Gå til innhold

er det noen som har prøvd 5:2 dietten ??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger å slanke meg nå, jeg er feit og jeg prøver litt på denne. Jeg er på min første dag nå, og det er greit, og har lest at man får mindre fettprosent av den når man faster innen en kort periode, derfor prøver jeg men er det noen som vet? Jeg trener såklart styrke vet siden av 😃

Anonymkode: 8be44...109

Videoannonse
Annonse
Skrevet

denne følger jeg

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, anonymjentebergen skrev:

denne følger jeg

Ts: følger du tråden eller dietten ? 😆😆

AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale deg å heller legge om livsstilen din, dvs. spise mindre og sunnere, så slipper du denne type dietter. Kan hende 5:2 funker kjempebra for å gå ned i vekt, men om du går tilbake til å spise normalt etter endt slankekur, går du rett opp igjen. 

Lykke til, uansett!

Anonymkode: 3a076...71e

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger å slanke meg nå, jeg er feit og jeg prøver litt på denne. Jeg er på min første dag nå, og det er greit, og har lest at man får mindre fettprosent av den når man faster innen en kort periode, derfor prøver jeg men er det noen som vet? Jeg trener såklart styrke vet siden av 😃

Jeg synes ikke det var noe for meg, men det kan sikkert passe for andre. Jeg blir veldig sur om jeg er sulten, og klarer ikke å holde ut en dag med så lite mat. For meg fungerer god, gammeldags kalorireduksjon mye bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Den funker virkelig! Men er stress å holde på med dietter så jeg går heller på grete roede nå. Jeg gikk ned raskt og mye på den. og den tok knekken på magefettet.

Anonymkode: d9a8f...158

AnonymBruker
Skrevet

Passet veldig fint for meg som ikke plages av å spise lite to dager i uka. Gikk ned ti kg og nå går jeg på 6:1 for å vedlikeholde.

Anonymkode: d2f22...0d1

• Liker 2
Skrevet

Jeg holdt vel på i 3 uker, 6 fastedager. I starten (3 første faste dagene) var det greit å jeg var ikke sulten på fastedagene, det gikk i mye buljongsuppe, gulerøtter, kaffe te og vann. Jeg hadde mye motivasjon i starten og å tenkte at "endelig" noe som passer meg. 

Det som etterhvert skjedde var at jeg tenkte på mat døynet rundt, jeg planla hele fastedagene, jeg måtte spare kaloriene til treningen på kvelden, jeg hadde ingen energi på dagene, ei heller på trening. Søvnen ble grusom å jeg overspiste de påfølgende dagene i frykt for å bli slapp igjen. 

Det kan hende det fyngerer for de som ikke trener. Men jeg vil ikke bare være tynn, jeg vil være stram med muskler. Derfor byttet jeg fort til å spise mye mere proteiner som metter på et lavt kaloribudsjett. Jeg spiser mye sunnere og jeg drikker i helgene, men resultatene er der fordeom. 

Jeg anbefaler å legge om hele livsstilen! 

Skrevet

Det kan sikkert funke fint som en kickstart, men du må uansett legge om kostholdet i hverdagen og jeg personlig synes det virker lettere å bare begynne med det med en gang istedet for å utsette det med en diett. 

Små endringer til å begynne med (mindre porsjoner, sunnere mat) samt ekstra mosjon pleier å hjelpe rimelig kjapt dersom du har litt ekstra å ta av. Kutt ut ferdigprodukter og bruk mye grønnsaker i matlagingen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ned 6 kg. Gikk opp igjen da jeg begynte å spise på fastedagene. Vil, som andre her, heller anbefale å legge om kostholdet :) 

Anonymkode: aa84f...503

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...