AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #1 Skrevet 13. juni 2016 Jeg skal på jobbintervju til uka og vet ikke hva jeg skal ha på meg...det er innen en bransje hvor normen er pen bukse, skjorte og jakke... Men jeg vet ikke om man går med det nå i varmen! Føles liksom litt i overkant...mens skjørt kanskje blir for pyntet? Eller? Noen som har innspill? Anonymkode: abf2b...4fb
Lanista1984 Skrevet 14. juni 2016 #2 Skrevet 14. juni 2016 (endret) En bluse/skjorte. Fine jeans/eller en pen bukse og noen fine ballerinas/ikke for mye hæler. En kvinne kan bruke jeans. Edit: Jeg regner med du er en kvinne, siden du nevnte skjørt. Med mindre du er keltisk;) Endret 14. juni 2016 av Lanista1984
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #3 Skrevet 14. juni 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal på jobbintervju til uka og vet ikke hva jeg skal ha på meg...det er innen en bransje hvor normen er pen bukse, skjorte og jakke... Men jeg vet ikke om man går med det nå i varmen! Føles liksom litt i overkant...mens skjørt kanskje blir for pyntet? Eller? Noen som har innspill? Anonymkode: abf2b...4fb Hvit, pen bukse. Enkel sort topp / pen smal t-skjorte. Enkle pene smykker. Tynn jakke som du kan ta av deg. Anonymkode: 60c74...5ad
calavi Skrevet 14. juni 2016 #4 Skrevet 14. juni 2016 I mine øyne så skal det godt gjøres før et skjørt blir for pyntet, men om du ikke er like komfortabel med det så vil en pen bukse og bluse gjøre nytten 4
Lanista1984 Skrevet 14. juni 2016 #5 Skrevet 14. juni 2016 5 timer siden, calavi skrev: I mine øyne så skal det godt gjøres før et skjørt blir for pyntet, men om du ikke er like komfortabel med det så vil en pen bukse og bluse gjøre nytten Enig i at et skjørt aldri blir for pyntete. Det er mer standard i mange land. Men bukse kan også være fint.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #6 Skrevet 17. juni 2016 Den 14. juni 2016 at 8.37, Lanista1984 skrev: En bluse/skjorte. Fine jeans/eller en pen bukse og noen fine ballerinas/ikke for mye hæler. En kvinne kan bruke jeans. Edit: Jeg regner med du er en kvinne, siden du nevnte skjørt. Med mindre du er keltisk;) Det er jeg ikke enig i. Hvis du kom på jobbintervju hos meg i jeans, ville jeg tenkt at du var litt "umusikalsk", som ikke tar høyde for at intervjueren kan være 30 år eldre enn deg og ha et helt annet syn på hva som er innafor business causal enn hva du synes Anonymkode: b313a...0cd 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #7 Skrevet 17. juni 2016 Dette kommer vel veldig an på arbeidsstedet? Noen arbeidssteder har en mer formell kleskode, og det er lurt å ha mer pyntede klær. På andre steder kan man like gjerne ha "vanlige", men rene og pene klær. Kanskje det kan være lurt å spionere litt på forhånd, hvis man er riktig så usikker? Anonymkode: a8b22...758
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #8 Skrevet 17. juni 2016 jeg går alltid naken i jobbintervju. da blir de så sjokkert at du er garantert jobben Anonymkode: 64323...bfc
Gjest Fjotteri Skrevet 17. juni 2016 #9 Skrevet 17. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg ikke enig i. Hvis du kom på jobbintervju hos meg i jeans, ville jeg tenkt at du var litt "umusikalsk", som ikke tar høyde for at intervjueren kan være 30 år eldre enn deg og ha et helt annet syn på hva som er innafor business causal enn hva du synes Anonymkode: b313a...0cd Jo, men på steder jeg har jobbet(mastergrad minst som krav) så er jeans mer akseptert enn et pencilskjørt. Sistnevnte vil en slite litt med i endel bransjer om det ikke er en spesifikk dresskode. Kjoler generelt kan bli litt for mye eller feil. Jeg stiller(på intervju og enkelte eksterne møter) i sort enkel blazer, enkel bluse/topp, sorte bukser, hverdagslig pene skoletter(ikke høye hæler eller alt for casual)- på sommer pene ballerinasko, pen men normalt diskret sminke og nystelt hår samt enkle øredobber. Det slår aldri feil fordi det er passende uansett hvor en er, og en kan ta av seg jakka.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #10 Skrevet 17. juni 2016 40 minutter siden, Fjotteri skrev: Jo, men på steder jeg har jobbet(mastergrad minst som krav) så er jeans mer akseptert enn et pencilskjørt. Sistnevnte vil en slite litt med i endel bransjer om det ikke er en spesifikk dresskode. Kjoler generelt kan bli litt for mye eller feil. Jeg stiller(på intervju og enkelte eksterne møter) i sort enkel blazer, enkel bluse/topp, sorte bukser, hverdagslig pene skoletter(ikke høye hæler eller alt for casual)- på sommer pene ballerinasko, pen men normalt diskret sminke og nystelt hår samt enkle øredobber. Det slår aldri feil fordi det er passende uansett hvor en er, og en kan ta av seg jakka. Det er jeg enig i, og derfor bør jeans unngås, for du kan aldri være sikker på om det er riktig. Min bakgrunn er leder i offentlig etat, der utdanningskravet er mastergrad. Er ikke så mange som går i business casual i jobbhverdagen, men jeg forventer mer pyntet på et jobbintervju. Anonymkode: b313a...0cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå