Gå til innhold

Hvor gamle er foreldrene i barnehagen "din"?

Alder på foreldre i BHG  

34 stemmer

1. 1. Hva er alderen på foreldrene i BHG "din"?

• 16-20
      2
    • 20-25
      0
    • 25-30
      1
    • 30-35
      15
    • 35-40
      14
    • 40-45
      1
    • 45-50
      0
    • 50+
      1

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor gammel er du? (stem på gjennomsnittsalderen til foreldrene, og skriv heller din egen alder som kommentar) 

:)

Anonymkode: 3e7d0...c23

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det der blir jo helt tåpelig... Den yngste forelderen i barnehagen er rundt 20 tror jeg, og de eldste ser ut som de er godt oppe i 40 årene, om man skal ta med mannfolket er det eldste nærmere 70 år... Jeg vet du ber om gjennomsnittet, men uansett vil jo inntrykket bli helt feil, og rett og slett ikke gi noe mening. (Har ikke barn der selv, men en god venninne(22) av meg har, og jeg henter ofte)

Anonymkode: f438e...fa3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der blir jo helt tåpelig... Den yngste forelderen i barnehagen er rundt 20 tror jeg, og de eldste ser ut som de er godt oppe i 40 årene, om man skal ta med mannfolket er det eldste nærmere 70 år... Jeg vet du ber om gjennomsnittet, men uansett vil jo inntrykket bli helt feil, og rett og slett ikke gi noe mening. (Har ikke barn der selv, men en god venninne(22) av meg har, og jeg henter ofte)

Du henter ofte :laugh: Dette var spørsmål rettet til de som har barn i barnehager. Ikke alle andre, heller ikke de som "henter ofte" og som tror de vet det meste om barnehagen. 

Og ja, det er snakk om gjennomsnittsalderen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De fleste foreldrene i min datters barnehage er mellom 35 og 40. Jeg er 32, datteren min er 5. Jeg tenker ikke særlig over det med alderen til de andre foreldrene; noen er unge til sinns, andre er litt eldre oppi hodet. 

Anonymkode: 59b50...0a4

AnonymBruker
Skrevet

La meg spørre alle først, og regne ut gjennomsnittet. Selv er jeg 32.

Anonymkode: b5c3d...ab1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var yngst, var 23 når eldste begynte i bhg. Da var de fleste foreldrene 30+..

Med midterste var jeg midt på treet. Her er de eldre og yngre enn meg..

Med minstemann er jeg 30+ når han begynner, og nå føler jeg meg som en av eldste, og jeg er nok en av de eldste. Rart hvordan det forandrer seg.

Anonymkode: e3feb...863

AnonymBruker
Skrevet

22

Anonymkode: 8164d...c69

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke, men mistenker at gjennomnittsalderen er for høy.

Anonymkode: 7813b...f18

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du henter ofte :laugh: Dette var spørsmål rettet til de som har barn i barnehager. Ikke alle andre, heller ikke de som "henter ofte" og som tror de vet det meste om barnehagen. 

Og ja, det er snakk om gjennomsnittsalderen. 

Poenget var ikke om jeg hentet eller hadde barn der, jeg kunne like gjerne skrevet at jeg hadde barn der, så hadde du ikke noe å ta meg på. Men som sagt, poenget er at undersøkelsen din ikke gir mening. Om 10 av foreldrene er i tyve årene, og 10 av foreldrene er i 50 årene, vil snittet ligge på rundt 35, selv om ingen av foreldrene faktisk er 35...

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår åpenbart ikke gjennomsnitt

Anonymkode: 513d7...04d

AnonymBruker
Skrevet

Gjennomsnittsalderen er relativt høy i vår bhg. Den er privat, og tilknyttet universitetet, så det er mange som er høyt utdannede og jobber i vitenskapelige stillinger her. Jeg er også i denne kategorien, har nettopp bikket 40 med to barn i barnehagealder, og føler meg ikke mye eldre enn gjennomsnittet her.

Anonymkode: 392fa...c06

• Liker 1
Skrevet

Den er ikke så høy hos oss! Men bhg vår er litt sær...

Jeg er 25 og barna to og fem. De aller fleste er mellom 30 og 40 tror jeg, en del yngre, knappe noen eldre. Lav snittalder faktisk! 

AnonymBruker
Skrevet

Her tror jeg gjennomsnittsalderen er 30-35 (småbarns avdeling 1-3 år) selv er jeg 25, og har en sønn på 2 år

Anonymkode: 76537...eb0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 35, og har ett barn på småbarnsavdeling og ett på storbarnsavdeling. De aller fleste foreldrene ser ut til å være rundt min egen alder, noen få som nok er yngre enn 30, og et par som ser ut som de er over 40. Men snittet ligger nok på ca 35.

Dette er en privat bhg i et veldig velstående område, hvor langt de fleste foreldrene har lange høyere utdanninger. Da får man vel ofte også barn litt senere.

Anonymkode: 1f9c5...41b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår åpenbart ikke gjennomsnitt

Anonymkode: 513d7...04d

Det gjelder nok for flere her i tråden. Jeg lurer virkelig på hvilke barnehager som har foreldre med gjennomsnittsalder 16-20 år. 

Anonymkode: 8ea05...495

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke ganske vanlig at folk får unger senere tid i disse tider?

Hilsen en kvinne på 41, som hadde 1 unge fra jeg var 29 og den andre fra jeg 38 i offentlig barnehage,

og de fleste er rundt  den alderen.

Kvinner er i gjennomsnitt 27,7 år når de får sitt første barn her i landet.

Oslo har høyest gjennomsnittsalder for førstegangsfødende med 30

Oslo har høyest og Nord-Trøndelag lavest gjennomsnittsalder ved første fødsel. I Nord-Trøndelag er kvinnene nesten fem år yngre enn i Oslo, nemlig 25,5 år når de får sitt første barn.

http://forskning.no/content/oslo-kvinner-30-ar-i-snitt-ved-forste-barn

2013

Ifølge Fhi var gjennomsnittlig alder hos førstegangsfødende kvinner 28,7 år i 2014, noe som er opp fra 28,5 år i 2013.

Tall fra Medisinsk fødselsregister for 2014, som ble lagt fram onsdag, viser at snittalderen var 30,1 år, mot 29,9 år i 2013.

Anonymkode: b23b9...5bd

AnonymBruker
Skrevet

I barnehagen til mitt barn (1-3 år) er de aller fleste mellom 32 - 35. Både fedrene og mødrene. Jeg er 28. Var 24 når jeg ble gravid og det regnes visst som "ungt" her i Norge, hvertfall i Oslo, men jeg syntes det er en helt normal alder å få barn i.

Anonymkode: d3707...2c5

Gjest Becky48
Skrevet

I vår barnehage er foreldrene alt fra 17 til 60. Så å finne en gjennomsnittsalder her er ikke lett... Men regner med at det blir rundt 35...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...