Gå til innhold

Overgrep mot barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde du som far, gjort hvis din egen far hadde overgrepet seg på datteren din?

Hadde du kuttet all kontakt?

Anonymkode: 24776...711

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selfølgelig.

Anonymkode: 301fa...4f3

Skrevet

Selvfølgelig.

Skrevet

Nå er ikke jeg en far men en mor. Jeg hadde fått min far til å ønske at han var død og så hadde jeg brutt all kontakt. 

Skrevet

Ja, selvfølgelig. Både fordi jeg aldri hadde ønska å se ham igjen, og av lojalitet til barnet mitt. 

• Liker 1
Gjest jesse james
Skrevet (endret)

Ville du hatt en slik person i livet ditt? Uansett om det hadde skjedd ditt eget barn eller andres? 

Det minste de fortjener er å bli fryst ut.

Endret av jesse james
AnonymBruker
Skrevet

Nei - du ville ha festet med han og planlagt mange fine ferier sammen med han og barnebarn!!  Hva slags dumme spørsmål er det? 

Anonymkode: d24c6...7c7

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei - du ville ha festet med han og planlagt mange fine ferier sammen med han og barnebarn!!  Hva slags dumme spørsmål er det? 

Anonymkode: d24c6...7c7

Du vet da ikke hvem som spør, og hvorfor de spør.

Jeg mener at hovedfokuset bør være på den som er utsatt for overgrep, slik at han eller hun slipper å risikere å møte/høre om overgriper igjen eller føle at foreldrene har lojalitet til overgriper. Den risikoen har man viss man som forelder ikke bryter kontakt. Foreldre har alltid et større ansvar for sine mindreårige barn enn de har overfor sine voksne foreldre.

Så kan man heller legge til årsaker etterpå det, som f.eks. at man hater overgrepspersoner på generelt grunnlag og ikke vil ha noe med de å gjøre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det må være noe veldig galt med foreldre som ikke kutter kontakt med noen som har forgrepet seg på barnet sitt (uavhengig av hvem overgriperen er). Hva om du selv hadde blitt voldtatt av noen du kjenner? Hva om dine nære venner og familie fortsatte å ha kontakt med denne personen til tross for at de vet hva vedkommende har gjort mot deg? Hvilke følelser ville du som voksen hatt da? Prøv så å sette deg inn i hvordan et barn ville hatt det i en slik situasjon. Et barn som ikke klarer å se og forstå alt det vi voksne gjør. Belastningen av å bli utsatt for overgrep er ille nok i seg selv. Verre blir det om foreldrene attpåtil fortsetter å være lojale overfor overgriperen fremfor barnet. 

Anonymkode: 19ca5...013

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at det må være noe veldig galt med foreldre som ikke kutter kontakt med noen som har forgrepet seg på barnet sitt (uavhengig av hvem overgriperen er). Hva om du selv hadde blitt voldtatt av noen du kjenner? Hva om dine nære venner og familie fortsatte å ha kontakt med denne personen til tross for at de vet hva vedkommende har gjort mot deg? Hvilke følelser ville du som voksen hatt da? Prøv så å sette deg inn i hvordan et barn ville hatt det i en slik situasjon. Et barn som ikke klarer å se og forstå alt det vi voksne gjør. Belastningen av å bli utsatt for overgrep er ille nok i seg selv. Verre blir det om foreldrene attpåtil fortsetter å være lojale overfor overgriperen fremfor barnet. 

.

Anonymkode: 301fa...4f3

Gjest Becky48
Skrevet

Jeg hadde selvfølgelig kuttet kontakt, hadde ikke kostet meg en kalori en gang.

Gjest Jessica
Skrevet (endret)

Jeg hadde kuttet han ut for godt og anmeldt han.  Sørget for at barna mine følte seg trygge deretter og aldri sluppet inn drittsekk drittsekken

Endret av Jessica
AnonymBruker
Skrevet

Meg som skrev over. Nå vet jo ikke jeg om du faktisk er en voksen da og av hvilken grunn du spør. Blir veldig engasjert i slike spørsmål fordi jeg vet at det dessverre er foreldre som ikke tenker over disse tingene, som setter egne behov foran barnas behov osv. Vet om eksempler der foreldre har sendt barna på overnattingsbesøk til besteforeldre som forgrep seg på foreldrene når de selv var små fordi de trengte barnevakt. Klarer bare ikke å begripe hvordan det er mulig. Håper virkelig dette bare var et spørsmål og ikke en reell situasjon for din del.

• Liker 1
Gjest Marillia
Skrevet

Jeg hadde også kuttet all kontakt, anmeldt alt og aldri mer snakket med han. Barn skal vokse opp i trygge rammer og aldri bekymre seg over nye overgrep, ei heller å møte på overgriper i selskap ol. Hadde gitt klar beskjed til familien ellers at overgriper og mitt barn/meg aldri vil være i samme rom. 

Skrevet

Ryddet for oppfordring til brudd på Norsk lov.

- Avalon, mod

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meg som skrev over. Nå vet jo ikke jeg om du faktisk er en voksen da og av hvilken grunn du spør. Blir veldig engasjert i slike spørsmål fordi jeg vet at det dessverre er foreldre som ikke tenker over disse tingene, som setter egne behov foran barnas behov osv. Vet om eksempler der foreldre har sendt barna på overnattingsbesøk til besteforeldre som forgrep seg på foreldrene når de selv var små fordi de trengte barnevakt. Klarer bare ikke å begripe hvordan det er mulig. Håper virkelig dette bare var et spørsmål og ikke en reell situasjon for din del.

Nei, jeg har blitt utsatt for overgrep av farfar. 

Redd for at jeg skal møte han igjen. (ikke fordi at han skal gjøre det igjen, men fordi det var kvalmt.)

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har blitt utsatt for overgrep av farfar. 

Redd for at jeg skal møte han igjen. (ikke fordi at han skal gjøre det igjen, men fordi det var kvalmt.)

Veldig trist å høre.. Sender deg en stor :klem:

Skjønner godt at du ikke vil møte han igjen og det burde du slippe også. Kan jeg spørre deg hvor gammel du er?

Lurer på om du har fortalt dine foreldre om overgrepene eller om dette er noe du vurderer å gjøre? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...