Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg og en venninne har lyst å dra til Oslo i september fordi Justin Bieber konserten! Jeg bor i Bergen forresten. Jeg sa det til mamma men hun ble sint og sa at hun ikke kan la meg dra og at hun har rett til å bestemme det. Selvfølgelig har hun det, men dere aner ikke hvor lyst jeg har! Jeg sier til henne du kan stole på meg, jeg sier jeg kan betale alt, og jeg skal bare være der 1-2 dager! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har snakket mye med henne, men hun sier bare det er litt en farlig by og at henne ikke kan la meg dra. JEG MÅ DRA PÅ DEN KONSERTEN! Hva skal jeg gjøre????????

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 32079...60b

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 32079...60b

Jeg er 16 år gammel 

Skrevet

Vi som sørger :fnise: Noe så søtt! :) Og jeg kan huske følelsen fra da jeg var yngre og,så jeg forstår frustrasjonen din kjempegodt! 

Hvor gammel er du? Er det et alternativ at hun blir med dere? Eller mammaen til venninna di? Har noen av dere slekt dere kan bo hos i Oslo og som kan være med dere?

• Liker 3
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Ajla11 skrev:

Jeg er 16 år gammel 

barn bør ikke dra på tvers av landet alene for en konsert.
få med dere en voksen eller hold dere hjemme.

Endret av herremann
  • Liker 4
Skrevet
Et øyeblikk siden, herremann skrev:

barn bør ikke dra på tvers av landet for en konsert.
få med dere en voksen eller hold dere hjemme.

Nåja. Hun er 16. Jeg flytta hjemmefra til en annen by da jeg var 16. Samtidig kjenner foreldre barna sine best, og det er nok en grunn til at hun er skeptisk. Holder på forslaget om å prøve å få med en forelder som kan bo med dere der, TS.

Skrevet
1 minutt siden, kisskissbangbang skrev:

Vi som sørger :fnise: Noe så søtt! :) Og jeg kan huske følelsen fra da jeg var yngre og,så jeg forstår frustrasjonen din kjempegodt! 

Hvor gammel er du? Er det et alternativ at hun blir med dere? Eller mammaen til venninna di? Har noen av dere slekt dere kan bo hos i Oslo og som kan være med dere?

Hahahah :) nei, mamma kan ikke bli med meg, hun jobber og sånn, det samme med faren min og foreldrene til venninna mi. Vi har lyst å dra alene

Skrevet (endret)
1 minutt siden, kisskissbangbang skrev:

Nåja. Hun er 16. Jeg flytta hjemmefra til en annen by da jeg var 16. Samtidig kjenner foreldre barna sine best, og det er nok en grunn til at hun er skeptisk. Holder på forslaget om å prøve å få med en forelder som kan bo med dere der, TS.

Hvordan fikk du lov å flytte til en annen by aleine når du var 16 år? 

Endret av Ajla11
Skrevet
Et øyeblikk siden, Ajla11 skrev:

Hvordan fikk du lov å flytte til en annen by aleine når du var 16 år? 

Det er ikke så viktig. :)

Sånn generelt mener jeg at det er på tide å la ungene prøve seg litt på egenhånd når de er 16. Men dette er veldig vanskelig å svare generelt på, jeg kjenner jo verken deg eller mora di, og for alt jeg vet er det gode grunner for at hun sier nei. Ungdom er jo veldig forskjellige.

Dere har ingen dere kan bo hos der, eller som dere kan ha meldeplikt til? Kanskje det gjør henne tryggere?

Skrevet
Et øyeblikk siden, kisskissbangbang skrev:

Det er ikke så viktig. :)

Sånn generelt mener jeg at det er på tide å la ungene prøve seg litt på egenhånd når de er 16. Men dette er veldig vanskelig å svare generelt på, jeg kjenner jo verken deg eller mora di, og for alt jeg vet er det gode grunner for at hun sier nei. Ungdom er jo veldig forskjellige.

Dere har ingen dere kan bo hos der, eller som dere kan ha meldeplikt til? Kanskje det gjør henne tryggere?

Jeg har ei venninne å bo hos, hun kjenner jeg kjempe godt. Men mamma stoler ikke på meg, er det som er problemet. Hun tenker at jeg skal dra der, drikke meg full, være ute lenge på natta, ha sex med andre gutter osv. jeg kjenner moren min, og jeg VET hun tenker sånn. Hun har sagt det selv

Skrevet
5 minutter siden, Ajla11 skrev:

Hahahah :) nei, mamma kan ikke bli med meg, hun jobber og sånn, det samme med faren min og foreldrene til venninna mi. Vi har lyst å dra alene

Jeg hadde ALDRI latt min 16-årige datter (hvis jeg hadde hatt en) dra til Oslo alene for å gå på konsert! Aldri! 16-åringer tror de vet alt, men når jeg tenker på alt vi gjorde som unge ser jeg at jeg har hatt vanvittig mye flaks! Unge og naive som vi var!

• Liker 5
Skrevet
Et øyeblikk siden, Ajla11 skrev:

Jeg har ei venninne å bo hos, hun kjenner jeg kjempe godt. Men mamma stoler ikke på meg, er det som er problemet. Hun tenker at jeg skal dra der, drikke meg full, være ute lenge på natta, ha sex med andre gutter osv. jeg kjenner moren min, og jeg VET hun tenker sånn. Hun har sagt det selv

Jeg mente en voksen. :)

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, kisskissbangbang skrev:

Jeg mente en voksen. :)

Nei :( 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Ajla11 skrev:

Det er kanskje ikke så rart at hun tenker sånn mtp hva du har skrevet tidligere.

Anonymkode: 12ae2...c89

• Liker 1
Skrevet

Du er 16 år. Om 2 år er du myndig. Uansett hvor mye moren din misliker det, så må hun gi deg litt frihet. Jeg har selv en datter på 16 år, og jeg hadde heller ikke likt tanken på om hun skulle dratt til en annen by for å gå på en konsert e.l. Men jeg kunne aldri nektet henne, fordi det har jeg overhodet ikke rett til. Når man nekter sine nesten voksne barn å spre vingene sine, da synes jeg at man som forelder har gått over en grense, uansett hvordan man vrir og vender på det.

Hvis hun ikke vil at dere skal dra alene uten en voksen fordi hun er sikker på at dere vil drikke dere full, ha sex og alt det der, så er det faktisk ikke verre enn at hun kan sjekke om hun kan ta seg fri et par dager fra jobben for å være med dere. Ikke på konserten, men være en person som dere kan ringe til hvis noe skulle skje og dere trenger å bli hentet o.l. Eller faren din eller en av foreldrene til venninnen din. 

Jeg synes dere bør møte hverandre halvveis. Inngå et kompromiss som alle er fornøyd med, Det er faktisk ikke verre enn det. Men jeg synes ikke din mor har rett til å nekte deg å dra i det hele tatt. Ja, foreldrene bestemmer over barna sine til de er 18 år, men man må gi barna sine mer og mer frihet etterhvert som de blir eldre. 

Snakk med din mor og eventuelt far igjen og se om dere kan bli enige om noe.

Skrevet

Hadde aldri latt min 16-årige datter dra alene på konsert. Aldri.

• Liker 1
Gjest Spiderman
Skrevet (endret)

Fortell moren din at Oslo ikke er en farlig by.  Å dra til Oslo for å se en legit konsert med Justin Bieber skal ikke være farlig med mindre du er ekstremt uansvarlig og dum.  Moren din burde ikke innbille deg noe annet selv om jeg kan skjønner at enkelte foreldre blir bekymret når man ser på hva salgs oppførsel Bieber får fram i unge jenter generelt.:fnise:

Overbeskyttende og kontrollerende foreldre kan faktisk være veldig skadelig. Du trenger ikke å være et barn for å la deg påvirke negativt av det.

Endret av Plaskebrus
AnonymBruker
Skrevet

put bieber i cd spilleren så slipper du og reise så langt.

Anonymkode: 28d25...db9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...