Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med det? Har noen spørsmål.. 

Blir det varmt inni der, hvis man har teltet på stranda? 

Er det usannsynlig at en baby på 8,5 mnd vil holde seg inni teltet? (Krabber)

Er det et bortkastet kjøp, eller er det nødvendig å ha med på tur til Spania?

Anonymkode: e4aba...f0d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan kanskje bli vanskelig med baby som krabber.

Her har det ellers vært gull hittil i sommer. Har hatt det i hagen. Vært opptil 30 varmegrader her.

Har endt opp med å sitte inni teltet med baby flere ganger fordi det var så deilig å svalt der.

Anbefaler å umngå for mørke farger for det blir fort varmt.

Anonymkode: 90d5a...853

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan kanskje bli vanskelig med baby som krabber.

Her har det ellers vært gull hittil i sommer. Har hatt det i hagen. Vært opptil 30 varmegrader her.

Har endt opp med å sitte inni teltet med baby flere ganger fordi det var så deilig å svalt der.

Anbefaler å umngå for mørke farger for det blir fort varmt.

Anonymkode: 90d5a...853

Ja, det er det som har bekymret meg at vi må sette babyen inn der hele tiden. Liker å ligge og leke, men det er kanskje lurere å ta med parasoll og heller sitte i vannkanten? Da sitter jo kanskje babyen rolig i 5 sekunder ;) 

Teltet er vel blått... ganske høyt

Gjest asdas123
Skrevet

Min erfaring er at en så stor baby ikke vil oppholde seg i UV-teltet lenge av gangen. Vi satt heller under tre i skyggen eller hadde med en parasoll. Begge barna ble likevel eksponert for litt sol, da de var så mobile veldig tidlig. 

Du vil sikkert få andre svar der babyen lå i ro i UV-teltet men det har ikke skjedd her ;) 

Skrevet

Vi hadde et slikt lite telt, et slags halv telt, som var åpent på den ene siden. Stort nok for en voksen å sitte halvveis inni.

Det var greit, men hadde sine begrensinger. Ungen krabber ut, men når ungen er trøtt er det veldig kjekt. Det gir skygge for solen, slik at ungen kan være lettere kledd, eller helt uten klær.

Men ungen vil ikke være inni lenge alene. Siden vi likevel hadde med vogn var det like greit å lage et "telt" av litt tau, klesklyper og badehånkle.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må passe på at hun ikke blir eksponert for sol, da, hun er veldig lys i huden. Tar på UV-drakt på stranden selvsagt, men jeg snakket med helsesøster og hun sa: skygge! UV-telt tilsvarer jo skygge, men det er klin umulig å få en 8 mnd gammel baby til å være rolig hvis den ikke vil være rolig :)

Hun er allerede overalt og skal klå på alt. Jeg vet ikke om det er noe særlig skygge dit vil skal heller, og parasoller gir ikke så mye skygge? 

AnonymBruker
Skrevet

Teltet vårt er himmelblått, vi foretrakk å ha det i halvskygge fra et tre, særlig siden bakken var oppvarmet.

Vår er for liten til å krabbe. Vi satte inn et lite oppblåsbart plaskebasseng, meget populært! Kanskje din også holder interessen for å være der med plaskebasseng og badeleker?

Anonymkode: dfe53...5ae

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Teltet vårt er himmelblått, vi foretrakk å ha det i halvskygge fra et tre, særlig siden bakken var oppvarmet.

Vår er for liten til å krabbe. Vi satte inn et lite oppblåsbart plaskebasseng, meget populært! Kanskje din også holder interessen for å være der med plaskebasseng og badeleker?

Anonymkode: dfe53...5ae

Ja, men jeg vet ikke om teltet er stort nok da :) Hørtes koselig ut

Skrevet

Mine to har iallfall nektet plent å være i skyggen når de har vært så store, så jeg ga opp og gikk for uv-drakt og solhatt. De liker varme begge to, tror det er derfor. Det har gått helt fint, ingen av de har hatt antydning til solbrenthet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...