Gå til innhold

Polar m400: Hvordan får jeg opp høyde? (GPS)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte nettopp en Polar m400 sportsklokke med pulsbelte. Det er GPS på den og den skal vise høyde (altitude). Dette  var noe av det jeg gledet meg mest over når jeg kjøpte klokken - å se moh når jeg gikk på toppturer. Jeg har brukt mesteparten av dagen på å sette opp klokken og profil og lastet ned app osv. men finner ikke hvor man kan se høydeforskjell og hvor høyt jeg er.... prøvde med pulsbelte på en gåtur her i sta, gikk en tur opp i skogen, men fant ingen steder hvor jeg kunne se høyde....

og en annen ting jeg lurer på; i displayet kan man se navnet mitt, men det var så langt, så gikk både inn i appen og på nett og tok vekk etternavnet mitt slik at det bare står fornavn og synkroniserte, men fortsatt står hele navnet mitt i displayet på klokken.. hvordan ordner jeg det?

... og er det bare de to funksjonene man kan se i displayet? aktivitetsnivå og navn? kan man f.eks ikke få opp antall brente kalorier i displayet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kan stort sett se det du vil. Når du logger deg inn på nettsiden til Polar Flow kan du sette opp "skjermbildene" på klokken med forskjellige kombinasjoner av det du vil se når du bruker bare klokken. Da vil du også kunne få opp høyde i displayet. (Symbolet ser ut som en fjelltopp, naturlig nok.) 

Det med navnet har jeg ikke noe forslag til hvordan du skal endre for jeg bruker et annet skjermbilde når jeg bruker den bare som klokke. Jeg bruker det bildet som viser klokken, og som har aktivitetsmonitoren under klokkeslettet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om du bruker polarpersonaltrainer, eller polar flow, men i alle fall på førstnevnte går du inn på profilen din (på nettsiden), og haker av for at den skal vise høyde over havet når du bruker GPS.
Det er kanskje det samme på polar flow også, hvis det er den du bruker.

Anonymkode: 058e9...ecd

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Cata skrev:

Nei, du kan stort sett se det du vil. Når du logger deg inn på nettsiden til Polar Flow kan du sette opp "skjermbildene" på klokken med forskjellige kombinasjoner av det du vil se når du bruker bare klokken. Da vil du også kunne få opp høyde i displayet. (Symbolet ser ut som en fjelltopp, naturlig nok.) 

Det med navnet har jeg ikke noe forslag til hvordan du skal endre for jeg bruker et annet skjermbilde når jeg bruker den bare som klokke. Jeg bruker det bildet som viser klokken, og som har aktivitetsmonitoren under klokkeslettet. 

Jeg fant ut hvordan jeg legger inn moh og alt jeg måtte ønske innen sportsprofiler (som under løping, sykling osv.), men finner ikke ut hvordan jeg kan velge hva jeg vil se på displayet til vanlig.. der kan jeg visst bare velge mellom 2 alternativer på klokken; 1: klokke og aktivitet, 2: klokke og navn... Hvordan ordner jeg det slik at kalorier alltid vises fremme på displayet?

Skrevet
17 timer siden, SnappleIsland skrev:

Jeg fant ut hvordan jeg legger inn moh og alt jeg måtte ønske innen sportsprofiler (som under løping, sykling osv.), men finner ikke ut hvordan jeg kan velge hva jeg vil se på displayet til vanlig.. der kan jeg visst bare velge mellom 2 alternativer på klokken; 1: klokke og aktivitet, 2: klokke og navn... Hvordan ordner jeg det slik at kalorier alltid vises fremme på displayet?

Der kan jeg nok ikke hjelpe deg. Jeg finner det heller ikke, men jeg har tre displayer. De to du nevner og en tredje som bare viser selve klokka med "visere". 

Skrevet
4 timer siden, Cata skrev:

Der kan jeg nok ikke hjelpe deg. Jeg finner det heller ikke, men jeg har tre displayer. De to du nevner og en tredje som bare viser selve klokka med "visere". 

ja jeg får også opp vanlig analog klokke og digital klokke i tillegg til de 2 jeg nevnte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...