Nyepoke Skrevet 12. juni 2016 #1 Skrevet 12. juni 2016 Lang historie kort; vi har to barn, far nekter å betale bidrag og har klart nok en gang å få stoppet dette hos nav. Jeg har barna mer enn samværsavtalen sier, uten at dette har gitt meg noen økonomiske fordeler. Økonomien går akkurat rundt. Nå ønsker far seg en friuke; kan jeg be far betale for barnas kost og losji den uken han vil ha fri? Og evt hvor mye...
MapleSirup Skrevet 12. juni 2016 #2 Skrevet 12. juni 2016 Losji? Hvilken ekstrautgifter har du til bolig denne ene uken? Dere har tydeligvis nok konflikter gående om ikke barna dine i tillegg skal bli gitt følelsen av at de koster for mye i mat. Hva folk velger å krangle om har sluttet å forundre meg. Dette er tragisk. 8
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #3 Skrevet 12. juni 2016 Hvorfor tror du far kommer til å betale dette når han vrir seg unna alt annet? Jeg synes det blir for dumt å be om penger for kost og losji for egne unger, selv om det er fars uke. Selv om han får stoppet bidraget hos NAV, får du vel forskudd? Velg dine kamper, dere har tydeligvis et veldig anstrengt forhold. Det er ikke noe bra for barna i det hele tatt. Anonymkode: abe8f...658 2
livmor Skrevet 12. juni 2016 #4 Skrevet 12. juni 2016 Du står selvsagt for kost og losji når de er hos deg. Høres heller ikke ut til at dere trenger flere konflikter, så la det ligge. De største taperne i all denne kranglingen er ungene! Dersom du med "økonomiske fordeler" mener at du egentlig har krav på ytelser fra NAV, men at du ikke får dette på grunn av (feilaktig) samværsavtale, begynner du å dokumentere det faktiske samværet, og søker på grunnlag av dette. 1
Nyepoke Skrevet 12. juni 2016 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2016 Synes det er ganske gøy å se hvor mye dere har klart å tyde ut av innlegget. Det er ingen krangling på gang, siden jeg har valgt å la være å ta opp tråden igjen med bidrag. Å nei, får ikke bidragsforskudd da nei. At barna mine er taperne i denne kranglingen? hvilken krangling? Og hvem har sagt at barna mine vet hvilke penger som går mellom oss og hvorfor? Har hørt om flere som har det slik at den, mor/far, som trenger en fridag eller friuke betaler til den andre for kost og losji. Så tenkte jeg skulle høre hva folket mente om dette.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #7 Skrevet 12. juni 2016 Som noen andre skriver her så ville jeg dokumentert det faktiske samværet og tatt det med til nav. En ting er når det skjer en gang, men flere ganger er ikke greit. Det at far ikke vil betale går jo utover ungene til slutt uansett. Her er det bidragsavtale. Vanskelig da vi bor i forskjellige byer, men far betaler feks mye mindre om sommeren når han har barnet i 4 uker. Da betaler han bare den delen jeg må bruke på husleie, ikke mat for barnet det mæ han jo selv kjøpe til barnet de ukene. Ellers deler vi store kostnader som ny trille og annet dyrt utstyr. Anonymkode: 8f2e6...4b3
MapleSirup Skrevet 12. juni 2016 #8 Skrevet 12. juni 2016 1 time siden, Nyepoke skrev: Synes det er ganske gøy å se hvor mye dere har klart å tyde ut av innlegget. Det er ingen krangling på gang, siden jeg har valgt å la være å ta opp tråden igjen med bidrag. Å nei, får ikke bidragsforskudd da nei. At barna mine er taperne i denne kranglingen? hvilken krangling? Og hvem har sagt at barna mine vet hvilke penger som går mellom oss og hvorfor? Har hørt om flere som har det slik at den, mor/far, som trenger en fridag eller friuke betaler til den andre for kost og losji. Så tenkte jeg skulle høre hva folket mente om dette. Så det du spør om er hvilken pris du skal sette på barnas hode for å "passe de" en uke? Eller? 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #9 Skrevet 12. juni 2016 Ville heller tatt dette med nav. Anonymkode: be039...3f8
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #10 Skrevet 12. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ville heller tatt dette med nav. Anonymkode: be039...3f8 Enig vil han ikke betale barebidrag,hvor skulle han betale for kost og losjie? Anonymkode: 53d1e...1db
Gjest Becky48 Skrevet 12. juni 2016 #11 Skrevet 12. juni 2016 Hvis jeg måtte delt barna mine med noen så hadde jeg blitt så overlykkelig over å få en ekstra uke at jeg hadde ikke brydd meg om å kreve penger for kost og losji som du så fint kaller det.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #12 Skrevet 12. juni 2016 Vet at bemidlede samværsforeldre kjøper seg fri om den andre har dårlig råd. Men ikke vanlig om de har like mye (lite) penger. Setter du som ulitmatum at han må betale for maten den uka, blir det sikkert krangling og unødvendig styr. Anonymkode: b2b64...a09
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #13 Skrevet 13. juni 2016 ta det med nav ja. Kost og losji har jeg aldri hørt om. Han skal betale barnebidrag og går du via nav kommer han seg ikke unna det. Anonymkode: 56015...b7d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #14 Skrevet 13. juni 2016 11 timer siden, Nyepoke skrev: Synes det er ganske gøy å se hvor mye dere har klart å tyde ut av innlegget. Det er ingen krangling på gang, siden jeg har valgt å la være å ta opp tråden igjen med bidrag. Å nei, får ikke bidragsforskudd da nei. At barna mine er taperne i denne kranglingen? hvilken krangling? Og hvem har sagt at barna mine vet hvilke penger som går mellom oss og hvorfor? Har hørt om flere som har det slik at den, mor/far, som trenger en fridag eller friuke betaler til den andre for kost og losji. Så tenkte jeg skulle høre hva folket mente om dette. Fridag? Jeg synes det høres helt merkelig ut av den ene skal betale den andre kost og losji for ungene, og så snakker du om en fridag? Jeg synes det var ille nok med en friuke. Jeg har aldri hørt om det, så skulle vært spennende å få vite hvor vanlig dette er, siden du har hørt at det er flere som har det på den måten. Hvordan regner man ut losji tro? Og skal han betale mindre hvis barnet/barna er sykt og spiser lite en dag? Mye dumt har jeg hørt, men dette er an av de tingene som virkelig er langt ute i min verden. En annen sak er bidraget, der er jeg enig med deg i at har han barna mindre enn avtalen så bør dette forandres. Anonymkode: abe8f...658 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå