Calla Skrevet 3. november 2004 #1 Skrevet 3. november 2004 Jeg har planer om å ta min forlovedes etternavn når vi gifter oss... men nå kvier jeg meg litt.. Kan ikke ha to etternavn, da mitt fornavn er langt+at jeg har mellomnavn... kommer til å ta evigheter å skrive under dokumenter osv... Tingen er at mitt fornavn er ganske spesielt, og jeg må til stadighet stave det for folk... Min forlovede er halvt tysk, og når jeg da får dette tyske etternavnet kommer jeg til å måtte stave dette også.. uff.. men etternavner er jo finere enn mitt da... Kommer nok til å bli tatt for å være utenlandsk... Kanskje jeg skal fjerne mellomnavnet mitt og ta med mitt nåværende etternavn? Hva syns dere? (mellomnavnet har jeg fått etter min mors avdøde bestevenninne...litt trist å fjerne det også..) jaja..klage klage..er vel kanskje ikke verdens undergang å høre utenlandsk ut da!?
Linn3c Skrevet 3. november 2004 #2 Skrevet 3. november 2004 Du kan jo ta med heile ruklet. Og berre skrive fyrste bokstaven på dokument og slikt.
Tosca Skrevet 3. november 2004 #3 Skrevet 3. november 2004 Med meg var det omvendt. Jeg hadde et veldig spesielt ettenavn før jeg giftet meg, som jeg måtte stave til alle. Nå har jeg tatt mannen min sitt etternavn, som er et godt forståelig navn for de fleste. Har faktisk vært deilig.
natasha Skrevet 3. november 2004 #4 Skrevet 3. november 2004 Fullstendig avsporing her: Cons: du kan jo kanskje bytte til Princess Consuela? (Ref. Friends igår?)
Calla Skrevet 3. november 2004 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2004 Nå lo jeg godt!!! Eller kanskje til crap bag?
natasha Skrevet 3. november 2004 #6 Skrevet 3. november 2004 Nå lo jeg godt!!! Eller kanskje til crap bag? Jepp - "a bag full of crap"
Gjest MrsL Skrevet 3. november 2004 #7 Skrevet 3. november 2004 Jeg har fornavn og mellomnavn og to etternavn, og jeg skriver som regel bare initialene til de to midterste navnene når jeg signerer
ringblomst Skrevet 3. november 2004 #8 Skrevet 3. november 2004 Med meg var det omvendt. Jeg hadde et veldig spesielt ettenavn før jeg giftet meg' date=' som jeg måtte stave til alle. Nå har jeg tatt mannen min sitt etternavn, som er et godt forståelig navn for de fleste. Har faktisk vært deilig.[/quote'] Sånn var det for meg også, men jeg har fortsatt mitt gamle etternavn som mellomnavn. Men til selve spørsmålet, er jo hyggelig å beholde navnene sine synes nå jeg i tillegg til det nye. Blir ikke til at man presenterer seg eller skriver alle navnene hver gang.
Calla Skrevet 4. november 2004 Forfatter #9 Skrevet 4. november 2004 Tingen er at jeg det fornavnet jeg ikke bruker står først i navnet mitt...(så det kan vel egentlig ikke kalles MELLOMnavn )... Derfor må jeg som regel ta med begge fornavn når jeg skriver under papirer osv.. for jeg vet aldri hvilket fornavn jeg står ført opp med... Luxusproblem kanskje.... Snakket med mamma om det...hun syns det var helt greit om jeg ikke beholdt mitt gamle etternavn, da navnet ikke går langt tilbake i slekten...(bestefar valgte etternavnet vi har nå selv)...
Midnattsol Skrevet 4. november 2004 #10 Skrevet 4. november 2004 Fullstendig avsporing her: Cons: du kan jo kanskje bytte til Princess Consuela? (Ref. Friends igår?) Bananahammock! Sorry...avsporing
Calla Skrevet 4. november 2004 Forfatter #11 Skrevet 4. november 2004 Jammen var det like morsomt i dag som i går...
Gjest Fighter Skrevet 4. november 2004 #12 Skrevet 4. november 2004 Tingen er at jeg det fornavnet jeg ikke bruker står først i navnet mitt...(så det kan vel egentlig ikke kalles MELLOMnavn )... Derfor må jeg som regel ta med begge fornavn når jeg skriver under papirer osv.. for jeg vet aldri hvilket fornavn jeg står ført opp med... Luxusproblem kanskje.... Snakket med mamma om det...hun syns det var helt greit om jeg ikke beholdt mitt gamle etternavn, da navnet ikke går langt tilbake i slekten...(bestefar valgte etternavnet vi har nå selv)... Kan du ikke kutte det fornavnet du ikke bruker da? Og så gjøre et av dine gamle etternavn til mellomnavn for så å ta hans etternavn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå