Gjest gotthard Skrevet 11. november 2004 #41 Del Skrevet 11. november 2004 om du ikke stoler på styrer eler avd,leder. føler du ikke kan prate med assistentene om dette så har du faktisk et styre som sitter over styrer. ta kontakt med styret og prat med de eller du kan prøve igjen og si det til de på avdelingen. veit ikke helt hva problemet er men måten du sier ting på har også mye og si, si noe slikt som "min sønn har i det siste begynt og bli mye sår i rommpa , kan dere tørke lit forsiktig bak der så det kansje blir bedre snart?".da ber du om hjelp i de flestes ører men om du sier " dere tørker for hardt, skjerp dere" vel, da blir det helt motsatt veit du :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 11. november 2004 #42 Del Skrevet 11. november 2004 Hvem kan jeg spørre om dette i barnehagen? Den som har gjort det? Avdelingsleder, som er helt ny? Styrer, som har løyet tidligere? Kan jeg spørre andre folk, hvem? Denne personen som har gjort dette, skal antagelig bli mitt barns faste holdepunkt i barnehagen! Jeg synes det er helt grusomt å tenke på....Og det finnes ikke andre tilbud her. Det er litt vanskelig å svare deg ettersom du ikke forklarer ordentlig hva som er skjedd, men utfra det siste innlegget høres det ut som om du tror barnet ditt har vært utsatt for overgrep. Overgrep skal anmeldes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 11. november 2004 #43 Del Skrevet 11. november 2004 Har forsøkt å spørre om det er mistanke om overgrep tidligere - og at det da må anmeldes.. men har ikke fått svar på det .. så det virker ikke som det er det som er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 11. november 2004 #44 Del Skrevet 11. november 2004 Har forsøkt å spørre om det er mistanke om overgrep tidligere - og at det da må anmeldes.. men har ikke fått svar på det .. så det virker ikke som det er det som er problemet. Ja, jeg så egentlig det. Ble bare litt forvirret når hun skriver at det er helt grusomt o.s.v. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 11. november 2004 #45 Del Skrevet 11. november 2004 Herregud hva er detta her egentlig?? Må jo gå an å fortelle oss konkret hva som skjer!! Har fulgt med på denne tråden her en stund nå og forstår fortsatt ikke hva det dreier seg om... Er det snakk om overtørking (ok, uttrykket er litt morsomt...) eller er det snakk om overgrep? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 11. november 2004 #46 Del Skrevet 11. november 2004 men.....det burde vel heller hete undertørking ? har en unge møkk bak så tørker jeg til det ikke er mere brunt på papiret,,noen mener det er for mye , andre at det er for lite. vi oppmuntrer barna til og tørke selv og så tørker vi etterpå for og se om det er ordentlig gjort. ser vi at dette går bra flere ganger på rad så sier vi fra til foreldrene at vi slutter og tørke barnet. men om barnet vi snakker om her blir mye sår så går det vel ann og se hvordan papir de bruker.mye billig papir som ikke er bra og bruke der bak for en liten stump Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #47 Del Skrevet 11. november 2004 Ja, jeg så egentlig det. Ble bare litt forvirret når hun skriver at det er helt grusomt o.s.v. :o Dere uttaler dere jo som om jeg skulle vite sannheten. Bare det å ha en liten mistanke, er vel grusom nok i seg selv..( bør man ikke være føre var, eller skal man vente til omfanget er digert nok??)Det trenger da vel heller ikke være overgrep fordi om jeg ikke liker det. Jeg er da ikke helt hysterisk og løper til politiet og anmelder ved den minste lille sak. Jeg må jo også ta hensyn til den som har gjort dette, det er vel lite hyggelig å bli "mistenkeliggjort"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 11. november 2004 #48 Del Skrevet 11. november 2004 :o Dere uttaler dere jo som om jeg skulle vite sannheten. Bare det å ha en liten mistanke, er vel grusom nok i seg selv... Selvfølgelig, men vi kunne ikke vite at du hadde mistanke om overgrep når du ikke skrev det. I tillegg har vi prøvd å spørre om det er det som er problemet, uten at du har svart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 11. november 2004 #49 Del Skrevet 11. november 2004 Selvfølgelig, men vi kunne ikke vite at du hadde mistanke om overgrep når du ikke skrev det. I tillegg har vi prøvd å spørre om det er det som er problemet, uten at du har svart. .. og vi har også sagt at er det mistanke om det .. så MÅ du anmelde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #50 Del Skrevet 11. november 2004 Selvfølgelig, men vi kunne ikke vite at du hadde mistanke om overgrep når du ikke skrev det. I tillegg har vi prøvd å spørre om det er det som er problemet, uten at du har svart. Ærlig talt :o :o Jeg har da hele tiden sagt at det har vært en hjelp som jeg har ansett for å være langt mere enn nødvendig. Å sitte og si at jeg liksom ikke skulle godta "vanlig tørk...Jeg er dypt rystet over dere barnehagefolk :evil: Og som jeg har sagt; det er ikke sikkert det er et overgrep, selv om jeg ikke liker det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 11. november 2004 #51 Del Skrevet 11. november 2004 mulig jeg er den dumme her, men kan du ike bare si at du ønsker han skal tørke selv heretter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 11. november 2004 #52 Del Skrevet 11. november 2004 Mulig jeg er den teite her, men snakker du sånn til andre mennesker irl også når du skal ta opp ting? utrolig provoserende "tonefall" her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 11. november 2004 #53 Del Skrevet 11. november 2004 Jeg er ikke barnehage"folk" .. og har aldri jobbet i barnehage. Jeg har riktignok hatt barn i barnehage - og de gangene jeg har hatt et problem med noe har jeg tatt det opp i barnehagen. Jeg har enten tatt ting opp med aktuell ansatt, med styrer/leder eller direkte med styret. Har jo også hatt min økt i styret - så jeg har kunnet bidra med holdninger den veien. Jeg har aldri noen gang hatt problemer med å bli tatt på alvor hvis det har vært ting jeg har følt vært et problem. Kanskje du skulle tenke litt gjennom måten du tar kontakt med styrer/personale på - så du kanskje når frem med bekymringen din, for om det foregår overgrep i barnehagen - bør det for alles skyld avdekkes så fort som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. november 2004 #54 Del Skrevet 11. november 2004 Hadde jeg hatt så mye som en bitteliten mistanke om at barnet mitt ble utsatt for noe som helst usømmelig i barnehagen ville jeg aldri i verden sendt h*n dit! Ingen må faktisk så mye hverken det ene eller det andre, at en er nødt til å utsette barnet sitt for sånt. Å si at man er nødt til å betale husleia holder ikke, jeg hadde heller bodd i campingvogn enn å la ungen eventuellt bli utsatt for overgrep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #55 Del Skrevet 11. november 2004 Jeg er ikke barnehage"folk" .. og har aldri jobbet i barnehage. Jeg har riktignok hatt barn i barnehage - og de gangene jeg har hatt et problem med noe har jeg tatt det opp i barnehagen. Jeg har enten tatt ting opp med aktuell ansatt, med styrer/leder eller direkte med styret. Har jo også hatt min økt i styret - så jeg har kunnet bidra med holdninger den veien. Jeg har aldri noen gang hatt problemer med å bli tatt på alvor hvis det har vært ting jeg har følt vært et problem. Kanskje du skulle tenke litt gjennom måten du tar kontakt med styrer/personale på - så du kanskje når frem med bekymringen din, for om det foregår overgrep i barnehagen - bør det for alles skyld avdekkes så fort som mulig. Nå er saken at jeg bor på et ganske lite sted, så for alles hensyn bør jeg trå veldig forsiktig her! Det er det som også gjør det så vanskelig. Jeg har ikke følt at jeg har vanskeligheter med å kommunisere med de ansatte, men det har skjedd ting som har skapt visse problemer..og jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor man lyver om ting man ikke trenger å lyve om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #56 Del Skrevet 11. november 2004 Jeg lurer på en ting, når du får så krafitg "motbør" som du får her, stopper du da aldri opp og tenker at det kan være noe i det, eller tenker du "det må-være-noe-galt-med-ALLE-andre"? Bare lurer, for når jeg får massiv kritikk som det virker som du har fått før også, så går jeg litt i meg selv for å se om jeg kanskje kan endre på noe. Kan du være så snill å fortelle hva du mener om å fortelle løgner? Jeg har ikke fått noe svar på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 11. november 2004 #57 Del Skrevet 11. november 2004 Hadde det vært en idè og kanskje flyttet fra dete lille stedet til en annen plass i landet? Kanskje dere får det bedre der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Philosophia Skrevet 11. november 2004 #58 Del Skrevet 11. november 2004 Har ikke lest hele tråden, men om jeg har forstått det riktig mener trådstarter at barnet blir tørket for mye og lurer på om det er et overgrep, men er ikke sikker og vil ikke ta det opp ettersom det kan skape problemer. Har du så mye som en liten mistanke om overgrep mot barn er det en SELVFØLGE at det tas opp!!! Om det skulle vise seg at det ikke er det er jo ingen ting bedre enn det. Jeg mener at man er med på overgrepet ved ikke å melde fra dersom man har en mistanke. Det er faktisk barnet det går utover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 11. november 2004 #59 Del Skrevet 11. november 2004 Bare gi opp denne tråden... Har prøvd å gi denne gjesten råd i andre sammenhenger. Men det er håpløst. Det bare fortsetter og fortsetter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tari ikke innlogget Skrevet 12. november 2004 #60 Del Skrevet 12. november 2004 Kan du være så snill å fortelle hva du mener om å fortelle løgner? Jeg har ikke fått noe svar på det! Jeg forstår ikke at du trenger vår oppfatning om det å lyve. Selvfølgelig skal man ikke lyve, og som foreldre skal man få vite sannheten om hva som foregår i barnehagen. Men, selv om du ikke skjønner dette, så er det vanskelig å uttale seg om noe man omtrent ikke vet noenting om. Og, du vil jo ikke gi oss nok informasjon så vi kan vurdere det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå