Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal ha muntlig eksamen hvor temaet er barnemishandling. Oppgaven jeg har fått er å drøfte: Årsaken til barnemishandling er foreldrenes manglede forståelse av barns behov. Jeg sliter litt med å finne påstander som taler for og i mot dette, og lurer derfor på om dere har noen innspill? I tillegg så er jeg usikker på hvilke ting som er viktigst å ha me i presentasjonen ettersom det er så mye å velge i mellom. Håper noen kan hjelpe!:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke fulgt med i timen? Hvis du ikke har skulket så burde læreren ha gått gjennom temaet gjennom skoleåret. 

Anonymkode: c3786...17f

Skrevet

Hvis du ikke har tenkt å hjelpe så trenger du ikke kommentere :):):)

• Liker 1
Skrevet

Bare følg med i timene du, så går alt bra :) 

Skrevet

Jeg spør jo om innspill til presentasjonen, ikke at noen skal forklare meg alt jeg har gått gjennom dette skoleåret? 

Skrevet

Antar at siden du har fått en oppgave om barnemishandling vil dette også være en del av pensum, og dermed vil læreboken for faget være svært informativ. Nettsiden til læreboken kan muligens også hjelpe deg på rett vei. 
Du kan også google problemstillingen (på engelsk) og forsøke å få frem flere pro og con skjema for relevante argumenter, men jeg ville ærligtalt lest pensum siden det er dette du også kommer til å få spørsmål om på utspørringen. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Fredsmegleren skrev:

Antar at siden du har fått en oppgave om barnemishandling vil dette også være en del av pensum, og dermed vil læreboken for faget være svært informativ. Nettsiden til læreboken kan muligens også hjelpe deg på rett vei. 
Du kan også google problemstillingen (på engelsk) og forsøke å få frem flere pro og con skjema for relevante argumenter, men jeg ville ærligtalt lest pensum siden det er dette du også kommer til å få spørsmål om på utspørringen. 

Takk!:)

Skrevet
1 minutt siden, Kira Hovland skrev:

Hei Mari19. Det er så mange tapere på dette forumet her som lager flere brukere for å hjelpe seg i sine egne diskusjoner. Du kan i det minste prøve å gjøre det mindre obvious, patetisk ass

Hæ? Er ikke jeg som har skrevet det.

Gjest Tekola
Skrevet

Ryddet for personangrep og avsporinger.

Tekola, admin.

Skrevet

Stå på, Mari19! Wihu:a034:

Gjest Edain
Skrevet

Eksamen i sosialkunnskap er skriftlig og den var i mai. Try again. 

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Mari19 skrev:

Hei, jeg skal ha muntlig eksamen hvor temaet er barnemishandling. Oppgaven jeg har fått er å drøfte: Årsaken til barnemishandling er foreldrenes manglede forståelse av barns behov. Jeg sliter litt med å finne påstander som taler for og i mot dette, og lurer derfor på om dere har noen innspill? I tillegg så er jeg usikker på hvilke ting som er viktigst å ha me i presentasjonen ettersom det er så mye å velge i mellom. Håper noen kan hjelpe!:)

Du må drøfte temaet ved hjelp av ulike teorier som forklarer årsaker til barnemishandling. Dette er pensum, så les læreverket klassen min bruker, og finn ulike kilder. Hvorfor benyttet du deg ikke av veiledningstiden du har krav på? (30 minutter med faglæreren).

Til deg som kommenterte over: mulig at skiftlig eksamen var i mai, mens muntlig eksamen pågår nå om dagen.

Anonymkode: 955b5...97e

Gjest Edain
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må drøfte temaet ved hjelp av ulike teorier som forklarer årsaker til barnemishandling. Dette er pensum, så les læreverket klassen min bruker, og finn ulike kilder. Hvorfor benyttet du deg ikke av veiledningstiden du har krav på? (30 minutter med faglæreren).

Til deg som kommenterte over: mulig at skiftlig eksamen var i mai, mens muntlig eksamen pågår nå om dagen.

Det arrangeres kun skriftlig eksamen i sosialkunnskap. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Edain skrev:

Det arrangeres kun skriftlig eksamen i sosialkunnskap. 

Feil. Sosialkunnskap er både et skriftlig og muntlig fag.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg benyttet meg av den tiden, men læreren har ikke lov til å svare på hvordan man skal sette opp presentasjonen og hva man skal ha med.

AnonymBruker
Skrevet

Så klart læreren din kan gi deg tips til hvordan du skal sette opp presentasjonen, og guide deg på riktig spor. Hva i all verden er det dere ellers snakket om under veiledningstiden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...