AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #21 Skrevet 12. juni 2016 Det som kanskje er litt rart med meg er vel at jeg har faktisk taranteller til kjæledyr, men er livredd små edderkopper. Haha vet ikke hvorfor det er slik. TS Anonymkode: 73459...0b0
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #22 Skrevet 12. juni 2016 Selv om man finner insekter veldig irriterende, så betyr ikke det at man er direkte redd for dem... Anonymkode: 2d56a...60b
hironakamura Skrevet 12. juni 2016 #23 Skrevet 12. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selv om man finner insekter veldig irriterende, så betyr ikke det at man er direkte redd for dem... Anonymkode: 2d56a...60b Nei, men så er det jo mange som er direkte redd for dem da, som i fobi, irrasjonell frykt Skulle ønske jeg bare synes de var irriterende! Fluer og mygg, irriterende. Veps og edderkopper - jeg kunne tent på huset for å slippe unna tror jeg.
stan Skrevet 12. juni 2016 #25 Skrevet 12. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vel de blir jo ikke akkurat mindre ekle av den grunn. 8 bein er verre en 6 bein. Anonymkode: 73459...0b0 Da bør jeg vel ikke fortelle deg om at i går fant guttungen og jeg en klump med edderkopper? Det var en tommel stor klump med bitte små baby-edderkopper. Når vi blåste på dem, fôr det hundrevis av edderkopper i alle retninger. I hår og ansikt og alle steder. Det var så gøy, og litt ekkelt.
Pterinochilus Skrevet 12. juni 2016 #26 Skrevet 12. juni 2016 Edderkopper er araknider og ikke insekter, forresten! Jeg er veldig glad i edderkopper og har altfor mange taranteller. Siden de spiser insekter, har jeg koloni med melormer i kjøleskapet og en boks med Dubia-kakerlakker på soverommet. Sirisser er utrolig irriterende og lager lyd, så de kjøper jeg heller ved behov. Bortsett fra det har jeg ikke noe forhold til insekter. Jeg er ikke spesielt glad i veps dersom de er mange og jeg f.eks. griller ute, men jeg er ikke redd for de heller. 1
DizzyRonson Skrevet 13. juni 2016 #27 Skrevet 13. juni 2016 Hvis jeg skulle være redd ett insekt måtte det være bullet ants. De jævlene er uhygge. Folk beskriver stikket som å bli skutt. Derav navnet. Jeg liker ikke å bli skutt, ikke litt engang.. Ellers matte jeg ut på trappa å flytte ca 200 bayby edderkopper for noen dager siden. Det var litt gøy igrunn. Alle sammen hang I taket over trappa, så jeg bare veiva armen litt oppi der så jeg fikk med flesteparten. Det som var morro var att alle ville ned fra armen og begynte å heise seg ned som ett slags slør av micro edderkopper. Så litt fett ut.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #28 Skrevet 13. juni 2016 Det eneste jeg er redd for er stankelben. Merkelig det der, tror det er en frykt som har gått i arv. Jeg skvetter også hvis en vortebiter plutselig sitter ved siden av meg i sofaen. De eneste insektene jeg "hater" er de stygge, gule marihønene som har kommet hit de siste årene. Og klegg når jeg bader eller er ute med båt. Men det er jo mer rasjonelt. Anonymkode: 39b93...c99
Gjest Juami Skrevet 13. juni 2016 #29 Skrevet 13. juni 2016 5 timer siden, pantertante skrev: De jeg ikke liker er vel mygg, knott, klegg og flått. De vil ha blodet mitt. Resten er ikke noe problem. Ja, flått frykter jeg pga. evt. tileggsykdommer de kan påføre meg. Ellers er jeg egentlig ikke redd insekter, jeg har blant annet studert den sorte enke på kloss hold (fasinerende edderkopp!) og hadde ingen problemer med å sove på rommet jeg hadde sett den på når kvelden kom, selv om jeg hadde blitt pissredd om jeg hadde klart å tråkket oppi et jordvepsbol eller lignende. Også er det ekstremt irriterende med en summende flue på soverommet om man forsøker å sove.
Gjest Badebuksa Skrevet 13. juni 2016 #30 Skrevet 13. juni 2016 Jeg er redd for veps og bier, siden jeg er allergisk mot dem og får kraftige reaksjoner hvis de stikker meg. Ellers prøver jeg å forholde meg rolig rundt andre insekter Så lenge det er på avstand, går det bra. Men hater mygg!!!!!!!
Gjest Tom/Loki Skrevet 13. juni 2016 #31 Skrevet 13. juni 2016 Kun flått, for den kan man bli alvorlig syk av.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #32 Skrevet 13. juni 2016 Jeg er livredd for veps og humle. Jeg er fullstendig klar over at de ikke er farlige, med mindre man har kraftig allergi, så det er ikke der problemet ligger for min del. Det er ikke stikk jeg frykter mest, selv om dette ikke er ønskelig, selvsagt Jeg klarer bare ikke synet av dem! I tillegg reagerer jeg også på den umiskjennelige lyden! (Den brummende bzzzz-lyden.Grøss!) Men det er særlig vepsens utseende som får meg til å reagere: Det gule og svare og glinsende mønsteret, den innsnevrende bakparten og de kraftige vingene. (Får ståpels bare av å skrive dette). Samt at veps er generelt mer aggressive enn andre insekter. Jeg tilhører heller ikke den delen av befolkningen som synes humler er søte. De er ikke søte! De store, lodne og flyvende vesenene er dritgufne! Anonymkode: 02f11...04c 1
Gjest Sly Skrevet 13. juni 2016 #33 Skrevet 13. juni 2016 Jeg hater stankelbein. Jeg er vel ikke akkurat redd dem, men jeg hater dem og de er ikke velkomne i leiligheten min. Det bryr de seg ikke om, og utpå sensommeren invaderer de, spesielt soverommet. Da har jeg støvsugeren strategisk plassert ved siden av senga, og ved den minste antydning til et lite blaff fra en stankelbeinvinge hiver jeg meg ut av senga og skrur på støvsugeren og gir meg ikke før faenskapet går i røret.
chouette Skrevet 13. juni 2016 #34 Skrevet 13. juni 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er livredd for veps og humle. Jeg er fullstendig klar over at de ikke er farlige, med mindre man har kraftig allergi, så det er ikke der problemet ligger for min del. Det er ikke stikk jeg frykter mest, selv om dette ikke er ønskelig, selvsagt Jeg klarer bare ikke synet av dem! I tillegg reagerer jeg også på den umiskjennelige lyden! (Den brummende bzzzz-lyden.Grøss!) Men det er særlig vepsens utseende som får meg til å reagere: Det gule og svare og glinsende mønsteret, den innsnevrende bakparten og de kraftige vingene. (Får ståpels bare av å skrive dette). Samt at veps er generelt mer aggressive enn andre insekter. Jeg tilhører heller ikke den delen av befolkningen som synes humler er søte. De er ikke søte! De store, lodne og flyvende vesenene er dritgufne! Anonymkode: 02f11...04c Dette. Jeg er ikke redd dem da, men den buzzingen er helt jævlig. Kan takle det om jeg har de litt på avstand men de holder seg fader meg aldri på avstand. De må på død og liv like borti øret ditt hele tiden. Slitsomt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå