Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som erfaringer med denne studentbyen i Trondheim? Jeg og kjæresten har fått familiebolig her som vi takket ja til, og hadde vært gøy å høre andres erfaringer. :) 

Anonymkode: 09da7...db0

Skrevet

Ja, den er bra. Har ikke bodd der men har vært der. Dyrehold er også OK der, så lenge naboene ikke suger.

Skrevet

Moholt er en av de eldste studentbyene i Trondheim. Nå har ikke jeg vært der på lenge, men ikke bli overrasket om det kan fremstå som litt slitent.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, amativeReflection skrev:

Ja, den er bra. Har ikke bodd der men har vært der. Dyrehold er også OK der, så lenge naboene ikke suger.

Så hyggelig å høre :) Liker godt dyr, plager ikke meg dersom naboer skulle ha det :) 

2 timer siden, ArtyFarty skrev:

Moholt er en av de eldste studentbyene i Trondheim. Nå har ikke jeg vært der på lenge, men ikke bli overrasket om det kan fremstå som litt slitent.

Ja, veldig klar over det, men mtp. det var så billig for stort areal følte vi måtte slå til, så vi har mye lommepenger/mulighet til å spare :) Man kan jo gjøre det fint selv uansett :) 

• Liker 1
Skrevet

Nei, så gøy, kjæresten min og jeg har også fått familieleilighet der! Har dere fått i Moholt Alle eller Herman Krags veg? Har hørt at leilighetene i Moholt Alle er pusset opp, og hvis du ser på bildene derfra ser de mye bedre ut enn de i Herman Krags veg. Vi hadde håpet på parleilighet i Lerkendal, som er mer moderne og sentralt. Men billig leie og en så stor leilighet er jo et stort pluss, så vi kommer til å si ja :-) Hva skal dere studere?

AnonymBruker
Skrevet

Det er billig, hvertfall. Og leilighetene i Moholt Allé ser bra ut. Veldig hyggelig uteområde på sommeren. Godt luftesystem innendørs. Lite kjøkken, men plassen veldig godt utnyttet. Masse plass for et par. Plass til både vaskemaskin (eller du kan bruke vaskeri) og oppvaskmaskin. Jeg har gode erfaringer. Men ikke regn med å kunne feste høylydt på kveld/natt. Da kommer nok fort slitne småbarnsforeldre på døra😊

Anonymkode: d23c4...0d7

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, sai96 skrev:

Nei, så gøy, kjæresten min og jeg har også fått familieleilighet der! Har dere fått i Moholt Alle eller Herman Krags veg? Har hørt at leilighetene i Moholt Alle er pusset opp, og hvis du ser på bildene derfra ser de mye bedre ut enn de i Herman Krags veg. Vi hadde håpet på parleilighet i Lerkendal, som er mer moderne og sentralt. Men billig leie og en så stor leilighet er jo et stort pluss, så vi kommer til å si ja :-) Hva skal dere studere?

Så koselig! :) Vi fikk "dessverre" i Herman Krags vei, men snakket med noen i SiT som sa at noen av disse og var pusset opp, så man kunne være heldig. Eventuelt prøve å bytte etterhvert, mye lettere når man er inni systemet :) Vi hadde også Lerkendal på førsteplass :fnise: Hvor fikk dere?

Jeg skal hvertfall på psykologi om jeg kommer inn, kjæresten vipper mellom flere ting, men begge skal på Dragvoll :) Dere? 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ikke regn med å kunne feste høylydt på kveld/natt. Da kommer nok fort slitne småbarnsforeldre på døra😊

Anonymkode: d23c4...0d7

Er faktisk veldig glad for det, blir selv litt irritabel om det er fest overalt rundt meg når jeg vil slappe av, hihi :fnise: Vil heller bo blant småbarnsforeldre enn festfolk, selvom vi drikker osv selv :) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så koselig! :) Vi fikk "dessverre" i Herman Krags vei, men snakket med noen i SiT som sa at noen av disse og var pusset opp, så man kunne være heldig. Eventuelt prøve å bytte etterhvert, mye lettere når man er inni systemet :) Vi hadde også Lerkendal på førsteplass :fnise: Hvor fikk dere?

Jeg skal hvertfall på psykologi om jeg kommer inn, kjæresten vipper mellom flere ting, men begge skal på Dragvoll :) Dere? 

Vi har fått i Moholt Alle :) Lerkendal så jo helt nydelig ut, sikkert mange som hadde den på førsteplass ja :fnise: Håper leilighetene vi fikk var greie! 

Så spennende! Jeg skal mest sannsynlig på medisin, kjæresten min vipper også mellom flere ting ^^ 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bodde i Herman Krags vei for rundt 2 år siden. Da var noen leiligheter som var fraflyttet pusset opp, men det ble stopp på dette like før jeg flyttet derfra. Mulig de har begynt å pusse opp igjen da. Ganske sliten der hvor jeg bodde, flekker på gulvet som man aldri fikk vasket bort osv. Sykkelavstand/gåavstand til Dragvoll, og det er jo ganske greit da!

Anonymkode: 78ecc...036

AnonymBruker
Skrevet

haha mine første minner er fra moholt studentby jeg bodder der som liten. det var så koselig da. vi flyttet når jeg fikk søsken.

Anonymkode: b03a9...375

AnonymBruker
Skrevet
Den 13. juni 2016 at 13.25, amativeReflection skrev:

Skjønner ikke hvorfor du bare braser inn i tråden og må feilinformere. Det betyr ikke en dritt om naboene suger eller ikke, det er helt irrelevant. Det er ikke tillatt med dyrehold i SiT sine boliger, da heller ikke på Moholt Studentby. Se link: https://www.sit.no/nyhet/spørsmål-og-svar-i-forbindelse-med-boligsøknad

Uansett. Jeg bor på Moholt Alle og her er det kjempefint- virkelig. Uteområdet er en drøm med masse plass til å spille spill, fotball, sandvolleyball, kubb, ligge i gresset og sole seg, ake på vinteren, grille, ja bare nyte livet. Mange lekeplasser for barna også. Lite (ingen) trafikk og veldig rolig og trygt. 

Det er sånn ish nyoppusset. Vi har badekar, store vinduer med god isolasjon, stort soverom, minibod inne, en egen bod nede i kjelleren (oppbevarer bildekk, sykler, julepynt osv), helt fin størrelse på stua og vegghengt do. Leiligheten er enkel å rengjøre, og det er enkelt å innrede. Det er btw umøblert, men null stress. Fint kjøkken også, med mye benkeplass. 

Det er mange med fordommer mot Moholt generelt, da det vanligvis blir sett på som den studentbyen med mest gjennomtrekk og derfor også flest hensatte møbler og søppel. Men hey, ikke alle er rasshøl. De fleste er helt normale. Det med gjennomtrekk gjelder nok de hyblene hvor utenlandsstudentene bor, da de ofte bare er her ett eller to semester av gangen. Da er det jo ganske enkelt å bare reise i fra søpla si. Dette er btw litt lenger nede, så kollektivene er ikke dine nærmeste naboer akkurat. 

Hvis du skal bo i Moholt Alle så er du heldig, det er liksom på toppen, hvor festing ikke er så mye av. Er jo ingen partykjellere her, og kollektivene ligger lenger nede i dalen, mot byggeområdet. Det bygges 5 nye boligblokker som skal stå ferdig snart, de er litt nærmere bunnprisen. Det er ok å ta seg en fest, for all del, men hovedregelen er at det skal være stille etter 23 på hverdager og 24 helg. 

Ting i nærheten: Gløshaugen 5 min å sykle dit, men kanskje 15 hjemover (stor motbakke). Bussen går hele tiden. NTNU Handelshøyskolen litt lenger nede der. Dragvoll et timinutt med buss, motsatt vei. Rema 1000, meny, bunnpris, kiwi og coop extra rett i nærheten. Enkelt å finne billigste maten i alle fall. Treningssenteret fitnesspoint koster deg 199 i måneden og er rent og pent. Post, nille, blomsterbutikk, bohus, søndagsåpne butikker, bensinstasjon, fotballbane.. ja alt! Og om du skal på polet så kan du gå til valentinlyst senteret (tar 20 min å gå) og der er det også fint. 

Jeg bare sier det, Moholt er GULL! 

Anonymkode: 47ccf...523

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor du bare braser inn i tråden og må feilinformere. Det betyr ikke en dritt om naboene suger eller ikke, det er helt irrelevant. Det er ikke tillatt med dyrehold i SiT sine boliger, da heller ikke på Moholt Studentby. Se link: https://www.sit.no/nyhet/spørsmål-og-svar-i-forbindelse-med-boligsøknad

Ikke lov i SiO heller, men det er masse dyr på Moholt, og reglene kan ikke håndheves. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Ikke lov i SiO heller, men det er masse dyr på Moholt, og reglene kan ikke håndheves. 

Det er ikke veldig relevant i denne tråden hva folk gjør i Oslo, vel? Du skrev at det er Ok med dyrehold på Moholt studentby, noe det ikke er. 

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke veldig relevant i denne tråden hva folk gjør i Oslo, vel? Du skrev at det er Ok med dyrehold på Moholt studentby, noe det ikke er. 

Jo, i bygget jeg bodde hadde de hund. Og det var sånn 4 andre dyr der. Lite bygg i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...