Gå til innhold

Vil flytte til Oslo, men hvor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Røa er et flott og barnevennlig område. Og i deres prisklasse :)

AnonymBruker
Skrevet

Et par som dere (ræva full av penger) hadde hatt godt av bosette seg noen år på Stovner, Groruddalen eller Holmlia.

Anonymkode: 12176...bb0

Skrevet
Den 14. juni 2016 at 18.50, AnonymBruker skrev:

Vi bor ved Østensjø og trivdes fra dag en! Bøler, Ulsrud, Abildsø, Oppsal, Godlia...

Østensjøvannet, Østmarka, 17 min med t-bane til sentrum...

Anonymkode: 5b26a...52b

Denne støtter jeg veldig opp om, tommel opp! Alle de stedene er utrolig bra, spes.Bøler og Godlia, kort vei til både sentrum og marka (eks. nøklevann, en perle!).

Ellers er Grünerløkka fantastisk, ingen over, ingen ved siden av!!

AnonymBruker
Skrevet

Oslo vest er uten sjel og veldig homogent, rett og slett kjedelig. Hvis dere absolutt vil bo med høy stil og i et ressurssterkt område, men ikke midt i Kåre Willock-land, så vil jeg anbefale Grefsen, Kjelsås, eventuelt Nordstrand, østkantens vestkant!! Alle tre steder er bra for barn å vokse opp. Kjelsås har ekstrem høy sportsfaktor for barn, litt trickothelvete, men trygt og fint der for barnefamilier.

Anonymkode: 6bd26...0cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, FayFerner skrev:

Denne støtter jeg veldig opp om, tommel opp! Alle de stedene er utrolig bra, spes.Bøler og Godlia, kort vei til både sentrum og marka (eks. nøklevann, en perle!).

Ellers er Grünerløkka fantastisk, ingen over, ingen ved siden av!!

Ja!! Manglerud ❤️❤️❤️

Anonymkode: 3b904...3e1

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja!! Manglerud ❤️❤️❤️

Anonymkode: 3b904...3e1

Jepp, Manglerud er også bra! Og naboen Høyenhall!

Anonymkode: 6bd26...0cf

AnonymBruker
Skrevet

yepp Hijab-effekten og NAV-ingen er bittelitte granne lavere enn på Tøyen. Helt klart hurra når man vet hvor ikke ghettoene i Oslo er.

Anonymkode: ce676...d84

Skrevet
Den 6/12/2016 at 23.20, AnonymBruker skrev:

Jeg og kjæresten har veldig lyst til å flytte til Oslo, men er så mange steder å velge mellom. Tenker litt på blindern, nordstrand og smestad. Tips?:)

Anonymkode: 4a0c8...ea7

Hvor blir dere å flytte til? :) Eller ble det for mange valgmuligheter sånn at dere bare ble mer forvirra :P 

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Nei det spørs jo. Hvor skal dere jobbe? Utenfor byen? I sentrum? Trenger dere bil? Jobber dere i sentrum bør dere bosette dere et sted hvor det går både buss og bane. Jobber dere utenfor byen bør dere bo enten ved jernbane eller et sted hvor det ikke er helt umulig å ha bil. Og med helt umulig tenker jeg parkering + kø + trange og jævlige veier med trikkeskinner. Selv bor jeg med bil på Sofienberg. Et lite helvete er det jo, men hadde vært enda verre inn i bykjernen. Blir å flytte ut av sentrum rett og slett fordi jeg er avhengig av bil i jobb. Bil-vennlige steder er alt utenfor Ring 3. Noen vil jo på død og liv mene at det ikke er noe problem å ha bil innenfor det og, men nå blir det flere bomstasjoner og færre parkeringsplasser. 

Hvis dere elsker at det hele tiden skjer noe utenfor vinduet så er alt fra Carl Berner til Gamlebyen og opp mot Majorstua bra. For ikke å glemme Torshov, Sagene mm. Det er ikke rene Karl Johan utenfor vinduet, men hvis du foretrekker den slags liv (altså mye folk, restauranter og butikker) så anbefaler jeg Tjuvholmen og mot Bjørvika. Inkluderer Grünerløkka også. Grünerløkka er full av alt fra rumenere til hipstere til alt mulig. Området kryr av restauranter, antikk, loppemarked, juicebarer og butikker.

Nå skal det sies at du merker når du er vest for Akerselva. Det blir "ryddigere" og "renere" med en gang. Det er jo få ting som er så idyllisk som å gå gjennom Frogner om sommeren. Gamle bygninger, høye og frodige trær. Alt er veldig vedlikeholdt. Med barn tror jeg at jeg hadde bosatt meg litt utenfor byen. Spesielt om dere ønsker at barna skal ha en liten hageflekk å leke i. Da anbefaler jeg på østsiden Grefsen, Nordstrand og Oppsal. Nydelige perler. På vestkanten har du fått en liste allerede. Det er alt fra Frogner, Ullern og så videre mot Bærum. Vestover står køen nærmest stille hvis man skal kjøre bil i rushtiden, men nå går banen helt til Kolsås, så det er et stort pluss. Du må egentlig belage deg på noe kø ut av Oslo uansett retning. Når det er sagt, hadde JEG hatt 10 mill hadde jeg helt klart - absolutt ingen tvil - kjøpt meg noe på Nordstrand.

Anonymkode: da62e...f2e

• Liker 1
Skrevet

Både Nordstrand og Smestad er bra! Siden jeg selv nor på Skøyen, vil jeg fremheve det også. Skøyen er veldig sentralt, gangavstand til Majorstuen og rett ved Frognerparken, og svært barnevennlig.  Det er som en oase i byen. Men vanskelig å anbefale et område når jeg ikke vet hva dere er ute etter. Dere må tenke etter hvordan dere vil bo, leilighet, rekkehus eller enebolig? Sentrumsnært eller landlig? 

Men dere har jo et romslig budsjett, så noe finner dere sikkert! Lykke til og håper dere vil trives her! 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg hatt 10 mill hadde jeg kjøpt meg (rekke-)hus på Oppsal for 5-6 (veldig viktig for meg med et godt idrettstilbud for barna) og en hytte for resten.

Anonymkode: 63586...806

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...