Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger tips til hudprodukter mot tørr hud rundt nesen. Dette er stort sett et problem for meg på vinteren (da må jeg nesten smøre litt vaselin eller skinfood-krem før jeg legger meg selv om dette ofte fører til kviser og ikke føles bra ut i det hele tatt). Nå er problemet her igjen. Årsaken er at jeg har brukt sansei løspudder et par dager. (har forsøkt å unngå nesen) Ellers er jeg påpasselig med å skrubbe huden 2-3 g i uka, bruker fuktighetsserum fra vichy + tilhørende fuktighetskrem (aqualia thermal, den nest drøyeste). Jeg renser med Decleor aroma cleanse morgen og kveld. Er så drittlei.

Finnes det et eller annet vidunderprodukt som gjør at huden ikke bukker under av litt sminke? Er det en nattkrem/olje jeg trenger?

Jeg ønsker svar fra de som har samme problemet selv eller som har god greie på det slik jeg har noe å ta utgangspunkt i i videre undersøkelser. Jeg vet at jeg burde ha kommet meg til en hudpleiesalong, men er lite keen på å bruke penger på det for øyeblikket ;)

På forhånd takk :)

Anonymkode: 7d425...c84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du burde kutte ned på skrubbingen? Flere dager i uken virker i overkant mye, hva med å heller bruke oljerens i stedet?

Jeg tenker at dag og nattkrem kan være en ide? Jeg slet med tørr hud rundt nesa og munnvikene på vinterstid før jeg fant ut at jeg hadde dehydrert hud. Så jeg byttet til Declor Hydra floral rich dagkrem og det hjalp utrolig mye. På kvelden brukte jeg Neroli Essential Night Balm og den reddet meg fra flassete tør hud mer enn en gang, den er også super på solbrent hud for eksempel, men den er kjempetykk og veldig fet så den kan kun brukes på natten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel å banne i kirka, men jeg bruker Nivea Q10 anti-wrinkle moisturizing night cream. Den har fungert gull for meg i årevis, og koster nesten ingenting. Etter hvert som økonomien har blitt bedre har jeg forsøkt med andre, dyrere kremer - men jeg har alltid gått tilbake til Nivea-kremen før den dyre kremen er halvferdig. Null flassing med Nivea! :)

Anonymkode: 6c6b1...1c2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde før ofte det samme problemet. Særlig under værforandringer, når det var utrolig kaldt ute, og når allergien kicker inn. Men det ser ut som jeg har funnet det som fungerer for meg. Jeg kuttet ned på ansiktsskrubb til max 2 ganger pr uke, og bruker Decleor sin Neroli nattbalm 2-3 netter pr uke. Kombinert med ett fuktighetsserum under dagkremen fungerer det flott. Nattkrem kan også være til hjelp så lenge du skriver at du per nå ikke bruker det. Selv bruker jeg Decleor Aroma White c nattkrem eller Matis Delicate som nattkrem de nettene jeg  ikke bruker nattbalmen, og de er begge fantastisk gode kremer som gir godt med fukt. Hvis huden din f.eks er sensitiv vil jeg absolutt anbefale Matis Delicate sin krem, som også kan brukes som dagkrem.

Anonymkode: f2b9b...a89

Skrevet (endret)

Følger :)

Endret av Anaconda
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Kanskje jeg kan begynne med å kutte ned på skrubbingen ;) Den decleor-oljen og nattkremen skal jeg vurdere. Liker fra før av godt Decleor (brukte aromaessence-oljen før da jeg slet med uren hud). Jeg har ikke sensitiv hud, heller uren og som sagt TØRR :tongue:

Anonymkode: 7d425...c84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...