge du spiser normalt. Anonymkode: 4d701...3fd 6
Cashbah Skrevet 14. juni 2016 #6 Skrevet 14. juni 2016 Spiser mye brød til middag, har vokst opp med det. Skjønner egentlig ikke at folk kan klage over dårlig økonomi, for så å unne seg varmretter hver eneste dag. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #7 Skrevet 14. juni 2016 Jeg spiste ikke det som typisk regnes som middag i store deler av studietiden. Bodde alene i 2 år, så da ble det kun middag når jeg var ute eller sammen med andre. Hadde samboer de resterende 4 årene, så da ble det mer middag. Men de to årene spiste jeg likevel mye fisk og grønnsaker, type en stor boks makrell med salat/grønnsaker. Det er jo egentlig litt middag, da. Anonymkode: c8f8f...f47
Pringle Skrevet 14. juni 2016 #8 Skrevet 14. juni 2016 (endret) Middag er for de fleste (nordmenn, fremdeles) det måltidet som har mulighet for mest variasjon og har mest protein. Hvis du ellers får i deg nok protein og spiser variert, er det ikke nødvendig å spise typisk middagsmat. Eh.. Ja, jeg spiser middag hver dag, nå. Gjorde ikke det mens jeg var "matlei" og slet med lyst på bare "feil" ting, det var veldig rotete. Endret 14. juni 2016 av Pringle 5
Wenda Skrevet 14. juni 2016 #9 Skrevet 14. juni 2016 Mine måltider faller sjeldent innunder de standardkategoriene. Ja jeg spiser middag hver dag dersom det er snakk om et måltid rundt middagstider, men det betyr ikke at det alltid er snakk om typisk middagsmat. Jeg kan spise middagsmat til frokost eller lunch og typisk frokost/lunch mat til middag f.eks 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #10 Skrevet 14. juni 2016 1 time siden, Cashbah skrev: Spiser mye brød til middag, har vokst opp med det. Skjønner egentlig ikke at folk kan klage over dårlig økonomi, for så å unne seg varmretter hver eneste dag. Varmretter trenger ikke å være dyrt. Anonymkode: 1ae0b...056 8
Cashbah Skrevet 14. juni 2016 #11 Skrevet 14. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Varmretter trenger ikke å være dyrt. Anonymkode: 1ae0b...056 Brød med pålegg er billigere på sikt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #12 Skrevet 14. juni 2016 Som mor og gift, har vi i familien varm middag i 99% av tilfellene. Føler liksom at man må gi barn i oppveksten skikkelig middag hver dag. Det har imidlertid skjedd på en varm sommer-lørdag at vi har droppet middag, pga manglende matlyst hos alle pga heten og at vi bare spiser godteri istedet ;-) Men det er typ en eller to ganger i året. Anonymkode: a8b31...b4c 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #13 Skrevet 14. juni 2016 Går kald pastasalat under varmmat? Den har jo blitt kokt opp og varmet, men så avkjølt igjen. Anonymkode: 9f885...9c8
Gjest Tom/Loki Skrevet 14. juni 2016 #14 Skrevet 14. juni 2016 Ja, må ha middag vær dag, hadde aldri klart å spise bare brød
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #15 Skrevet 14. juni 2016 Ja jeg spiser middag hver dag. Middag (varm mat) er dagens viktigste måltid for min del. For meg hadde det ikke funket å spise brødmat til middag. Anonymkode: 9a512...ee9 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #16 Skrevet 14. juni 2016 1 time siden, Cashbah skrev: Brød med pålegg er billigere på sikt. Ikke nødvendigvis. Det finnes mange billige og gode varmretter, Som for eksempel grøt og diverse supper. Anonymkode: 0d21f...b76 3
Gjest Rainy Skrevet 14. juni 2016 #17 Skrevet 14. juni 2016 Jeg må ha minst ett varmt måltid om dagen. Middag er dagens høydepunkt
Cashbah Skrevet 14. juni 2016 #19 Skrevet 14. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis. Det finnes mange billige og gode varmretter, Som for eksempel grøt og diverse supper. Anonymkode: 0d21f...b76 Ja, men på lang sikt blir det utrolig monotont å leve på supper og grøt. Supper og grøt er matretter du kan unne deg når du skal lage varmretter. Hvis du har dårlig råd da. Selv spiser jeg som regel enten brødskiver eller supper til middag. Men det har litt mer med latskap å gjøre enn økonomi
penny_ Skrevet 15. juni 2016 #20 Skrevet 15. juni 2016 22 timer siden, Cashbah skrev: Brød med pålegg er billigere på sikt. Også inneholder det lite fett og proteiner med mindre man har masse pålegg på, men da blir det jo igjen dyrere. For min del hadde det ikke holdt da jeg spiser 150-200 gram kjøtt/fisk til middag så og si hver dag. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå