Gå til innhold

Løpetid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en tispe som hadde sin første løpetid litt før hun fylte 1 år. Hun fikk det nettop for andre gang, og er nå 2.5 år gammel. Er ikke dette fryktelig lenge mellom hver gang? Det er visst vanlig for rasen å ha løpetid omtrent en gang i halvåret. Jeg har ikke tenkt til å avle på henne altså, bare lurer på om dette er vanlig. Hvor ofte har deres tispe løpetid?

Anonymkode: 2cf0e...91c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har ca to ganger i året, liten rase. Større raser kan gjerne ha sjeldnere, uten at det er unormalt. Det er også normalt at de har forholdsvis lik syklus som mor (eller morslinjene), så du kan jo høre med oppdretter om det er vanlig på linjene. Ellers så kan hunder også ha såkalte stille løpetider, dvs løpetid uten blod og få ytre tegn. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en liten rase. Har aldri hørt at større raser had sjeldnere løpetid. Uansett, min har rundt 1 gang i året. Blir lenger og lenger mellom hver gang.

Anonymkode: 65317...313

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en liten rase. Har aldri hørt at større raser had sjeldnere løpetid. Uansett, min har rundt 1 gang i året. Blir lenger og lenger mellom hver gang.

Anonymkode: 65317...313

"Kan gjerne ha" - ikke "har" :) 

Det er uansett individuelle forskjeller, også innen samme rase.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...