AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #1 Skrevet 13. juni 2016 Hei! Jeg har vunnet en sak i Forliksrådet, og frist for betaling av erstatning har for lengst gått ut. Advokaten sendte kravet til lensmannen og jeg har fått pant i eiendom til den innklagede. Det har nå gått litt over et halvt år uten betaling, så det løper renter på kravet. Det jeg lurer på er kravet om saksomkostninger. Der påløper det vel også renter, men jeg er usikker på om de rentene vil gå til meg eller advokaten. Det kan bli snakk om en god del penger om dette går over flere år. Advokaten er også bidratt med gjennom studentsamskipnaden. Det er de som dekker advokaten min. Vil det være de som råder over saksomkostningene, og vil de kunne kreve alle renter på disse? Det er vel mest sannsynlig, siden de allerede har betalt advokaten for saksomkostninger. Er det noe jus på dette? Anonymkode: 3ecc2...116
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #2 Skrevet 13. juni 2016 Hvorfor spør du ikke juristen du har brukt? Anonymkode: 6b81b...624
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #3 Skrevet 13. juni 2016 Saksomkostninger er faktiske omkostninger som sikkert advokaten din har lagt ut for. Det er nok han som skal ha dem, men du må sjekke hvilken avtale dere har. Anonymkode: bbadb...995
asterix Skrevet 14. juni 2016 #4 Skrevet 14. juni 2016 (endret) Det er jo den som har dekket saksomkostningene som har tapt renter og skal få disse dekket.Om advokaten ikke har fått betalt enda er det han som skal ha utgiftene sine dekket + rentene. Om Studentsamskipnaden har betalt er det de som skal ha pengene. Du har jo slik jeg forstår innlegget ditt ikke betalt noen saksomkostninger og da har den biten ingenting med deg å gjøre. Endret 14. juni 2016 av asterix
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå