Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener man når man sier at noen mennesker er enkle? Hva legges i det? 

Anonymkode: 80f2a...211

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt som en katt, de trenger bare et garnnøste for å bli fornøyd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lite intellektuell kapital.

Anonymkode: d151b...860

• Liker 8
Skrevet

Sikkert flere betydninger, men for meg vil det si at de er litt dumme og naive.

• Liker 7
Gjest Tom/Loki
Skrevet

De pusler med sitt, tilfredse over at den helt stor katastrofen ennå ikke har rammet dem.

Skrevet

Det er ofte mennesker som jeg tenker på som er 9/10 dvs lettere psykisk utviklingshemmede enten på grunn av sosial eller genetisk arv.  De fleste fungerer bra i samfunnet men du finner de ikke i høyt utdannede yrker. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Slike som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp. 

Anonymkode: 57085...f10

• Liker 1
Skrevet

Tenker på folk som ikke tenker så mye, litt dumme, naive, lette å underholde og lure. Enkle.

Men av og til virker det veldig greit og problemfritt å være enkel.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Satt på spissen: "Det glade vanvidd". De er "gale", men skjønner det ikke selv, så de er like happy okke som.

Anonymkode: 22076...679

AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på konteksten.

Oppfatter meg selv som rimelig oppegående, har høy utdannelse, fin stilling, er politisk aktiv osv. Rimelig intellektuell også.

Men sammen med Mensa-folk er jeg en enkel sjel, stokk dum.

Anonymkode: 22076...679

Skrevet

Man legger vel i det at de ikke er så reflekterte, at de ikke tenker så langt og er fornøyd med lite. Vil si "enkel" er synonym med at man er litt "kort".

• Liker 2
Skrevet

Et eksempel, min svigerinne er enkel. Hun har aldri lest en bok i hele sitt liv, hun vet ikke hvem som er statsminister eller hva de valgkampgreiene i USA handler om,- demokrater og republikanere, hva er det liksom. I løpet av de 15 årene jeg har kjent henne har jeg aldri sett henne åpne en avis. Hun er opptatt av hvor mye hun får i lønn, hvor mye billigere flesket i Sverige er kontra Norge, at Se&Hør har blitt så dyrt og bensinen, at huset hun bor i er på stell og...ja, that's it! I helgen tok jeg opp at det var så fælt det med flyktningene i Syria og alt det som skjer ifht. dette. Hun bare tittet på meg som et stort spørsmålstegn, hun visste ikke helt hva jeg snakket om.

Det går ikke å snakke med henne om noe som helst. Men hun er glad og fornøyd med tingenes tilstans hun, så det er jo fint.

• Liker 6
Skrevet

Ryddet for persondebatt.

Frk.K, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på såkalte enkle mennesker som naive, virkelighetsfjerne og uten egne meninger. 

Anonymkode: 29829...c29

AnonymBruker
Skrevet
Den 13.6.2016 at 11.54, FayFerner skrev:

Et eksempel, min svigerinne er enkel. Hun har aldri lest en bok i hele sitt liv, hun vet ikke hvem som er statsminister eller hva de valgkampgreiene i USA handler om,- demokrater og republikanere, hva er det liksom. I løpet av de 15 årene jeg har kjent henne har jeg aldri sett henne åpne en avis. Hun er opptatt av hvor mye hun får i lønn, hvor mye billigere flesket i Sverige er kontra Norge, at Se&Hør har blitt så dyrt og bensinen, at huset hun bor i er på stell og...ja, that's it! I helgen tok jeg opp at det var så fælt det med flyktningene i Syria og alt det som skjer ifht. dette. Hun bare tittet på meg som et stort spørsmålstegn, hun visste ikke helt hva jeg snakket om.

Det går ikke å snakke med henne om noe som helst. Men hun er glad og fornøyd med tingenes tilstans hun, så det er jo fint.

Syns ikke dette betyr at hun nødvendigvis er enkel, bare at hun har andre interesser enn global politikk.

Anonymkode: 804e4...a5b

AnonymBruker
Skrevet

Men du verden for ett lett liv de har!

Anonymkode: 13f9b...bf2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Den ‎13‎.‎06‎.‎2016 at 11.20, AnonymBruker skrev:

Hva mener man når man sier at noen mennesker er enkle? Hva legges i det? 

Anonymkode: 80f2a...211

Lette å forholde seg til. Veit hvor man har dem. Ingen skult agenda eller dobbeltkommunikasjon.

Anonymkode: b1cc9...a30

Gjest supernova_87
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns ikke dette betyr at hun nødvendigvis er enkel, bare at hun har andre interesser enn global politikk.

Anonymkode: 804e4...a5b

Hun vet ikke hvem statsministeren er, og har aldri lest ei bok. 

AnonymBruker
Skrevet

Å si at noen er enkel, pleier bare være synonym for dum.

Anonymkode: 10427...99b

AnonymBruker
Skrevet

Mennesker uten dybde. De kan være skoleflinke og alt det der, handler ikke om det. De har ofte meninger etter vinden og reflekterer sjeldent/aldri. 

Anonymkode: cd10f...002

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...