Marthos Skrevet 13. juni 2016 #1 Skrevet 13. juni 2016 Hei! Jeg kjøpte nylig en to-delt drakt på Fretex, et skjørt med tilhørende bluse. Det er ikke merkelapp med merke på, annet enn vaskelappen der det står "Made in West Germany" og hvilket materiale og vasketemperatur. Ingen lapper er klippet av så vidt jeg kan se, men kan hende det er sprettet opp. Settet fremstår helt ubrukt. Det er ikke sånn at jeg tror det er noe spesielt med denne drakten, men jeg ble så fryktelig nysgjerrig på dette "Made in West Germany"! Noen som vet hva det "er"? Utover at det nok er produsert før 1989 en gang..hehe
ajarRun Skrevet 13. juni 2016 #2 Skrevet 13. juni 2016 Ja, jeg er synsk å kan fortelle deg masse basert på de spartanske opplysningene dine. Hva med å ta noen bilder slik at du får et skikkelig svar?
Marthos Skrevet 13. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2016 5 minutter siden, amativeReflection skrev: Ja, jeg er synsk å kan fortelle deg masse basert på de spartanske opplysningene dine. Hva med å ta noen bilder slik at du får et skikkelig svar? Får ikke mer opplysninger ut av bilder. Det er kun èn lapp i drakten, der det står "Made in West Germany", at det er viscose og kan vaskes på 30 grader. Det var kanskje utydelig, men jeg er ikke ute etter å tidfeste drakten, men å finne ut hva denne merkelappen er for noe. Type hvorfor det står hvor den er laget men ikke noe merke osv. Takker for ellers spydig svar
Gjest Margit Spat Skrevet 13. juni 2016 #4 Skrevet 13. juni 2016 Jeg tror, som du selv er inne på, at merket med produsentnavn er sprettet vekk. Det at det står «Made in West Germany» sier over hodet ingen andre ting om antrekket enn at det er laget før 1989 og i daværende Vest-Tyskland. Det er ingen klesmerker som heter Made in West Germany, så vidt jeg vet. Kanskje du kan finne ut mer om du gjør et google-søk på tysk konfeksjonsindustri.
Marthos Skrevet 13. juni 2016 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2016 15 minutter siden, Margit Spat skrev: Jeg tror, som du selv er inne på, at merket med produsentnavn er sprettet vekk. Det at det står «Made in West Germany» sier over hodet ingen andre ting om antrekket enn at det er laget før 1989 og i daværende Vest-Tyskland. Det er ingen klesmerker som heter Made in West Germany, så vidt jeg vet. Kanskje du kan finne ut mer om du gjør et google-søk på tysk konfeksjonsindustri. Smart! Det skal jeg gjøre Jeg begynte å dikte historier i hodet mitt om at de ikke hadde masse klesmerker i Vest-Tyskland i en periode, og at det derfor ikke var vits med merkelapp...haha! Fant en merkelapp i nakken med størrelsen på, skulle tro det var den man ville hatt bort, men det er kanskje bare meg!
Honey Dew Skrevet 13. juni 2016 #6 Skrevet 13. juni 2016 4 timer siden, Marthos skrev: Smart! Det skal jeg gjøre Jeg begynte å dikte historier i hodet mitt om at de ikke hadde masse klesmerker i Vest-Tyskland i en periode, og at det derfor ikke var vits med merkelapp...haha! Fant en merkelapp i nakken med størrelsen på, skulle tro det var den man ville hatt bort, men det er kanskje bare meg! Tror du tenker på Øst-Tyskland. Der var det knapt noen merkeklær 4
Gjest Tigress Skrevet 14. juni 2016 #7 Skrevet 14. juni 2016 Det står jo produksjonsland i dei fleste klede, så det er jo ikkje så merkeleg.
Marthos Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #8 Skrevet 14. juni 2016 6 timer siden, Honey Dew skrev: Tror du tenker på Øst-Tyskland. Der var det knapt noen merkeklær Hah, sant!
Marthos Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #9 Skrevet 14. juni 2016 16 minutter siden, Tigress skrev: Det står jo produksjonsland i dei fleste klede, så det er jo ikkje så merkeleg. Nei, men ble nysgjerrig likevel
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #10 Skrevet 14. juni 2016 Jeg skjønner egentlig ikke hva det er du er nysgjerrig på. Anonymkode: 5680a...b89 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå