Gå til innhold

Skal mannen se brudekjolen ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lar dere mannen se brudekjolen før bryllupet /vielsen?? 

Lar dere mannen velge blomster buketten, eller er alt dette for gammel dags ?

vi skal blant annet ikke sove sammen siste natta før bryllupet , det synes jeg er litt romantisk og møtes i kirken 😀

Anonymkode: 74d47...775

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han får se/være med på å kjøpe kjolen hvis han vil. Jeg bestemmer buketten fordi jeg skal holde den og driter i hva han synes om den så lenge jeg liker den. Vi skal nok sove sammen før bryllupet.

Anonymkode: abf1a...2a9

• Liker 3
Skrevet

Vi reiser bort alene og gifter oss i hemmelighet, så ja. Han har sett kjolen, og vi skal sove sammen natten før bryllupet. :D

Skrevet

Han får ikke se kjolen, jeg ordner blomsterbukett, vi sover hver for oss (sannsynligvis). :)

Jeg visste ikke at det var vanlig at mannen lagde blomsterbukett før jeg hadde bestilt! Ellers kan det hende det hadde vært annerledes..

Skrevet

Han har sett kjolen. Synes det er viktig at han også synes den er fin... Jeg skal jo se dressen han skal gå i og "godkjenne" den.

Han skal fikse brudebuketten, synes det er en koselig tradisjon. Vi sover nok sammen natten før, men pynter oss hver for oss.

Gjest 1anonym2
Skrevet

Han har ikke sett kjolen, og han vil absolutt IKKE se kjolen heller. Han er veldig der at han vil bli overrasket, for han påstår at jeg kommer til å se nydelig uansett :P 

Vi gifter oss i utlandet, så vi kommer til å sove sammen natten før, men så går han til et familiemedlems rom for å gjøre seg klar før vielsen :)

AnonymBruker
Skrevet

Han hadde sett kjolen, men det var fordi vi giftet oss i bunad. Han kjøpte buketten.

Anonymkode: 3a7dd...27f

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Min mening er jo at mannen ikke skal se brudekjolen før bryllupet.

Og gammeldags er jo at du velger bukett, men mannen betaler for den og blomsten han har i dress/smoking/skjakett/kjole og hvitt, det han måtte ha på. Men hvor mange som gjør det nå, veit jeg ikke.

Det angående sove sammen natta til bryllupet er jo veldig variert. Er man samboere og muligens barn sammen og alt syntes jeg ikke det gjør noe sove sammen nei. Men akkurat det med at mannen ser brudekjolen syntes jeg ikke han skal. hehe:)

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Byjenta! skrev:

Min mening er jo at mannen ikke skal se brudekjolen før bryllupet.

Og gammeldags er jo at du velger bukett, men mannen betaler for den og blomsten han har i dress/smoking/skjakett/kjole og hvitt, det han måtte ha på. Men hvor mange som gjør det nå, veit jeg ikke.

Det angående sove sammen natta til bryllupet er jo veldig variert. Er man samboere og muligens barn sammen og alt syntes jeg ikke det gjør noe sove sammen nei. Men akkurat det med at mannen ser brudekjolen syntes jeg ikke han skal. hehe:)

Nei, det tradisjonelle er at han velger den og betaler.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Den 19.6.2016 at 12.01, AnonymBruker skrev:

Han hadde sett kjolen, men det var fordi vi giftet oss i bunad. Han kjøpte buketten.

Tragisk.

Anonymkode: 0acf6...fbe

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tragisk.

Anonymkode: 0acf6...fbe

Hvorfor var det tragisk? Det var det vi begge ønsket. Jeg fikk krone og så minst like mye ut som en brud som alle med hvite kjoler. "Prinsessekjoler" bruker jeg ofte, bunaden er mye mer spesiell.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Han vet ikke at det blir brudekjole :fnise:  Vi drar til hjemlandet hans og gifter oss i all hemmelighet, bare oss to mens svigers passer barna. 

Han skal ha dress og forventer jo at jeg stiller i kjole, men jeg holder det hemmelig at jeg faktisk har valgt meg en brudekjole. Jeg liker ikke å gå i kjoler, eller å pynte meg men synes at det høver seg bra når jeg faktisk skal gifte meg at jeg pynter meg ordentlig. Jeg synes det gjør hele opplevelsen litt mer komplett og spesiell, all den tid det bare er oss to og innleide vitner foran presten :Hehe:

Anonymkode: 523c5...839

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det tradisjonelle er at han velger den og betaler.

Det har aldri jeg hørt iallefall, men det er helt sikkert forskjell fra plass til plass og hva folk gjør. Det jeg har hørt og opplevd er at mannen betaler, men bruden velger selv hvilken bukett ho vil ha.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Byjenta! skrev:

Det har aldri jeg hørt iallefall, men det er helt sikkert forskjell fra plass til plass og hva folk gjør. Det jeg har hørt og opplevd er at mannen betaler, men bruden velger selv hvilken bukett ho vil ha.

Jeg har bare hørt om det i nyere tid, fordi bruden ikke klarer å la brudgommen ta ansvar for det.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare hørt om det i nyere tid, fordi bruden ikke klarer å la brudgommen ta ansvar for det.

Vel, jeg har aldri hørt om det. Jeg har alltid hørt og opplevd at brudgommen tar og kjøper det som eventuelt skal til forlover, seg selv, brudens far og blomsterbukett, men at bruden velger.  Bruden må jo velge det selv, for alt han veit kan ho ha et tema i brudekjolen f.eks brudebuketten skal gå igjen i osv... Men det er jo det samme :) Da har vi hørt og opplevd forskjellig, og det er greit. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Byjenta! skrev:

Vel, jeg har aldri hørt om det. Jeg har alltid hørt og opplevd at brudgommen tar og kjøper det som eventuelt skal til forlover, seg selv, brudens far og blomsterbukett, men at bruden velger.  Bruden må jo velge det selv, for alt han veit kan ho ha et tema i brudekjolen f.eks brudebuketten skal gå igjen i osv... Men det er jo det samme :) Da har vi hørt og opplevd forskjellig, og det er greit. 

Jeg sier ikke jeg har opplevd så mye at brudgommen faktisk for lov. JEg sier akkkurat det du sier at i dag er det blitt slik at bruden kjøper. Om du leser gamle skikk og bruk og bryllupsbøker (mer enn 20 år gamle) ser du lett av brudgommen skulle kjøpe og velge. Men i dag er brudene blitt så opptatte av pirk at de trumfer over gammel tradisjon.

Der syntes jeg er synd, for så bridezilla trenger de ikke være. 

Og bruden MÅ  virkelig ikke bestemme selv. Har hun et tema i kjolen må det på ingen måte gå igjen i buketten. Et tema for bryllupet vet vel han også om og bør like mye ha rett til å kjøpe buketten. Det er ikke hennes dag det er begges. De holdningene du viser nå er de som lager bridzillas

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Byjenta! skrev:

Et tema i brudekjolen?? :skratte:

"Global oppvarming", "Brexit og konsekvenser for EØS-avtalen" eller kanskje "Behov for ufaglært arbeidskraft i eldreomsorgen"?

Jeg får litt vondt i hodet av rosa kursiv.

Anonymkode: 58a49...e98

• Liker 6
Skrevet

Mannen min så ikke brudekjolen, hovedsaklig fordi han absolutt ikke ville ;) Vi valgte ut blomster og brudebukett sammen. Vi sov sammen natta før bryllupet, det føltes helt feil ut for oss være fra hverandre den natta vi kom til å være mest spent/trenge hverandre :)

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke jeg har opplevd så mye at brudgommen faktisk for lov. JEg sier akkkurat det du sier at i dag er det blitt slik at bruden kjøper. Om du leser gamle skikk og bruk og bryllupsbøker (mer enn 20 år gamle) ser du lett av brudgommen skulle kjøpe og velge. Men i dag er brudene blitt så opptatte av pirk at de trumfer over gammel tradisjon.

Der syntes jeg er synd, for så bridezilla trenger de ikke være. 

Og bruden MÅ  virkelig ikke bestemme selv. Har hun et tema i kjolen må det på ingen måte gå igjen i buketten. Et tema for bryllupet vet vel han også om og bør like mye ha rett til å kjøpe buketten. Det er ikke hennes dag det er begges. De holdningene du viser nå er de som lager bridzillas

Det er godt vi har forskjellige meninger, men når mamma og pappa gifta seg for 42 år siden så valgte mamma brudebuketten sin selv, det var vanlig på den tiden. 

Skrevet
1 time siden, Byjenta! skrev:

Det er godt vi har forskjellige meninger, men når mamma og pappa gifta seg for 42 år siden så valgte mamma brudebuketten sin selv, det var vanlig på den tiden. 

Og min mor plukket sin selv.  Likevel har AB rett i at tradisjonen sier at mannen skal ordne den.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...