Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om mennesker som bor hjemme når de er over 30 år? 

Tenker på de som ikke har noen annen grunn enn at det er behagelig å bo hjemme. 

Anonymkode: 0aa9a...94b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det syns jeg vitner om latskap og en person som ikke er selvstendig. Å bo med foreldrene sine i voksen alder, er noe som kan skje de fleste. Enten pga sykdom, husbytte, ulike kortvarige problem. Men å bo der på heltid fordi det er behagelig er noe spesielt. På tide å vokse opp, å ta ansvar for eget liv. Tenker jeg. 

Anonymkode: 5162a...479

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på.

Er det en kvinne på 30 som bor hjemme med sin far. Tenker jeg at det er datteren som tar vare på en far som trenger hjelp.

Er det en mann som bor hjemme med sin mor/foreldre, tenker jeg at det er en lat bortskjemt mammagutt.

Anonymkode: a2299...30f

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på.

Er det en kvinne på 30 som bor hjemme med sin far. Tenker jeg at det er datteren som tar vare på en far som trenger hjelp.

Er det en mann som bor hjemme med sin mor/foreldre, tenker jeg at det er en lat bortskjemt mammagutt.

Hva om det er en kvinne som bor hjemme hos begge foreldrene sine da?

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er to leiligheter i det samme huset så ser jeg ikke problemet. Er det derimot slik at de bor i samme hus eller leilighet uten "privatlivets fred" som en 30-åring kan ha stort behov for, - ja da synes jeg det er litt på trynet

• Liker 1
Skrevet

Det kommer litt an på situasjonen, det kan være mange underliggende grunner bak som man ikke kjenner til.

Dersom det var helt frivillig og uten noen spesiell grunn, ville jeg nok kanskje reagert på at personen ikke ønsket et større privatliv og å stå på egne bein. Det kunne aldri falt meg inn å bo under samme tak som foreldrene mine fram til jeg var 30 (selv om vi har et veldig godt forhold).

Men man er jo forskjellige.

• Liker 1
Gjest Tom/Loki
Skrevet

Jeg tenker, at de orker og at de må ha et problem av et slag.

Skrevet

Hvis en person i den aldersgruppen bor hjemme da tenker jeg at det feiler personen noe. 

Gjest Klopp
Skrevet

Jeg tenker de sliter med noe. Kanskje kraftig sosial angst, eller noe som gjør at de ikke klarer seg alene. Noen er nok bare lat også. Noen gjør det for de har dårlig råd.

Skrevet

Det kommer nå helt annpå hva årsaken er og om man faktisk veit sannheten.

Manger lar vær å fortelle at de er syke eller noen i familien er det. Å setter seg selv i det "late" lyset for å beskytte seg selv eller familien. 

Kjenner en mann på 40 som bor hjemme og alle trur det er fordi han er lat osv osv.... 

Moren er syk og trenger hjelp. Dette syns ikke utenfra og han er tidligere rusmisbruker. Han veit med seg selv ved å bo hjemme hindrer det han fra å havne på kjøret igjen. 

Hadde folk ville sett noe annet enn sine egne tanker og meninger ville han bli møtt med et klapp på skulderen og ikke stygge blikk. 

Så nei jeg tenker aldri en dømmende tanke selv om personen virker å være "lat". 

• Liker 2
Skrevet

Det er veldig situasjonavhengig. Det er vesensforskjell på å snylte på foreldrene og å ha dem som likeverdige partnere i et bofellesskap, for eksempel. Ser ikke helt hvordan det skal være mer tapersk å dele husleia med far enn med kamerat.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på hvorfor de bor hjemme hos foreldrene sine.

Man skal ikke skjære alle og enhver over samme kam, før man faktisk kjenner til bakgrunnen.

Anonymkode: ca317...531

AnonymBruker
Skrevet

En venninne bor hos foreldrene for å spare til egenkapital. Hun er 30 år, og har bodd hos deg i omtrent 1 år, og har snart råd til egen leilighet. Det synes jeg er helt greit:) 

Anonymkode: f1501...a5d

AnonymBruker
Skrevet

Snakker vi om inntil fyllte 30, eller hva?

Anonymkode: 62c09...7e8

Skrevet

Det kommer helt an på familiens situasjon. Kjente en som gjorde det fordi moren hans var syk men ingen klagde på det,klart, noen syns det var rart, også jeg, men når jeg fikk høre om det bakenforliggende da gjorde det meg ingenting.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakker vi om inntil fyllte 30, eller hva?

Anonymkode: 62c09...7e8

Snakker om 30+.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva om det er en kvinne som bor hjemme hos begge foreldrene sine da?

En kvinne som bor hjemme med foreldrene vil høyst sannsynlig være den som styrer huset og tar vare på de andre som bor under samme tak. For menn er det annerledes, de blir tatt vare på.

Enkelt sagt så bor foreldrene i praksis hos datteren.

Mens en mann bor hos foreldrene sine bokstavelig talt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...