Gå til innhold

En positiv tråd for korte jenter.

Anbefalte innlegg

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
Den 12. juni 2016 at 20.39, kisskissbangbang skrev:

Høye jenter vil være lave, lave vil være høye. Jenter uten fregner vil ha fregner, jenter med fregner vil ikke ha dem. Jenter med krøller vil ha slett hår, jenter med slett hår vil ha krøller .. :)

Jeg er 178 høy, og brukte ungdommen min på å være sur for at jeg ikke var lita. Pleide å være skikkelig lei meg for at jeg aldri kunne bli nett og petite :ler: 

Det er jo ikke noe en kan gjøre noe med, så en får bare omfavne den en er. Og JEG synes det er superfint med korte jenter. :)

-Dere kan gå med høye hæler uten å være høyere enn alle dere møter.

-Dere har mye bedre plass på kollektivtrafikk.

-Dere kan bruke jumpsuits ( :ler: Klin umulig med mine bein!)

Signerer! Lave jenter er flotte, jeg er høy selv men har også ofte ønsket å være lavere. Kos dere med flotte stiletter, bukser som kan legges opp (fordi å legge dem ned er altså ikke mulig :sprettoy:) menn som ofte blir høye og maskuline i forhold til dere og alt annet bra det fører med seg. Vær glad for den høyden du har, det har jeg lært meg, for du kan ikke gjøre stort med den uansett, og å irritere seg over ting man ikke kan fikse er waste of time. 

Skrevet

Jeg er liten, 156 cm. Eneste jeg ikke liker er folk som undervurderer meg eller kaller meg "lille venn" og klapper meg på hodet, men da er det jo uansett ikke kroppen min som er problemet - det er folkene 😝 

Jeg rekker opp til alt jeg trenger, hvis ikke er det bare å finne en krakk eller spørre om hjelp.

Klær er aldri for korte 😁 Og når oversized er på moten er det NULL stress å finne klær. 

Kjæresten min kan løfte meg opp, bære meg rundt hjemme, ha meg på ryggen eller i armene uten å slite seg ut. 

Jeg kan gått med høye hæler så mye jeg bare vil (men får det ikke til, så det hjelper ikke)

Det er god plass til meg nesten overalt! Særlig er det superpopulært å sitte bak meg i bilen 😁

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker å være lav (158) og kunne ikke tenke meg noe annet. Har med ett unntak alltid hatt kjærester på over 185 så det er bare tull at høye gutter kun vil ha høye jenter. Jeg føler meg feminin og nett, kan alltid gå i høye hæler og jeg kan bruke små størrelser i klær. Selv om jeg legger på meg 10 kg så kan jeg fremdeles bruke str M.

Jeg føler aldri på at jeg er lav. Når jeg går bak høye amazoner der rompa deres rekker meg til livet så syns jeg de er kjempeflotte, men det har ingenting med meg å gjøre. Jeg liker meg selv akkurat sånn som jeg er.

Det kan være enklere å benytte hersketeknikker på oss som er lave, og jeg har fått mange, mange kommentarer fra høye jenter om at "åå så lav du er / er du SÅ lav?" (når jeg går med flate sko), "det er så rart at jeg kan se ned på deg" etc. Jeg velger å tolke det som usikkerhet.

Praktisk sett så er det også supert å være lav. Jeg har alltid god beinplass på fly, buss og bane og det gjør ingenting om de som sitter foran meg legger ned setet for det toucher ikke borti knærne mine.

Enkelte menn får en slags beskyttelsestrang, men det lever jeg helt fint med. Det eneste negative jeg kan komme på - bortsett fra det som er nevnt med at vi må spise mindre for å holde vekten - er at jeg ofte må spørre om hjelp når jeg handler til å ta ned varene som står øverst eller innerst (hvis de i butikken har glemt å dytte varene fremst i hyllen). Det er litt pinlig og jeg føler meg litt hjelpeløs.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Nana skrev:

Det kan være enklere å benytte hersketeknikker på oss som er lave, og jeg har fått mange, mange kommentarer fra høye jenter om at "åå så lav du er / er du SÅ lav?" (når jeg går med flate sko), "det er så rart at jeg kan se ned på deg" etc. Jeg velger å tolke det som usikkerhet.

Hvis du vil se hersketeknikk så er det bare å gå til denne tråden "En positiv tråd for høye jenter" på side 2 nederst. Det er ikke bare hersketeknikk, men latterliggjøring, og jeg vil nesten påstå det virker rimelig dumt. 🙄

Apropos positivt med å være lav:

Høye kvinner sliter mer enn gjennomsnittskvinnen innen dating. 

Reaksjonstiden er raskere. 

Lavere mennesker gjør det bedre innen gymnastikk, snowboarding, skøyting, skigåing og stuping. Terese Johaug er 1,62 for eksempel. Marit Bjørgen er 1,68, Heidi Weng 1,63, Charlotte Kalla 1,62, Ingvild Flugstad Østberg 1,65, Kaitlyn Brooke Farrington 1,63, Tania Cagnotto 1,60, Gabby Douglas 1,58 etc.

Lavere mennesker har mindre risiko for skader enn høye mennesker. Kvinner over 1,80 har dobbel så stor risiko for hofteskader som ei på 157,5.

Jo høyere man er jo flere celler har man i kroppen og jo større sjanse for mutasjoner som kan utvikle seg til kreftceller, som igjen kan påvirke livslengden. En lav person lever lenger enn en høy.

Lave ser yngre ut enn høye.

Du kan sove hvor som helst.

Du kan få barnebillett- blir billigere!

Ingen kan se opp i nesa di og fortelle deg at du har en buse der.

Du kan ignorere "pass hodet"-skiltene.

Du kan bruke høye mennesker som skjold mot vær og slemme mennesker.

Du har fantastiske legger etter år hvor du har stått på tå for å nå ting.

Selv om det kan vises at du har gått opp 10kg, vises det også når du MISTER 10kg.

Du har en stor personlighet som overgår at du er lav. 

Det er ingen tepper som er for korte.

Ingen spør deg om å hjelpe dem med å løfte ting.

T-skjorter (herre) kan bli brukt som kjoler. 

Flyreiser er behagelige.

Du er best når det kommer til gjemsel.

Alle elsker å klemme deg fordi du har den perfekte klemmestørrelsen.

Du ser liten og petite ut, men elsker å se overraskelsen i folks ansikter når de forstår du er sterk og selvstendig. 

Anonymkode: 8ac5e...74c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...