Wilmus Skrevet 13. juni 2016 #1 Skrevet 13. juni 2016 Jeg eter og eter, men jeg blir stappmett og tar laaang tid før jeg blir sulten igjen. Når jeg har tellt over kaloriintaket har det aldri endt opp høyere enn 1000. Nå har jeg nådd et platå og lurer å om dette er grunnen? Driver kroppen min og sparer? Jeg spiser to måltider om dagen + to kopper kaffe/te med kokosolje i. Mer enn det er vanskelig, fordi jeg blir mett så lenge.. Noen på lavkarbo som har erfaring med dette? Evt har dere noe enkelt å dytte i seg som en snack for å få opp næringsmengden?
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #2 Skrevet 13. juni 2016 10 minutter siden, Wilmus skrev: Jeg eter og eter, men jeg blir stappmett og tar laaang tid før jeg blir sulten igjen. Når jeg har tellt over kaloriintaket har det aldri endt opp høyere enn 1000. Nå har jeg nådd et platå og lurer å om dette er grunnen? Driver kroppen min og sparer? Jeg spiser to måltider om dagen + to kopper kaffe/te med kokosolje i. Mer enn det er vanskelig, fordi jeg blir mett så lenge.. Noen på lavkarbo som har erfaring med dette? Evt har dere noe enkelt å dytte i seg som en snack for å få opp næringsmengden? Kan du oppgi hva og hvor mye du spiser? Anonymkode: dff78...44c
momo Skrevet 13. juni 2016 #3 Skrevet 13. juni 2016 Du må spise fett, spis mye sunt fett. Det er mye kalorier i fett, og kroppen trenger fett.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #5 Skrevet 13. juni 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du oppgi hva og hvor mye du spiser? Anonymkode: dff78...44c 1 ss kokosolje har f.eks litt over 100 kalorier. Om du drikker to kopper kaffe med 1 ss kokosolje i så er du oppe i over 200 kalorier (om du bruker mindre enn 1 ss kokosolje, så anbefaler jeg å bruke 1 ss for å få opp kalorimengden). Dvs. at du da fordeler 800 kalorier på de to andre måltidene? I så fall vil jeg anbefale litt nøtter eller avokado i måltidene, sånn at du får opp kalorimengden noe. Anonymkode: aefe5...d25
Wilmus Skrevet 13. juni 2016 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2016 til frokost tar jeg gjerne enten en kopp kaffe med kokosoje, eller en proteinshake med mandelmelk,kanel,kakao og en ekspressoshot. + hvis jeg orker en halv avokado med gjerne litt kjøttrester eller tunfisk. Lunsj blir gjerne et par egg i en eller annen form, bacon eller kjøtt/fiskerester fra dagen før, ofte rå grønnsaker til, eller spinat. Og så varer jeg godt i 7 timer, middag blir stort sett kjøtt/fisk med grønnsaker til. Liker best kål, brokkoli,brekkbønner og spinat. Spiser så store posjoner jeg orker, altså spiser meg behagelig mett..
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #7 Skrevet 13. juni 2016 6 minutter siden, Wilmus skrev: til frokost tar jeg gjerne enten en kopp kaffe med kokosoje, eller en proteinshake med mandelmelk,kanel,kakao og en ekspressoshot. + hvis jeg orker en halv avokado med gjerne litt kjøttrester eller tunfisk. Lunsj blir gjerne et par egg i en eller annen form, bacon eller kjøtt/fiskerester fra dagen før, ofte rå grønnsaker til, eller spinat. Og så varer jeg godt i 7 timer, middag blir stort sett kjøtt/fisk med grønnsaker til. Liker best kål, brokkoli,brekkbønner og spinat. Spiser så store posjoner jeg orker, altså spiser meg behagelig mett.. Skjønner ikke at noen kan holde seg mette til middag av en kopp kaffe med kokosolje og to egg med bacon. Dette er jo veldig lite mat tatt i betraktning av middagen er såpass mager. Kan du legge inn mer fett, eks. et par never nøtter som mellommåltid, majones på egget, olivenolje over grønnsakene, ajoli på fisken etc? Anonymkode: dff78...44c
Wilmus Skrevet 13. juni 2016 Forfatter #8 Skrevet 13. juni 2016 Hmmm.. To egg syns jeg er ganske heftig. Har majones med tunfisken, smør på grønnsakene (til middag altså, når de er stekt eller kokt/dampet) Jeg blir ganske fort mett, og spessielt med mye fett.. Har funnet min gode venn Mr baconsvor, han hjelper litt, også snacker på litt nøtter. Prøver å holde meg mest mulig unna meieriprodukter, fått tips om det.. Det rare er at på kvelden, rett før leggetid, jo da er jeg plutselig sulten skjønner du! Middag spiser jeg rundt kl 18. Skal jeg legge med sulten da, eller er det greit å spise litt? Det er jo sååå frustrerernde at vekta har stoppet! Bom fast i ca en mnd..
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #9 Skrevet 13. juni 2016 2 minutter siden, Wilmus skrev: Hmmm.. To egg syns jeg er ganske heftig. Har majones med tunfisken, smør på grønnsakene (til middag altså, når de er stekt eller kokt/dampet) Jeg blir ganske fort mett, og spessielt med mye fett.. Har funnet min gode venn Mr baconsvor, han hjelper litt, også snacker på litt nøtter. Prøver å holde meg mest mulig unna meieriprodukter, fått tips om det.. Det rare er at på kvelden, rett før leggetid, jo da er jeg plutselig sulten skjønner du! Middag spiser jeg rundt kl 18. Skal jeg legge med sulten da, eller er det greit å spise litt? Det er jo sååå frustrerernde at vekta har stoppet! Bom fast i ca en mnd.. Du må jo spise på kvelden når du er sulten, skjønner jo at du blir det når du har så lite inntak ellers på dagen. To egg er for øvrig kun 160 kalorier, ikke veldig heftig det Anonymkode: dff78...44c 2
Wilmus Skrevet 13. juni 2016 Forfatter #10 Skrevet 13. juni 2016 Haff.. Egg FØLES ihvertfall heftig.. Jeg så på youtube en som laget seg en 6eggsomelett til frokost.. Prøvde det jeg og. Hadde omelett i tre dager Jeg får prøve å slenge på et lite måltid til kanskje, men tror dere det er det som er grunnen til at jeg ikke går ned? Eller er det noe annet jeg gjør feil? Bør jeg ha inn noen høykarbodager for å vekke stoffskiftet? Har litt lyst til å prøve, jeg vet andre har hatt gode resultater, men kroppen min liker rett og slett ikke sukker og stivelse i det heletatt!
Gjest Runforit Skrevet 14. juni 2016 #11 Skrevet 14. juni 2016 (endret) Går du ikke ned så spiser du mer enn du forbrenner. Enkelt og greit. Lavkarbo er ikke magisk. Jeg levde lavkarbo lenge pga urolig mage og vekten min rikket seg verken opp eller ned nettopp fordi jeg var i kaloribalanse. Gikk faktisk ned da jeg sluttet fordi jeg ikke spiste like mye fett lenger. Så kostholdet har ikke noe å si. At du bli stappmett av 2 egg er å lyve for deg selv. Om du har mye vekt å miste så klarte du å spise veldig mye mer enn 2 egg uten å bli " stappmett". Vær ærlig med deg selv og spis nok og rett. Endret 14. juni 2016 av Runforit
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #12 Skrevet 14. juni 2016 Jeg er enig med Runforit. Og dette med å få i seg flere kalorier ble jo ikke være noe vanskelig når du sier du er sulten ved leggetid! Spis et måltid til, da vel! Problem solved. Anonymkode: 41595...e68 1
Wilmus Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #13 Skrevet 16. juni 2016 Den 14. juni 2016 at 7.22, Runforit skrev: Går du ikke ned så spiser du mer enn du forbrenner. Enkelt og greit. Lavkarbo er ikke magisk. Jeg levde lavkarbo lenge pga urolig mage og vekten min rikket seg verken opp eller ned nettopp fordi jeg var i kaloribalanse. Gikk faktisk ned da jeg sluttet fordi jeg ikke spiste like mye fett lenger. Så kostholdet har ikke noe å si. At du bli stappmett av 2 egg er å lyve for deg selv. Om du har mye vekt å miste så klarte du å spise veldig mye mer enn 2 egg uten å bli " stappmett". Vær ærlig med deg selv og spis nok og rett. Hvorfor skulle jeg lyve for meg selv om jeg er mett eller ikke? Hva skulle være poenget med det, gå rundt å være sulten? Jeg er ganske småspist, blir fort mett. Jeg har ikke så mye vekt jeg skal miste, ca 5 kg til tenker jeg. Stramme opp litt til. Er 163 cm og veier 64 kg.
Wilmus Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #14 Skrevet 16. juni 2016 Den 14. juni 2016 at 7.50, AnonymBruker skrev: Jeg er enig med Runforit. Og dette med å få i seg flere kalorier ble jo ikke være noe vanskelig når du sier du er sulten ved leggetid! Spis et måltid til, da vel! Problem solved. Anonymkode: 41595...e68 Men er det ikke dumt å spise rett før man legger seg?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #15 Skrevet 16. juni 2016 3 minutter siden, Wilmus skrev: Men er det ikke dumt å spise rett før man legger seg? Nei. Anonymkode: 5dfa8...81d 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #16 Skrevet 16. juni 2016 39 minutter siden, Wilmus skrev: Men er det ikke dumt å spise rett før man legger seg? Hva er dumt med det? Det som er dumt, er å være sulten, og så la være å spise selv om du vet du mangler kalorier. Anonymkode: 41595...e68 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå