Gjest Dolphina Skrevet 3. november 2004 #1 Skrevet 3. november 2004 Hei! Får middagsbesøk i morgen og tenkte jeg skulle servere laksefilet. Hva slags tilbehør er godt til? Og hva passer som forrett???
Elle Melle Skrevet 3. november 2004 #2 Skrevet 3. november 2004 Jeg bruker sitronpepper på laksefileten, og gode poteter, agurksalat og rømme til. Ellers kan du jo lage fløtesaus og dampede grønnsaker, det er også godt.
Gjest Zim-zum Skrevet 3. november 2004 #3 Skrevet 3. november 2004 Som forrett til laks passer en kremet suppe godt. F.eks. kremet hummersuppe eller kremet bønnesuppe. Ellers er en skive melon med noen skiver serranoskinke lettvint og godt som forrett.
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2004 #4 Skrevet 3. november 2004 I kveld skal jeg by en gjest på laksefilet med hjemmelaget hollandaisesaus (pose går også bra), smørstekt squash, villris,stekte kantareller og noen stekte cherrytomater til pynt. Laksefilet med tzatsiki, grillede/stekte potetbåter og en salat er også nydelig og friskt.
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2004 #5 Skrevet 4. november 2004 Stek laksen i smør tilsatt chili, hvitløk og karri. Når fisken er ferdigstekt tilsetter du rømme i smørblandingen. Serveres med poteter og brokoli. nero
Gjest Dolphina Skrevet 5. november 2004 #7 Skrevet 5. november 2004 Ørretfilet stekt i folie i stekeovn med purre, gulrot, salt, pepper og sitron. Poteter, revne gulrøtter, agurksalat og rømmesaus! Besøket var fornøyd og jeg synes selv det smakte deilig!
-Fisken- Skrevet 24. januar 2005 #8 Skrevet 24. januar 2005 Laksefilet i form sammen med poteter, gulrot, broccoli og rødløk gratinert med fiskesuppe og ost. Ris til.
ashera Skrevet 25. januar 2005 #9 Skrevet 25. januar 2005 Laksefilet kan lages i porsjonspakninger (konvolutt) av matpapir. Legg laksen på et papir som er stort nok til at du kan brette det dobbelt over laksen og rulle igjen kantene. På forhånd har du penslet papiret med olje. kvern pepper og salt over filetene. Lag juliennestrimler av purre, squash og gulrot og topp filetene med (vær raus!). Skvis sitron eller lime over, brett sammen og rulll kantene. 15 minutter på 200 grader - voilà. Godt med mandelpoteter og crème fraiche/rømme til. Hver person får sin pakke servert på tallerkenen, poteter etc. serveres ved siden av.
Gjest gjest1 Skrevet 26. januar 2005 #10 Skrevet 26. januar 2005 Som tilbehør til dampet/ovnsbakt laks ørret er tatziki nydelig tilbehør, i stedet for den vanlig agurksalaten meden klatt rømme.
Mona Skrevet 26. januar 2005 #11 Skrevet 26. januar 2005 Steke i smør og surre i rømme eller creme fraische, krydder og purre til slutt. Godt med ris til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå