Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2004 #1 Skrevet 3. november 2004 Jeg har hørt at rekkefølgen man trener i har alt å si for hvordan man bygger opp kroppen sin og får best resultater. Noen her som vet i hvilken rekkefølge det er mest gunstig og trene?
Suzy Skrevet 3. november 2004 #2 Skrevet 3. november 2004 Jeg kan ikke noe om det, men på vekttreningstimene jeg går så begynner vi ofte med store muskelgrupper - bein, rygg, bryst og fortsetter med de mindre; biceps, triceps, skulder og mage til slutt...
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2004 #3 Skrevet 4. november 2004 Jeg har hørt at rekkefølgen man trener i har alt å si for hvordan man bygger opp kroppen sin og får best resultater. Noen her som vet i hvilken rekkefølge det er mest gunstig og trene? Trener du med vekter da? Det spørs hvordan du har lagt opp programmet ditt - om det er et splitt-program(forskjellige muskelgrupper hver dag) eller hele kroppen i løpet av en økt. Generelt kan det sies at du bør trene muskelgrupper som ligger "nært" hverandre i rekkefølge. Trener du for eksempel rygg, så bør skuldre være det neste. Først tunge øvelser som går rett på de store muskelgruppene innenfor det feltet du trener(eks rygg), så kan amn etterhvert gå over på øvelser som trener støttemuskulatur. Anbefaler også å gjøre deg ferdig med en muskelgruppe av gangen - og ikke sprette frem og tilbake mellom eks skulder- og ryggøvelser.
Gjest Lady-M Skrevet 4. november 2004 #4 Skrevet 4. november 2004 Tror egentlig ikke dette har så mye å si for muskelveksten. Men det kan være lurt å trene de muskelgruppene som "berører" hverandre som Gjest her er inne på. Da menes det f.eks at når man trener rygg, bruker man også mye biceps og bør trene det etterpå. Hvis man trener mye styrke, er det viktig at man bytter på med hvilke muskelgrupper man trener sammen, f.eks hver 5 uke. Musklene blir fort vant til måten man trener på.
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2004 #5 Skrevet 5. november 2004 Trener du med vekter da? Det spørs hvordan du har lagt opp programmet ditt - om det er et splitt-program(forskjellige muskelgrupper hver dag) eller hele kroppen i løpet av en økt. Generelt kan det sies at du bør trene muskelgrupper som ligger "nært" hverandre i rekkefølge. Trener du for eksempel rygg, så bør skuldre være det neste. Først tunge øvelser som går rett på de store muskelgruppene innenfor det feltet du trener(eks rygg), så kan amn etterhvert gå over på øvelser som trener støttemuskulatur. Anbefaler også å gjøre deg ferdig med en muskelgruppe av gangen - og ikke sprette frem og tilbake mellom eks skulder- og ryggøvelser. Jeg ønsker å legge opp et treningsprogram der jeg vil få mest utbytte av treningen. Med vekter altså. Ikke for å få større muskler, men for å dra mest nytte av det jeg gjør. Eller altså få mest igjen for strevet Takkf for svarene
Mokka Skrevet 5. november 2004 #6 Skrevet 5. november 2004 Vet ikke hvilke muskelgrupper som bør trenes først,men har hørt at du får best resultater av å først trene styrke og deretter kondisjon, feks løpe i 15-20 min. Det skal gjøre susen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå