AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #1 Skrevet 12. juni 2016 Noen som har erfaring med disse hunderasene? Vil gjerne høre litt om deres erfaringer rundt det å ha en slik hund. Anonymkode: 5776e...892
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #2 Skrevet 13. juni 2016 Sibirsk husky trenger masse mosjon og kan ikke gå løs ga jaktinnstinkt. Det er en trekkhund som trenger å bruke kroppen i flere timer om dagen. Har en venn med denne hunderasen Boxer har jeg selv, og de er min favoritthund, for de har så utrolig trivelige personligheter. De er heller ikke så kortsnutede at de får pusteproblemer, men dessverre har en del boxere tannkjøtt som vokser over tennene og må fjernes (epulis). Min har heldigvis ikke det, men har allergiplager som holdes i sjakk med kortison. Men med tiden er det en medisin som gir bivirkninger selv på lav dose (håravfall og økt matlyst). Boxere er utsatt for en del arvelige sykdommer som kreft, men vet om mange som blir 12 år. Noe over det er sjeldent. Gjennomsnittsalderen er vel 10 år. Jeg vil likevel fortsette å ha denne rasen, som jeg også er oppvokst med, for det er noe spesielt med disse hundene, men det er viktig å finne en god oppdretter. jeg er også oppvokst med labrador, og det er også en nydelig hund med en god personlighet, ikke så ulikt golden, vil jeg tro. Et problem er den enorme matlysten, men det har faktisk boxeren min også. De elsker vann og vil ofte bade uansett vannkvalitet. De er lette å trene med godbiter eller leke (det er boxer til en viss grad også). Så både boxer og labrador er gode familiehunder, men man skal ikke glemme at de begge er brukshunder (boxerens forgjengere var kvegdrivende hunder). Så de trenger å få stimuli og oppgaver/mental trening. En husky er til de grader brukshund, og jeg ville ikke skaffet meg den rasen uten å kunne bruke masse tid til trening og trekking. Men det er individuelle forskjeller her også. En del huskyer tror jeg blir solgt fordi de er for rolige til å bli trekkhund, så disse vil kanskje bli mer egnede familiehunder. Men min bekjentes hund er ikke rolig og trekker masse i båndet. Anonymkode: 5e0bd...0c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå