Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden det virker som vi blir født med "forskjellige kort". Samme hva noen gjør forblir livet deres vondt. Mens andre igjen er mer heldige..

Anonymkode: 321e0...487

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ikke. 

Anonymkode: 337a1...ab5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke. Jeg har hatt et veldig tøft liv. Og jeg føler det aldri tar slutt. Jeg har blitt 40 år nå, og føler livet har vært 85% dritt, og 15% positivt, hvis så mye. Og jeg er så sliten nå, og det tar aldri slutt. Og jeg lurer jo veldig på hvorfor må jeg oppleve alt dette? Og når skal jeg få det bra? Det er jo eneste grunnen til at jeg fortsatt er her, fordi jeg håper livet skal bli bedre.

Anonymkode: 3d879...ce2

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden det virker som vi blir født med "forskjellige kort". Samme hva noen gjør forblir livet deres vondt. Mens andre igjen er mer heldige..

Det er stort sett fordi 90 % av hvordan livets oppleves, skjer inni ditt eget hode.

I praksis spørsmålet: er glasset halvt fullt eller halvt tomt?

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er bare tilfeldigheter og hva du gjør det til selv. 

Skrevet (endret)
Den 6/13/2016 at 10.13, Druid skrev:

.

Endret av Feyfeyhey
Gjest Margit Spat
Skrevet

Nei, jeg tror ikke på noen form for predestinasjon. 
Jeg tror på arv, miljø og tilfeldigheter. 

• 3 uker senere...
Gjest Enhorning
Skrevet

Jeg følte som barn at jeg hadde en slags "livsoppgave". Det er vanskelig for meg nå å svare på hva dette egentlig er og hvorfor jeg hadde denne følelsen. Hvorfor jeg opplevde den så sterkt som liten og trodde at alle andre rundt meg følte akkurat det samme. Gjennom livet har det vist seg at nesten ingen mennesker relaterte til denne følelsen, så jeg sluttet å snakke om den til andre i ung alder. 

Selv om jeg alltid har følt jeg har en "livsoppgave" så vet jeg ikke om det virkelig er slik. Men jeg velger også å tro at en slik idé som vokste i et lite barn ikke kan være helt tilfeldig. Det finnes mange hypoteser der ute.

Skrevet (endret)
Den ‎12‎.‎06‎.‎2016 at 23.45, AnonymBruker skrev:

Jeg tror og mener at vi, som mennesker, blir styrt av faktorer utenfor vår personlige kontroll. Det være seg gener eller miljø. Og ja, dette er min politiske mening.

Endret av Jus sanguinis
Skrevet
Den 12.6.2016 at 23.45, AnonymBruker skrev:

Disse "kortene" er gener og famile/miljø. Dersom man f.eks. blir født med en arvelig psykisk sykdom og vokser opp med voldelige fattige alkoholiserte foreldre, så er det større sjanse for at livet blir vondt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror alt er et skuespill og at vi alle er skuespillere,

Anonymkode: b830e...883

Skrevet

Nei, jeg er ganske sikker på at naturen ikke er bevisst og ei heller har noen mening med noe som helst. Den bare er.

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror alt er et skuespill og at vi alle er skuespillere,

Tittelen på stykket er "Livet". Et drama i flere akter. Blir det en lykkelig slutt? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, stan skrev:

Tittelen på stykket er "Livet". Et drama i flere akter. Blir det en lykkelig slutt? 

Nei tittelen er "Reisen til graven"

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei tittelen er "Reisen til graven"

Eller bedre" Her i fra til evigheten". Handlingene og valgene underveis er avgjørende for om det ender i himmelen eller om det går til helvete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...