Gå til innhold

Vennepar der mannen lyver. Skal jeg si noe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et vennepar, vi er alle gode venner. De har hatt litt problemer og bor ikke sammen akkurat nå, men er fremdeles eksklusive. Grunnen til at ting har gått dårlig er at han tar henne forgitt. Han kan di han skal hjem til en tid, men aldri dukke opp. Svarer ikke på meldinger når han er ute. Hvis hun sier hun har en dårlig dag og sagt at hun trenger han så har han bare reist med kompiser uansett. Han drar med seg folk på nash selv om han vet at hun sover. Når noen av hans kompiser har vært frekke med henne så gjør han ingenting for å forsvare henne. Men hun er så tålmodig og har funnet seg i alt for mye. Heldigvis har hun tatt mot til seg og bedt han flytte. Men fikk vite at han i helgen har fulgt ei hjem og sovnet hos henne. Da vi møtte de så la han ut om at han hadde dratt hjem tidlig osv. Det er jo tydelig løgn. Og jeg vet ikke hva jeg skal si.

Det er helt klart at om jeg sier noe så kommer det helt sikkert frem at jeg har sagt det. Jeg tenker også at det burde komme fra han. Typen min ber meg ikke si noe. Han tror ikke det har skjedd noe mellom han og hun har fulgte hjem, mem det er løgnen i seg selv som jeg reagerer på.

Tips?

Anonymkode: b983c...fde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke sa noe da foran henne er det kanskje litt dumt å si noe til henne nå i ettertid, men jeg ville definitivt tatt det opp med han, sagt at du vet han lyver og at du ikke syns det er greit!

AnonymBruker
Skrevet

Vil du at hun skal bli ferdig med han, og gå videre, så sier du noe til henne.

Anonymkode: 1e89b...239

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil at de skal ha det bra sammen. Jeg vil at han skal være ærlig. Han sier han har skjerpet seg, men i stedet så lyver han og skjuler ting.  Ei jeg er ikke ute etter å ødelegge forholdet, men jeg føler meg også som en dårlig venninne.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skulle gjort noe, hvilket jeg er litt usikker på, så ville jeg heller konfrontert ham med at han lyver enn å gå til henne og «sladre». 

Anonymkode: 259bd...aa6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at hun ville fortalt meg det hvis det var andre veien. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 1
Gjest jesse james
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at hun ville fortalt meg det hvis det var andre veien. 

Men da er det ikke noe å lure på :) 

fortell henne, fortetter dette kan han smitte henne med kjønnssykdommer.  Ja greit nå tror jeg det verste, men hvis han har vært eksklusiv hvorfor løy han? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, jesse james skrev:

Men da er det ikke noe å lure på :) 

fortell henne, fortetter dette kan han smitte henne med kjønnssykdommer.  Ja greit nå tror jeg det verste, men hvis han har vært eksklusiv hvorfor løy han? 

Ingenting tilsier at han har gjort noe der han var. Det ble sagt ar han sovna på sofaen.

AnonymBruker
Skrevet

Min tanke er at han skjønner at det ikke er greit, lyber eller unngår å si noe for å slippe "bråk." 

Gjest jesse james
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting tilsier at han har gjort noe der han var. Det ble sagt ar han sovna på sofaen.

Jeg hadde ikke likt å være i den situasjon, hadde venninnen min vist at han løy til meg (uansett årsak) så ikke fortalt det, hadde jeg blitt skuffet. 

Men det er meg :) 

Skrevet

Er "venner" nedgradert til et begrep som bare omhandler folk man til nød kan henge med???

Jeg personlig hadde fortalt det om det var en av mine venner (eller det jeg definerer som venner, om ikke annet), og jeg hadde også forventet det samme tilbake...   

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke å være i en slik situasjon nei. Syns også kompisene blant min kjæreste bør si til han at sånt holder man ikke fra dama si uansett om det har skjedd noe eller ikke. Jeg skal jo egentlig ikke vite det en gang fordi det var hans bror som fortalte oss det. Så da blander jeg inn han i tillegg. Og han sa at jeg ikke skulle si det til verken han det gjelder eller dama hans. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville absolutt ha fortalt det til denne venninnen, og jeg hadde forventet det samme tilbake. 

Dette her virker absolutt ikke som et sunt forhold, og om denne informasjonen leder til et brudd, og ikke en pause eller hva enn det er som er skissert i hovedinnlegget, er kanskje det like greit. 

Anonymkode: ae960...91c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...