Gå til innhold

Når de ikke kan fø dem, hvorfor velger de da å få barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I u-land har de ikke mulighet til å gi barna mat og næring som de trenger. Barna er syltynne, mange dør, men kvinnene fotsetter å føde barn på barn. Dette er et valg de tar,  og de VET jo at de ikke vil ha mulighet til å gi barna nok mat til overlevelse. 

Jeg har aldri helt forstått hvorfor de likevel velger å få barn? Synes det er helt forferdelig! Og faktisk egoistisk av kvinnene å sette barn til verden. :( 

Anonymkode: 2c1db...42e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ehhh..

Anonymkode: 50657...44d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mangel på prevensjon og mangel på opplysning. Og mannfolk som bare tar det de vil ha.

Anonymkode: eec93...138

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de vet ikke om prevensjon, eller har ikke mulighet til å skaffe seg prevensjon. Dette bør være noe hjelpeorganisasjoner setter stort fokus på i fremtiden for å forhindre en enda mer overbefolket klode, samt at barn blir født i en verden de ikke vil ha sjans til å overleve i.

Anonymkode: aa6c9...2aa

• Liker 1
Skrevet

Det er nok dårlig med prevensjon i de landene. Slik var det jo i Norge tidligere også, ikke uvanlig at en familie hadde 8 til 10 barn..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

?

På lik linje som moren din har valgt å få deg!

Anonymkode: 80f82...14e

• Liker 3
Skrevet

Hvis jeg bodde i en gjørmehytte uten underholdning kan jeg bare anta at jeg hadde knullet hele dagen, uavhengig av om det var prevensjon tilgjengelig eller ikke.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I u-land har de ikke mulighet til å gi barna mat og næring som de trenger. Barna er syltynne, mange dør, men kvinnene fotsetter å føde barn på barn. Dette er et valg de tar,  og de VET jo at de ikke vil ha mulighet til å gi barna nok mat til overlevelse. 

Jeg har aldri helt forstått hvorfor de likevel velger å få barn? Synes det er helt forferdelig! Og faktisk egoistisk av kvinnene å sette barn til verden. :( 

Blir kvinnene gravide helt av seg selv?

• Liker 5
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 13.6.2016 den 12.46):

Mangel på prevensjon og mangel på opplysning. Og mannfolk som bare tar det de vil ha.

Endret av Nasse Nøff ❤
glemte å skrive ordet "gang", jeg ikke tenke idag heller :(
AnonymBruker
Skrevet

My god...... :sprettoy:

Anonymkode: a7709...01e

AnonymBruker
Skrevet

Mangel på prevensjon, selvfølgelig. Det er også en del voldtekter i disse landene. Resten kan du nok tenke deg frem til. 

Men her i Norge derimot, hvor vi har god tilgang på prevensjon, velger likevel folk som ikke kan forsørge barna sine å få barn. DET er merkelig, det!!!! 

Anonymkode: 72833...b0a

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har jo åpenbart nok mat til overlevelse, hvis ikke ville de dødd. Mange barn døde i Norge for bare 100 år siden, de henger bare litt etter. De vet ikke hvor mange spedbarn som dør i den moderne verden. Deres perspektiv på nok mat er helt annerledes enn ditt.

I tillegg er de avhengige av barn for å kunne pensjonere seg, valget er å få barn eller dø når de blir gammel eller syke.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de vet ikke om prevensjon, eller har ikke mulighet til å skaffe seg prevensjon. Dette bør være noe hjelpeorganisasjoner setter stort fokus på i fremtiden for å forhindre en enda mer overbefolket klode, samt at barn blir født i en verden de ikke vil ha sjans til å overleve i.

Anonymkode: aa6c9...2aa

Oppleves kanskje som uopplyst her, men lurer genuint på hvorfor kvinner da har samleie når de vet hvor grusomt resultatet vil bli. Etter å ha sett resultatet etter første barnet som dør,  er det ikke noen form for instinkt hvor en da burde se at de burde avstå fra sex? Opplever de ikke dødsfallet som helt grusomt 

Eller er det det at de faktisk ikke vet hvordan barn blir til og at de tror de kommer fra intet når en kvinne blir voksen? :/

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ole Brumm skrev:

Det skulle jeg si! For andre på få sekunder at noen skriver jeg skulle si. Jeg har vist ikke noen orginale meninger idag :sukk:

:ler: Du fikk et pluss av meg som plaster på såret.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Pga bistand så kan de fø dem. Befolkningen i afrikanske land vokser hele tiden, i mange land i Afrika er befolkningen mer enn doblet på de siste 40 årene. Dette er fordi Vesten sender mat og medisiner, og ungene som fødes lever opp. Pga bistand trenger ikke folk å jobbe lengre og kan sitte hjemme og passe barna, og føde flere barn. 

Anonymkode: 9651a...8b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oppleves kanskje som uopplyst her, men lurer genuint på hvorfor kvinner da har samleie når de vet hvor grusomt resultatet vil bli. Etter å ha sett resultatet etter første barnet som dør,  er det ikke noen form for instinkt hvor en da burde se at de burde avstå fra sex? Opplever de ikke dødsfallet som helt grusomt 

Eller er det det at de faktisk ikke vet hvordan barn blir til og at de tror de kommer fra intet når en kvinne blir voksen? :/

Evolusjonen sørger for at vi alltid prøver å føre genene våre videre. Dessuten er de en forsikring for at noen kan ta vare på dem når de blir gamle. Ingen der blir sendt på gamlehjem. 

Anonymkode: a7709...01e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vet visst ikke mye om enkelte kulturer hvor menn dominerer.

• Liker 10
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt uopplyst vil jeg si..

Kvinner har ingenting de skulle ha sagt. De er mannen sin eiendom, og vil han ha sex så blir det sånn. Tilgang til prevensjon er mange plasser ikke-eksisterende. 

Såklart synes de det er grusomt at barna sulter og dør! Intet menneske vil det for sine barn. Men, de har jo ingenting de skulle ha sagt. Ofte er de ikke grodd sammen nedentil heller før mannen trenger seg på pånytt.. 

Jeg har selv vært på landsbygda i Uganda og hjulpet en mor med sine 5 små. Moren var alvorlig syk av Hiv, og og de holdt alle på å sulte ihjel. Mannen hadde stukket av. Det er en greie der de tror at å ha sex med ei jomfru kan kurere de mot hiv. Så når kvinnen får hiv og etterhvert blir syk så stikker mannen til neste friske kvinne og ender med å smitte henne også, samt mange nye barn... Dette med hiv ble en digresjon utifra hovedinnlegget her, men det er altså sånn det er mange plasser: mannfolka gjør som de vil. Kvinner kan ikke nekte. 

Det er vanskelig å beskrive den fattigdommen, hvordan det var og hvordan jeg opplevde det. 

• Liker 1
Skrevet

Hvor mange barn man får henger nøye sammen med samfunnsstrukturen for øvrig. Grunnen til at vi i den vestlige verden avstår fra å få mye mer enn 2 barn er fordi vi etablerer oss først i midten av 20-årene og barn går (stort sett) på bekostning av karriere og/eller velstand, og at kvinner deltar i arbeidslivet omtrent på samme nivå som menn. Samtidig krever barnehold i vesten mer enn barnehold i samfunn og kulturer hvor man får 8-10 barn. Her snakker man om tidsklemme når man har 2 barn, for innimellom å gi ungene mat så skal man sjonglere 8 timers arbeid og tilrettelegge for andre aktiviteter og dette frem til ungene er ca 18 år.

Gjest HappyWaffle
Skrevet

kvinnene i disse landene har ikke noe valg. de blir drept om de ikke hører på mannen, å når han vil ha sex så er det bare å føye seg. prevensjon finnes det lite eller ingenting av. mer opplyst nå eller? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...