AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #3 Skrevet 12. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei Anonymkode: 43907...d79 hvorfor ikke? Anonymkode: f17b7...181
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #4 Skrevet 12. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: hvorfor ikke? Anonymkode: f17b7...181 Fordi det er et næringslokale og skal kun benyttes til det. På samme måte som ikke enhver næringslokale kan bli gjort om til cafe. Anonymkode: 43907...d79 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #5 Skrevet 12. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: hvorfor ikke? Anonymkode: f17b7...181 Kun om du har fått innviglet søknad om bruksendring fra næring til helårsbolig. Anonymkode: bfc3f...dc7 4
ajarRun Skrevet 12. juni 2016 #6 Skrevet 12. juni 2016 Kommer an på hva du mener med bo. Det er ikke lov å overnatte i næringslokaler. Dog kan du sove, dusje, spise og tilbringe hele dagen i det.
prt90 Skrevet 13. juni 2016 #7 Skrevet 13. juni 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: hvorfor ikke? Anonymkode: f17b7...181 Fordi det ville ha ødelagt for prisveksten på boliger.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #8 Skrevet 13. juni 2016 Forid det er lover og regler som regulerer hva som er og kan defineres som næringslokaler og hva som kan brukes til boligformål. Snakk med kommunen din om saken om du er i tvil. Næringokaler kan omreguleres til boligformål, men det er ikke lett å få igjennom hos kommunen. På samme måte som det ikke er lett å få omregulert en hytte i et hyttefelt til helårsbolig. Anonymkode: e4b35...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #9 Skrevet 13. juni 2016 Det må være godkjent som bolig for at man kan bo der. De stilles ulike krav til ulike typer bygg. Anonymkode: de0b5...2ff 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 13. juni 2016 #10 Skrevet 13. juni 2016 Du må søke om bruksendring. Du får ikke bostedsadresse til et næringslokale dessverre.
slask Skrevet 13. juni 2016 #11 Skrevet 13. juni 2016 Det er så klart ikke lov i et samfunn som er designet for å suge penger ut av folket. Ingen skal få fordeler av å tenke litt utenfor boksen. 1
hironakamura Skrevet 13. juni 2016 #12 Skrevet 13. juni 2016 2 minutter siden, slask skrev: Det er så klart ikke lov i et samfunn som er designet for å suge penger ut av folket. Ingen skal få fordeler av å tenke litt utenfor boksen. Hvordan er ville det vært en fordel at folk kjøper opp alle næringslokaler for å bo der? Sånn utenom de som da får bo der billig. Hvor skal næringen gjøre av seg? Takk for lover og reguleringer som gjør at folket ikke kan finne slike "lure" løsninger for seg selv. 5
slask Skrevet 13. juni 2016 #13 Skrevet 13. juni 2016 1 minutt siden, hironakamura skrev: Hvordan er ville det vært en fordel at folk kjøper opp alle næringslokaler for å bo der? Sånn utenom de som da får bo der billig. Hvor skal næringen gjøre av seg? Takk for lover og reguleringer som gjør at folket ikke kan finne slike "lure" løsninger for seg selv. Hvis noe er ledig til leie eller til salgs så er det kanskje ikke noe problem?
Gjest Mysticgirl Skrevet 13. juni 2016 #14 Skrevet 13. juni 2016 Jeg er enig med @slask. De gjør det veldig vanskelig for folk å velge bostil og livsstil selv. Greit nok at det må oppfylle bostandarene som er satt, men man kan ikke bo på hytta si heller. Ikke engang om den er godkjent for helårsbolig, for da er tomten regulert til fritidsformål. Ikke kan man bo i båt siden den ikke regnes som fast bolig. Heller ikke i en husvogn, selv om den står på din egen tomt, regulert til boligformål pga husvognen ikke regnes som fast bolig, men flyttbar enhet, ergo kan du ikke få adresse dit osv osv.. Ikke kan du spare penger på å bo på campingplass heller, for du kan ikke ha bostedsadressen din til en campingplass .. Du kan bo slik, men da må du ha en skyggeadresse en annen plass der det er lov å bo. Firkantet system de har her i Norge!
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #15 Skrevet 13. juni 2016 2 timer siden, Mysticgirl skrev: Jeg er enig med @slask. De gjør det veldig vanskelig for folk å velge bostil og livsstil selv. Greit nok at det må oppfylle bostandarene som er satt, men man kan ikke bo på hytta si heller. Ikke engang om den er godkjent for helårsbolig, for da er tomten regulert til fritidsformål. Ikke kan man bo i båt siden den ikke regnes som fast bolig. Heller ikke i en husvogn, selv om den står på din egen tomt, regulert til boligformål pga husvognen ikke regnes som fast bolig, men flyttbar enhet, ergo kan du ikke få adresse dit osv osv.. Ikke kan du spare penger på å bo på campingplass heller, for du kan ikke ha bostedsadressen din til en campingplass .. Du kan bo slik, men da må du ha en skyggeadresse en annen plass der det er lov å bo. Firkantet system de har her i Norge! Jeg gir faen og bor der jeg vil. Har bodd på hytta i flere år innimellom, tilsammen. Hvem skal si noe og hva skal de si? De må jo da bevise at jeg har bodd der og til hvilken nytte? Galskap. Anonymkode: bb940...ff5 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #16 Skrevet 13. juni 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gir faen og bor der jeg vil. Har bodd på hytta i flere år innimellom, tilsammen. Hvem skal si noe og hva skal de si? De må jo da bevise at jeg har bodd der og til hvilken nytte? Galskap. Anonymkode: bb940...ff5 På hytta vekker du ikke så mye oppsikt vil jeg tro. Bare om du har snusete naboer der så logger de hvor lenge de kan observere deg (jo de finnes). I et lokale som noen vet er næringslokaler så er det lettere for sladrere å melde fra om sin misunnelighet fordi noen "gjør noe ulovlig", til tross for at det ikke skader noen. Men det er skal guts til å bo verkstedbås og invitere til konfirmasjon der f.eks. Anonymkode: 94d8c...3e5 1
Million Skrevet 13. juni 2016 #17 Skrevet 13. juni 2016 Nei, det er ikke lov å bosette seg i lokaler regulert til næringsformål. Hvorfor? Ring kommunen og spør. 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 13. juni 2016 #18 Skrevet 13. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gir faen og bor der jeg vil. Har bodd på hytta i flere år innimellom, tilsammen. Hvem skal si noe og hva skal de si? De må jo da bevise at jeg har bodd der og til hvilken nytte? Galskap. Anonymkode: bb940...ff5 Men da har du vel adresse en annen plass ?
Mis(s)Understood Skrevet 13. juni 2016 #19 Skrevet 13. juni 2016 6 timer siden, Mysticgirl skrev: Du må søke om bruksendring. Du får ikke bostedsadresse til et næringslokale dessverre. Dessverre ? Jeg tror vi skal være veldig glade for det jeg. 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 13. juni 2016 #20 Skrevet 13. juni 2016 40 minutter siden, Mis(s)Understood skrev: Dessverre ? Jeg tror vi skal være veldig glade for det jeg. Ja dessverre for TS så kan h*n ikke bo i næringsbygg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå