Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2004 #1 Skrevet 3. november 2004 Det nærmer seg vårt bryllup og jeg er nesten helt råd løs over hva jeg skal gi til han i morgengave. Har lurt på å kjøpe en billett til han og en kompis til en fotballkamp. Men har dere noen andre ideer? Hva har dere gitt/skal gi?
Calla Skrevet 3. november 2004 #2 Skrevet 3. november 2004 Du kan ikke ta med han på en svipptur til f.eks england da? Med biletter til en fotballkamp der? Har han andre hobbyer/interesser også?
maki Skrevet 3. november 2004 #3 Skrevet 3. november 2004 skal gi håndlagde mansjettknapper med matchende slipsnål så får han noe ingen andre har
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2004 #4 Skrevet 3. november 2004 Hvorfor gi morgengave egentlig? Er det ikke nok gave og få leve sammen med den man elsker resten av livet?
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2004 #5 Skrevet 3. november 2004 Jeg gir han en gravert kortholder. Pluss en røykvarsler, men det er en intern spøk mellom oss...
Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2004 #6 Skrevet 3. november 2004 Hvorfor gi morgengave egentlig? Er det ikke nok gave og få leve sammen med den man elsker resten av livet? Det syns i grunnen eg og! Men så er det dette med tradisjonar då.. Nu vel, morgengave er offisielt ein ikkje-ting i vårt bryllup!
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2004 #7 Skrevet 3. november 2004 Hvorfor gi morgengave egentlig? Er det ikke nok gave og få leve sammen med den man elsker resten av livet? Den samme logikken kan brukes på bursdagsgaver, julegaver, impulsgaver, kjøpe blomster til hvernadre osv Gaver, inkl morgengave, er ikke noen plikt eller nødvendighet, men en av mange hyggelige måter å vises hvernadre at man setter pris på hverandre.
natasha Skrevet 3. november 2004 #8 Skrevet 3. november 2004 For å svare på det trådstarter spør om: (og ikke skli ut i en for/imot morgengave-diskusjon ) Jeg ville gitt en gave som varer. Mansjettknapper/slipsnål er jo en klassiker, men dersom han aldri bruker dette er det kanskje bortkastet? Hva med en klokke?
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2004 #9 Skrevet 3. november 2004 takk for gode tips. Jeg vet at han ønsker seg en klokke, kanskje jeg kunne ha gitt han dette, og evt gravert noe på den. En fotballtur til England er ikke det fryktelig dyrt? Vi hadde ikke tenkt på en kjempe dyr gave, for bryllupet blir dyrt nok allerede.
Calla Skrevet 3. november 2004 #10 Skrevet 3. november 2004 Reisen til england trenger ikke bli dyr... fly med ryan air for eksempel... har selv fått flybiletter der til 50kr tur retur... hotell kan du finne billig gjennom octopustravels... Men så spørs det jo hvor mye man må bruke i lommepenger...
smilepia Skrevet 3. november 2004 #11 Skrevet 3. november 2004 Cons: kommer helt ann på hvor man bor i landet om man enkelt kan få så billige flybilletter... Ryan Air flyr ikke fra alle plasser i Norge. Og innenlandsfly er dyrt. Men for å spoe tilbake til fotballtur tipset - det finnes noen billige pakkeløsninger, som du kanskje kan se på? Vet jeg så noen nettopp, men husker desverre ikke hvor. Ellers synes jeg også det kan være fint å ikke bruke for mye penger på morgengaven - så en "helaften" med fotballbillett til et lag nermere hjemme som han liker er sikkert veldig bra. Men jeg ville kanskje gått sammen med ham selv heller, enn å sendt en kammerat. Selv om jeg ikke nødvendigvis er så gla i fotball - men på den måten vise at jeg interesserer meg for han (if you know what I mean) Og så tatt en middag - på byen eller hjemmelaget- med litt wine and dine kanskje? -Smilepia- som har samme gavedillemma selv..
Calla Skrevet 3. november 2004 #12 Skrevet 3. november 2004 Smilepia: Jeg vet.... prøvde bare å komme med tips...
smilepia Skrevet 3. november 2004 #13 Skrevet 3. november 2004 Beklager Cons. Var ikke meningen å være hårsår, det er desverre bare blitt en ren refleks hos meg, da jeg ofte opplever mennesker som ikke helt har skjønnt at det koster mer å reise for enkelte som ikke bor i (nærheten av) en storby. (og at andre ting kan være anderledes "på landet" - men la oss ikke ta en stor diskusjon om det her) Det var selvsagt et godt tips du komm med. :-) -Smilepia-
Augustbrud02 Skrevet 4. november 2004 #15 Skrevet 4. november 2004 Min mann fikk et portrettmaleri av han og meg i morgengave, ganske så spesielt og nok litt uvanlig.
Gullhår Skrevet 6. november 2004 #16 Skrevet 6. november 2004 Vi avtalte på forhånd at vi ikke skulle bruke masse penger på morgengave. Vi prioriterte heller å bruke pengene på en bryllupsreise. Så det min mann fikk, var meg i nytt, sexy undertøy! Tror ikke han mislikte det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå