iingvild Skrevet 3. november 2004 #1 Skrevet 3. november 2004 Jeg har invitert fetter + kone med barn til pizza på fredag, og vet ikke helt hva slags pizza jeg skal lage. Vil gjerne at den skal være super god!! Noen som har noen forslag? Evt oppskrift? iingvild
nessi Skrevet 3. november 2004 #2 Skrevet 3. november 2004 Pølsepizza pleier å slå ann hos barn Jeg pleier å bruke pølser av et eller annet slag (grill, wiener, røkte) også pleier jeg å ha i litt peperoni for å få mere smak.
Arkana Skrevet 3. november 2004 #3 Skrevet 3. november 2004 God pizzabunn (en stor langpanne):1 liter hvetemel, 4 dl lunkent vann, litt olje, litt salt, litt sukker, en pakke gjær, 1 egg, krydder (tørkede italienske urter). Gjærern røres ut i væsken (tørrgjær rett i melet), rør inn resten og dytt ut i en stor langpanne. Pizzasaus: En stor finhakket løk og 5-6 hakkede hvitløksfedd freses i litt olje. Tilsett en boks hakkede tomater, 2-3 ss tomatpuré, 1 laurbærblad, oregano, basilikum, salt, pepper og litt sukker. La småkoke 30 minutter. Fisk ut laurbærbladet og kjør sausen glatt med stavmikser. Det holder til 2-3 pizzaer. Hva du skal ha på er jo helt opp til deg, men her har du noen forslag: kylling, biffstrimler, kjøttdeig, pølseskiver, pepperoni, små kjøttboller, løk, hvitløk, chili, ananas, paprika, blåmuggost, squash, oliven, sopp, aubergine, tomatskiver, røkelaks/laks, tunfisk, reker, soltørkede tomater, pinjekjerner, peanøtter, salsa, spinat, artisjokkhjerter, asparges, purre/vårløk, parmaskinke +++ Osten er også viktig, jeg bruker halvparten mozzarella, for konsistensens skyld (smaker ingenting) og halvparten cheddar for smakens skyld. Ta gjerne en titt på side 8 og 22 i dagboken min, der finner du oppskrifter på spennende pizzaer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå