AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #1 Skrevet 13. juni 2016 Er det lov? Ser mange studenter gjør det. Men om man blir tatt så er det ikke kriminelt? Mange har kommet ut i avisa og sakt det.... Anonymkode: e0dbc...01e
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #3 Skrevet 13. juni 2016 I hvilke aviser har du i så fall lest at folk muligens kan bli straffet for å drive med Dumpster Diving? Anonymkode: 4e328...712
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #4 Skrevet 13. juni 2016 Jeg lurte. Hallo, hakke lest! Anonymkode: e0dbc...01e
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #5 Skrevet 13. juni 2016 Hva er Dumpster Diving? Anonymkode: 74d2e...951
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #6 Skrevet 13. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er Dumpster Diving? Anonymkode: 74d2e...951 Dumpster er jo det engelske ordet for container / søppelkasse eller noe, og "diving" betyr vel "dykking" (eventuelt svømming) Utenfor dagligvare-butikker, kjøpesenter og sånn står det kanskje en slik stor container (eller lignende) til å kaste søppel i. Dersom noe mat eller noe har gått ut på dato, så havner det oppi en slik container dersom butikken ikke rekker å selge tingene før dato-merkingen. Men veldig masse mat er jo selvfølgelig spiselig, i alle fall noen dager etter at selve dato-merkingen har gått ut... Så enkelte plukker jo med seg mat og ting som de finner, og spiser den selv... Enkelt og greit... Anonymkode: 4e328...712
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #7 Skrevet 13. juni 2016 Dumpster-diving er overvurdert, de er slett ikke som mange får det til å se ut som (at man alltid finner mat som kun er 1-3 dager etter siste-forbruks-dato). I de fleste tilfeller er det at pakkene med maten lekker, som gjør de helt uspiselige (med mindre man føler seg ekstremt risikovillig den dagen)... Anonymkode: a3ff5...0ec 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #8 Skrevet 13. juni 2016 Jeg synes det er vanskelig å finne disse containerne, her i Oslo er det lås på dem eller egne søppelrom. Helt ærlig er det mye enklere å bare naske. Anonymkode: cbc67...2d8 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #9 Skrevet 13. juni 2016 Det finnes nok en del butikker som har temmelig dårlige erfaringer med folk som kommer dit for å rote gjennom søppelet. Det finnes sikkert en del komplette idioter, som kaster alt innholdet langt utover gaten for å lete gjennom heile containeren. Deretter gidder dem ikke å rydde opp etter seg, og det ender med at butikkene blir lei denne oppførselen fra slike idioter. Dermed ender det ofte med låst container. Dette ødelegger jo selvfølgelig for alle andre, som faktisk er i stand til å oppføre seg - og som ikke forsøpler på denne måten... Anonymkode: 4e328...712 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #11 Skrevet 14. juni 2016 Noen her som driver med dette som kan fortelle litt om det og om dem ble ferska eller tatt evt lovlige/ulovlig!? Anonymkode: e0dbc...01e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #12 Skrevet 14. juni 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er vanskelig å finne disse containerne, her i Oslo er det lås på dem eller egne søppelrom. Helt ærlig er det mye enklere å bare naske. Anonymkode: cbc67...2d8 Kiwi på Vålerenga pleide å være min "faste" da jeg bodde i nærområdet. En gang hadde de kastet ca. 10 kurver med jordbær hvor hver kurv hadde ett eller to dårlige bær, mens resten var fullt spiselige. Anonymkode: d89ab...054
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå