Majka Skrevet 3. november 2004 #1 Del Skrevet 3. november 2004 Jeg har en mobiltelefon kjøpt på Elkjøp for snart to år siden. Jeg har hatt den inne til service to ganger, og nå begynner den å fuske igjen. I den forbindelse lurer jeg på hvilke rettigheter jeg har. Har vært i kontakt med Elkjøp, og fått beskjed om at de har ett års garanti på mobiltelefoner. Siden telefonen min er eldre enn dette, må jeg betale service selv...men da kan jeg vel like godt kjøpe ny? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffegjesten Skrevet 3. november 2004 #2 Del Skrevet 3. november 2004 Sjekk forbrukerkjøpsloven. Kikk litt på disse linker og du burde se at dette behøver ikke koste deg noe. Klart butikken prøver seg, men neste gang du kjøper noe bør du vurder en butikk som gir bedre service enn der du kjøpte din telefon. Uheldigvis er det ikke alle som kan velge butikk, men har du mulighet så........ http://www.butikksiden.no/garanti.asp http://www.dinside.no/php/art.php?id=84670 http://www.forbrukerombudet.no/assets/1289...r-garantier.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majka Skrevet 3. november 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 3. november 2004 Tusen takk for svar og linker. Jeg må vel bare ta mot til meg, og stå på krava... Føler bare jeg må ha noe å slå i bordet med. Er bare redd de skal fikse telefonen, og så kreve meg for penger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffegjesten Skrevet 3. november 2004 #4 Del Skrevet 3. november 2004 Jo takk - det er flere av oss som er gale, nokså gale tidvis - og står på kravene. Som oftest går det bra, dvs du får til det du vil, særlig om du har noe å slå i bordet med - og det fikk du i de linkene. Som regel lønner det seg dårlig å starte med å være sur og kjefte. Pørv med det gode - går ikke det kan jeg bli temmelig kranglete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2004 #5 Del Skrevet 5. november 2004 Det har vel også vært noe snakk fra Forbrukerrådet om at det ikke er lov å selge mobiltelefoner med 1 års garanti? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffegjesten Skrevet 5. november 2004 #6 Del Skrevet 5. november 2004 Finnes ikke mobiltelefoner med ett års garanti. Det følger i det minste kjøpsloven - 2 år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffegjesten Skrevet 5. november 2004 #7 Del Skrevet 5. november 2004 Glemte å skrive at det er jo noen krav til hva som er feil med telefonen for at det skal dekkes av garantien. Første betingelser for at det IKKE blir dekket er uforsiktig bruk, vannsøl og slag. Sjekk dette på sidene (linkene)jeg la inn tidligere. Det meste står der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 6. november 2004 #8 Del Skrevet 6. november 2004 Det er 1 års garanti, men det er i hvert fall 2 års reklamasjonstid; som er et minimum. Det er viktig at du sender skriftlig reklamasjonsbrev - og det er en fordel/du stiller sterkere om du har hatt den inne på service for samme feilen gangene før. Sjekk også ut: forbrukerportalen.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå