AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #1 Skrevet 12. juni 2016 Jeg klør meg litt i hodet når jeg tenker på barnevernet noen ganger.. La meg starte med at jeg personlig syns ikke jeg har hatt noe god barndom. Faren min har vært i fengsel halve livet mitt og moren min har vært ganske så ustabil til tider.. Jeg er sikker på at det har kommet inn en del bekymringsmeldinger til barnevernet når det gjelder meg og mine søsken. Moren min var alltid jævlig egoistisk. F.eks så kjøpte hun heller røyk til seg selv enn mat til oss barna. Vi var ofte sultene og hørte ofte at hun tok frem godteri og lagde mat osv etter vi hadde lagt oss. Hun dusjet oss ikke så ofte, hentet oss ofte forsent i barnehagen (etter de hadde stengt osv) Jeg husker godt den dagen hun besvimte hjemme (aner ikke hvorfor) og jeg og søsteren min måtte løpe tiil nabo venninnen. Hun har fortalte meg ofte at ingen likte meg og at jeg var en dritt osv osv. Var alltid sliten og sov. Er utrolig mye mer som jeg ikke orker å skrive her men skulle faktisk ønske barnevernet tok oss fra hun. Har ikke noe særlig forhold til hun idag heller. Snakker litt innimellom.. Hun har alltid vært egoistisk og tror hun alltid kommer til å være det. Men når det er sagt ble ting bedre når hun fikk seg en ny mann og et nytt barn med denne mannen (Heldigvis har ikke siste barnet hennes opplevd dette) Men tingen er at idag er hun fosterhjem for en gutt i familien. Og jeg kan virkelig ikke skjønne hvordan hun kan bli godkjent som fosterforeldre når hun har hatt så mye med barnevernet å gjøre tidligere? Sletter de all historikk eller hvordan går dette? Jeg mistenker at hun gjør det selvfølgelig for å være grei, men også litt for pengene.. Er det noen som har lignende erfaringer eller hvordan dette går forstår jeg bare ikke.. Anonymkode: a66b1...d08
fima Skrevet 12. juni 2016 #2 Skrevet 12. juni 2016 Du skriver at du er sikker på at det har kommet bekymringsmelding, men er dette noe du VET? Er helt enig, høres utrolig ut om hun får ha fosterbarn hvis det har vært mye kontakt med bv tidligere. Samtidig er alle uskyldige inntil det motsatte er bevist. Vet at et av kriteriene for å bli fosterforeldre er at en av to (eller den ene bare) må ha høgskoleutdanning. Og sikkert plettfri vandel. Skjønner godt at du blir fortvilet over en sånn situasjon, personlig hadde jeg samlet litt guts og tatt et møte med bv selv. Man vet aldri, men det kan skje at denne gutten kan oppleve noe av det samme som deg, og det ville jo vært forferdelig! 1
minister-mio Skrevet 13. juni 2016 #3 Skrevet 13. juni 2016 Kan det være fordi hun i dag kan tilby et stabilt hjem selvom hun var ute å kjøre da du var barn? det var ille hvordan hun var da du var liten, men at hun besvimte foran deg en gang kan hun strengt tatt ikke noe for
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #4 Skrevet 13. juni 2016 17 timer siden, fima skrev: Du skriver at du er sikker på at det har kommet bekymringsmelding, men er dette noe du VET? Er helt enig, høres utrolig ut om hun får ha fosterbarn hvis det har vært mye kontakt med bv tidligere. Samtidig er alle uskyldige inntil det motsatte er bevist. Vet at et av kriteriene for å bli fosterforeldre er at en av to (eller den ene bare) må ha høgskoleutdanning. Og sikkert plettfri vandel. Skjønner godt at du blir fortvilet over en sånn situasjon, personlig hadde jeg samlet litt guts og tatt et møte med bv selv. Man vet aldri, men det kan skje at denne gutten kan oppleve noe av det samme som deg, og det ville jo vært forferdelig! Jepp, har vært i avlastningshjem og broren min på instutisjon. Jeg vet hun klarer å gi dette barnet et ok hjem idag. Han har en plass å bo og mat liksom. (Snart 18 år) Han har bodd der siden han var 14-15 år. Anonymkode: a66b1...d08
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #5 Skrevet 13. juni 2016 6 timer siden, minister-mio skrev: Kan det være fordi hun i dag kan tilby et stabilt hjem selvom hun var ute å kjøre da du var barn? det var ille hvordan hun var da du var liten, men at hun besvimte foran deg en gang kan hun strengt tatt ikke noe for Det kan hende. Bare syns det er litt merkelig, så lurer på hva slags kriterer bv har.. Tror hun besvimte fordi hun hadde spist for mye piller...? Ble hvertfall hentet av ambulanse. Anonymkode: a66b1...d08
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #6 Skrevet 13. juni 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, har vært i avlastningshjem og broren min på instutisjon. Jeg vet hun klarer å gi dette barnet et ok hjem idag. Han har en plass å bo og mat liksom. (Snart 18 år) Han har bodd der siden han var 14-15 år. Anonymkode: a66b1...d08 Det er veldig vanskelig å plassere tenåringer, så kanskje de ikke har så strenge kriterier for fosterforeldre til disse. Alternativet er jo gjerne institusjon. Anonymkode: 8e773...99f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå