Gå til innhold

Hva er galt med meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen uker siden så møtte jeg en utrolig herlig mann. Vi datet intenst i en 3 ukers tid. Jeg sov mye hos han, og vi var sammen så og si hver dag. Jeg var stormforelsket (trodde jeg), kjemien var topp og alt klaffet sinnsykt bra! 

Men så ble han syk. Nå har han vært syk i halvannen uke, og vi har derfor ikke møtt hverandre på denne tiden. Interessen min er ikke-eksisterende. Jeg bryr meg rett og slett ikke om han mer på den måten. Nå vil jeg ikke fortsette med han. Hva skjer?! Jeg kan ikke forstå dette. 

Det er litt "ute av øyet, ute av sinn mentalitet", noe jeg ikke aunes noe om egentlig. 

Han er jo så snill, god og "perfekt" for meg. 

Har jeg bare ikke de rette følelsene? Skal jeg si ifra til han eller skal jeg gi det en sjanse til? Jeg føler at han fortjener noe bedre enn meg akkurat nå. Slutten av 30 årene, begge to. 

Anonymkode: e1688...fc7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei møt han igjen. Det er jo uten tvil noe der. Kanskje den voldsomme starten må fordøyes litt og så ser du han igjen og kjenner etter hva du føler. 

Anonymkode: 6d20c...f3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du ble kanskje skeptisk til han da han ble syk? Halvannen uke med sykdom er jo litt, og kvinner søker seg gjerne til sterke menn uten anlegg for langvarig sykdom, kyniske som dere har blitt. Nei, du får jo bare gå videre hvis du ikke har noen følelser for han whatsoever. Han fortjener jo å kanskje finne noen som liker han som han er, selv om det ser mørkt ut når man er i slutten av tredveårene og han fortsatt ikke har greid å stable et stabilt forhold på beina. 

Anonymkode: f0087...6a4

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ble kanskje skeptisk til han da han ble syk? Halvannen uke med sykdom er jo litt, og kvinner søker seg gjerne til sterke menn uten anlegg for langvarig sykdom, kyniske som dere har blitt. Nei, du får jo bare gå videre hvis du ikke har noen følelser for han whatsoever. Han fortjener jo å kanskje finne noen som liker han som han er, selv om det ser mørkt ut når man er i slutten av tredveårene og han fortsatt ikke har greid å stable et stabilt forhold på beina. 

Anonymkode: f0087...6a4

Tok du en overdose med bitterpiller? 

• Liker 3
Skrevet

Det er helt naturlig at interessen din dabber av når han ble syk. Du vil ha en partner som er like frisk som deg, det var han en uke siden, men han ble syk, så nå har du mistet interessen, det høres kynisk og fælt ut, men sånn er vi mennesker. Forhold i det virkelige liv er ikke som en film. der man blir sammen grunnet "kjærlighet 100%" 

Du kan ikke bli sammen med ham av medlidenhet heller. 

Du må nok la ham gå og la ham finne noen som passer ham, mens du dater på nytt igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Metalcharted skrev:

Det er helt naturlig at interessen din dabber av når han ble syk. Du vil ha en partner som er like frisk som deg, det var han en uke siden, men han ble syk, så nå har du mistet interessen, det høres kynisk og fælt ut, men sånn er vi mennesker. Forhold i det virkelige liv er ikke som en film. der man blir sammen grunnet "kjærlighet 100%" 

Du kan ikke bli sammen med ham av medlidenhet heller. 

Du må nok la ham gå og la ham finne noen som passer ham, mens du dater på nytt igjen. 

Det der strider mot kvinnensinnet, som er å pleie de syke. Hadde du hatt et snev av forståelse for damer ville du visst at de fleste har et sterkt instinkt for å pleie de syke og svake. Ikke ditche de. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du bør gi det en sjanse til og møte han igjen når han er frisk. 
Det samme har skjedd meg en gang også, da var det fordi jeg var litt "blind" i starten, men etterhvert når jeg ble mer kjent med han la jeg merke til ting som gjorde at jeg skjønte at vi ikke passet så bra sammen :-) 

Anonymkode: 00980...c99

AnonymBruker
Skrevet

Dette kan jo skyldes mange ting. 

Kanskje du var i en forelskelsens-boble du ikke helt kom ut av, fordi dere var sammen hele tiden. Nå når han har vært syk har du fått tid til å se litt objektivt på ham, og så passer han ikke like godt for deg som du trodde. 

Kanskje du har vært i en lignende situasjon før? Du har datet en mann, alt har gått fint, dere fikk litt tid fra hverandre, og så dumpet han deg. I så fall kan det være en slags beskyttelsesmekanisme. For å unngå et kjipt avslag, så blir alle følelser plutselig borte. På den måten ville det ikke vært like kjipt dersom han dumpet deg.

Han har vist seg svak. Ikke ved å være syk kanskje, men ved ting han har sagt/gjort i løpet av sykdomsperioden.

Uansett synes jeg du skal møte ham igjen. Kanskje følelsene kommer tilbake, kanskje ikke. Du har uansett ikke noe å tape på å møte ham igjen nå.

Anonymkode: 77034...f96

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der strider mot kvinnensinnet, som er å pleie de syke. Hadde du hatt et snev av forståelse for damer ville du visst at de fleste har et sterkt instinkt for å pleie de syke og svake. Ikke ditche de. 

De aller aller fleste kvinner har det ja, jeg har ikke sagt noe om at de ikke har sterk instinkt får å pleie de syke, men ikke mange er interessert å i kaste bort  årene sine med å være hobby sykepleier heller da, nå skrev jeg ut i fra hvordan jeg tror TS er, hun sier jo selv at hun ikke bryr seg om han lengre. 

"Jeg bryr meg rett og slett ikke om han mer på den måten. Nå vil jeg ikke fortsette med han. Hva skjer?! Jeg kan ikke forstå dette" 

Hun ønsker å ditche ham, men hun føler seg fæl og slem, derfor kommer hun inn her får å spørre oss om mening/råd og hun får det. Dette er min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...