Gå til innhold

Hva er vitsen med kurs du ikke benytter deg av?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svigerinnen min har tatt kurs i aromaterapi. Massasje med duftoljer. Og hun har en behandlingsbenk stående i leiligheten sin. Men hun bruker den aldri, og nå begynner det å bli noen år siden hun tok dette kurset. Hun har lånt mer enn 30 000 kr for å ta dette kurset og kjøpe den benken, og så benytter hun det ikke engang?! Hvem bruker så mye penger på kurs de aldri benytter i praksis?

Galskap! Jeg er sjokkert! 30 000 er mye penger!

Anonymkode: 8a78b...4d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt ca 22 000 på kamera og utstyr til kamera. Men jeg bruker det aldri. Jeg har tatt noen bilder av tåke på et fjell, men de ble ganske kjedelige (siden det bare var tåke). 

Mange ting virker mer spennende før du begynner med dem.

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninde som ble omskolert til ernæringsfysiolog. Etter 4 års utdanning betalt av de offentlige jobber hun nå i samme bransje (og med nesten samme type jobb) som det hun ble omskolert fra.

Da kan man være sjokkert.

Anonymkode: 4ad3d...c92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Livet forandrer seg og en skifter mening. Greit nok det vel.  Uansett bra å utvikle seg og lære noe. Om ikke annet hva en ikke gjør igjen. He he.

Anonymkode: 0a8ec...964

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja om en har økonomi til det..

Anonymkode: 0a8ec...964

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en venninde som ble omskolert til ernæringsfysiolog. Etter 4 års utdanning betalt av de offentlige jobber hun nå i samme bransje (og med nesten samme type jobb) som det hun ble omskolert fra.

Galskap.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, ting forandrer seg. Kanskje hun ikke kan jobbe med det 

Jeg brukte flere titusener av kroner på CE og adr-kurs. Klarte ikke jobbe som sjåfør mer enn 1 år så måtte jeg gi meg. Ikke noe jeg kunne forutsi på forhånd akkurat 

Anonymkode: bc203...c2c

AnonymBruker
Skrevet

Hun har aldri forsøkt å jobbe med det engang. Ganske bortkastede penger spør du meg.

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har aldri forsøkt å jobbe med det engang. Ganske bortkastede penger spør du meg.

Hva så? Det er hennes penger. Sikkert mange som syns du kaster bort penger på unødvendige ting også. 

Hvorfor bry seg om hva andre gjør med sine liv?

• Liker 1
Skrevet
Den 13.6.2016 at 15.03, AnonymBruker skrev:

Spesielt siden det ikke finnes ernæringsfysiologer i Norge...

AnonymBruker
Skrevet

Å tilegne seg kunnskap er aldri feil.

Anonymkode: 210c0...206

Skrevet
8 minutter siden, amativeReflection skrev:

Spesielt siden det ikke finnes ernæringsfysiologer i Norge...

Hæ? Det finnes da ernæringsfysiologer

Skrevet
1 minutt siden, Wenda skrev:

Hæ? Det finnes da ernæringsfysiologer

Ja, men kun gamle. Da må du ha tatt can mag på UiO. Det kan du ikke lengre og det kommer ingen nye.

http://www.nfe.no/informasjon-om-bruk-av-tittelen-ernaeringsfysiolog

Interessant lesing. Jeg ville bli ernæringsfysiolog for å kødde med folk, men å betale 200k for et studie som ikke engang gir meg en morro tittel å titulere meg selv med virket fjottete. Da tar jeg heller doktorgrad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...