AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #1 Skrevet 13. juni 2016 Jeg bor for tiden hjemme, er 24 år, måtte flytte hjem grunnet endt studie. Nå skal jeg jobbe i 6 mnd til før jeg sannsynligvis flytter. Etter noen måneder hjemme så ser jeg at det er umulig å bo hjemme. Familien er ikke laget for "gjenforening" så lang tid i strekk. Bor på liten plass, så er ikke så mye til leie, og har nå funnet en ok leilighet. Problemet er at den er umøblert. Er det vits å kjøpe inn alt av hvitevarer og møbler (brukt selvsagt) når jeg bare skal bo der 6 mnd? Eller bør jeg lete etter et annet sted...? Anonymkode: ab0ee...9f5
prt90 Skrevet 13. juni 2016 #2 Skrevet 13. juni 2016 Det enkleste og mest fleksible er nok å finne noe møblert, men dette kommer jo litt an på hvor du planlegger å flytte om 6 mnd også 2
Million Skrevet 13. juni 2016 #3 Skrevet 13. juni 2016 Hvorfor kan du ikke kjøpe møbler osv nå da? Hvorfor kan du ikke ta med deg dem når du flytter igjen om seks mnd? Skal du flytte så langt at du ikke får tatt dem med? Ellers er det vel normalt at man flytter med seg møbler og hvitevarer når man bytter bolig. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #4 Skrevet 13. juni 2016 4 minutter siden, prt90 skrev: Det enkleste og mest fleksible er nok å finne noe møblert, men dette kommer jo litt an på hvor du planlegger å flytte om 6 mnd også Et øyeblikk siden, Million skrev: Hvorfor kan du ikke kjøpe møbler osv nå da? Hvorfor kan du ikke ta med deg dem når du flytter igjen om seks mnd? Skal du flytte så langt at du ikke får tatt dem med? Ellers er det vel normalt at man flytter med seg møbler og hvitevarer når man bytter bolig. Flytter forhåpentligvis til utlandet, så blir litt vanskelig. Er ikke vandt med dette, bodde 5 år i fullt møblert leilighet. Anonymkode: ab0ee...9f5
Million Skrevet 13. juni 2016 #5 Skrevet 13. juni 2016 Vel, du må jo ha møbler. Du kan jo alltids selge dem videre når du skal flytte, hvis det blir utenlandsopphold. 1
Gjest Margit Spat Skrevet 13. juni 2016 #6 Skrevet 13. juni 2016 (endret) Sjekk «gis bort»-sidene på Finn, filtrert på området du bor i. Ikke sjelden finner man både komfyrer og kjøleskap der Da er du i alle fall et stykke på vei! Møbler ligger det også der, i store mengder. Endret 13. juni 2016 av Margit Spat
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #7 Skrevet 13. juni 2016 Skal du til utlandet om 6 mnd ville jeg heller holdt ut hjemme de neste 6 mnd og spart pengene. Du trenger de når du reiser. Anonymkode: e0209...218 3
ajarRun Skrevet 13. juni 2016 #8 Skrevet 13. juni 2016 Du trenger en madrass (kjøp nytt) og et kjøleskap. Det koster ikke allverden, du får det for under 3000. 1
prt90 Skrevet 13. juni 2016 #9 Skrevet 13. juni 2016 12 minutter siden, amativeReflection skrev: Du trenger en madrass (kjøp nytt) og et kjøleskap. Det koster ikke allverden, du får det for under 3000. Vaskemaskin, oppvaskmaskin, stuebord, sofa osv.. Lei heller noe møblert
ajarRun Skrevet 13. juni 2016 #10 Skrevet 13. juni 2016 Et øyeblikk siden, prt90 skrev: Vaskemaskin, oppvaskmaskin, stuebord, sofa osv.. Lei heller noe møblert Vaskemaskin er et godt eksempel, men har aldri opplevd at en leilighet ikke har det, selv umøblerte. Resten er unødvendig for 6 måneder.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #11 Skrevet 13. juni 2016 Det som er unødvendig er å bruke penger på møbler og husleie for 6 mnd (+depositum) når ts skal flytte utenlands etterpå. Anonymkode: e0209...218
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #12 Skrevet 13. juni 2016 Det aller meste kan du (hvis du bor i sentrale strøk) få tak i gratis på Finn, så lenge du kan bære / hente, og kan tåle at det ser utdatert ut.. Anonymkode: 22dc4...7b7
Gjest Hapi Skrevet 13. juni 2016 #13 Skrevet 13. juni 2016 Det går an å kjøpe det nødvendigste brukt eller få det gratis. Jeg bodde i et umøblert hus en stund, det var bare kjøleskap, komfyr, et bord, etpar stoler og en madrass, trengte ikke mer enn det. Det var litt deilig med et så "rent" hus. Og når du skal flytte igjen bare gir du møblene videre. Vaskemaskin har jeg klart meg uten i år om gangen.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #14 Skrevet 14. juni 2016 Det hadde jeg ikke giddet for 6 mnd! Anonymkode: 5951f...83a
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #15 Skrevet 15. juni 2016 Ts her! Jeg er også i tvil om jeg gidder, men slik ståa er nå så orker jeg ikke å omgås mennesker slik som jeg gjør nå. Å bo hos foreldrene mine tærer på kreftene og de behandler meg som om jeg gikk på ungdomsskolen. Anonymkode: 5610f...a78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå