Gå til innhold

En positiv tråd for korte jenter.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

For lave menn ja. De vil vel ikke at dama skal være høyere enn dem. Jeg vet at høye menn foretrekker høye damer.

Anonymkode: aa9a2...810

Nå må du ikke generalisere. Jeg er 160 og gift med en på 198. Jeg har aldri hatt en kjæreste under 188

Anonymkode: 14825...e95

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er da helt topp å være kort!? Jeg er 156, kjenner meg ikke igjen i at man ikke kan være sexy eller elegant som lav. Det tror jeg i så fall har mer med personlighet eller andre ting å gjøre enn høyden.

Komplekser for høyde sitter i hodet. Da jeg var fjortis måtte jeg trøste meg med at Shakira, Eva Longoria, Kylie Minogue, Jada Smith, Hayden Panettiere +++ var korte og likevel vakre. Nå er jeg samboer med en på nesten to meter og kunne ikke gitt mer beng i at jeg er kort, det er ganske mye annet man kan bekymre seg for.

Er det forresten enklere å holde vekten nede om man er høyere? Jeg tror synligheten av ekstra kilo kommer like mye an på kroppsfasong som høyden.. :vetikke:

Anonymkode: 3c847...42e

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

For lave menn ja. De vil vel ikke at dama skal være høyere enn dem. Jeg vet at høye menn foretrekker høye damer.

Dette stemmer ikke med min erfaring i det hele tatt. Jeg er overhodet ikke interessert i høye menn, jeg vil jo ikke se ut som et barn ved siden av en eventuell kjæreste heller, men det er stort sett alltid menn som er høyere enn gjennomsnittet som viser meg interesse. Selv vil jeg gjerne ha en mann på rundt 1,70-1,75, men har inntrykk av at disse mennene oftere foretrekker høye kvinner, gjerne kvinner som er høyere enn de selv. 

Dette er selvsagt bare min personlige erfaring, og den er ikke nødvendigvis representativ, men dette mønsteret har gjentatt seg gjennom mange år nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker lave feminine damer. Hører sjeldent at menn (både høye og lave) foretrekker høye damer. Har inntrykk av at lave damer kan velge og vrake mellom lave og høye menn, alle menn passer jo perfekt til lave damer.

Hilsen mann 31.

Anonymkode: 2e203...5ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Skogkatten skrev:

Jeg synes det aller verste med å være semi-dverg, jeg er 1,56 m. høy, er at man tydeligvis aldri kan bli bedre enn søt. Jeg kan pynte meg til tennene, etter alle kunstens regler, og folk sier til meg at jeg er søt... For meg er søt noe man kaller barn og dyr, men jeg er faktisk voksen. Om jeg hadde vært normalt høy hadde jeg sannsynligvis sluttet å være søt en gang i løpet av tenårene, og avansert til elegant, vakker, sexy og andre komplimenter jeg hører mine høye venninner får. Mens jeg, jeg blir aldri noe annet enn søt, og det er forbanna urettferdig.

Det er heller ingen trøst at andre tydeligvis føler trang til å passe på meg, tusen takk, men jeg klarer meg helt fint selv. Jumpsuits kan ikke jeg heller bruke, i alle fall ikke om jeg ikke legger den opp en halvmeter, men da mister den jo fasongen fullstendig. 

Jeg trenger sikkert denne tråden, for som dere skjønner kan jeg ikke finne noe positivt med å være lav.

Jeg er enda lavere enn deg igjen, 151, og blir kalt sexy like ofte som jeg blir kalt søt. Det kan jo ha noe med utstrålingen din? Eller at du bare har et søtt ansikt? Men jeg forstår deg godt jeg. Selv liker jeg best ordet "vakker" :tongue:

Anonymkode: 532cf...374

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 157 cm, og er fornøyd med høyden min:) Jeg liker rett og slett følelsen av å være liten, selv om det selvfølgelig kan være upraktisk noen ganger (nå opp til ting, ikke se noe på konserter osv). Men høye har også praktiske utfordringer, så. 

Har aldri følt at høyde har vært noe issue i forhold tll kjærester og dating. Jeg har inntrykk av at menn ikke er like opptatt av det som vi tror. De er gjerne opptatt av egen høyde, men det er andre "krav" som er langt viktigere hos en jente. 

Uansett så er ikke dette noe du kan gjøre noe som helst med, så det beste er bare å akseptere og bli glad i høyden din. 

Anonymkode: b1060...a5e

• Liker 3
Gjest Belle âme
Skrevet

Synast ikkje det er særlig deilig å være lav, men her er noken positive ting:

A. Folk trur du er mykje yngre enn det du er, og eg får barnebillett på busser sjølv om eg er ein del eldre enn grensa på det.

B. Goooood plass til beina.

C. Er meir feminim, og korte jenter er søtare enn høge. 

D. Skal mykje meir til før ein blir i stor str. Bruker sjølv XXS-XS(158 cm). 

E. Trenge ikkje å ete mykje for å bli mett.

D. Klemmer er kjempedeilige, for du er lav og alle andre er store.

E. Er lett å løfte og bære rundt. 

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enda lavere enn deg igjen, 151, og blir kalt sexy like ofte som jeg blir kalt søt. Det kan jo ha noe med utstrålingen din? Eller at du bare har et søtt ansikt? Men jeg forstår deg godt jeg. Selv liker jeg best ordet "vakker" :tongue:

Anonymkode: 532cf...374

Jeg liker ikke å bli kalt søt fordi i mitt hode er ikke voksne mennesker søte, det er noe man kan si om for eksempel dyr eller barn. I tillegg vet jeg om et par menn som kaller jenter/kvinner søte når de ikke føler det er noe annet positivt å si. Søt er for dem et billig kompliment de bare kaster ut av seg for å si noe når de mener jenta ikke er noe særlig å se på.

For noen år siden holdt jeg på med en mann som hele tiden kalte meg søt, når jeg så at det for meg ikke var noe særlig til kompliment og at om han ikke hadde noe bedre å si så kunne han la være å si noe så sluttet han med det. Men da ble det jo helt feil når han gå meg andre komplimenter for da følte jeg han ikke mente det. Så det er vel egentlig godt mulig at jeg er stygg som faen og fullstendig blottet for selvinnsikt som ikke ser det selv, men nå er det lenge siden jeg har lett etter noen kjæreste så sånn sett spiller det ikke noen rolle lenger. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Skogkatten skrev:

Jeg liker ikke å bli kalt søt fordi i mitt hode er ikke voksne mennesker søte, det er noe man kan si om for eksempel dyr eller barn. I tillegg vet jeg om et par menn som kaller jenter/kvinner søte når de ikke føler det er noe annet positivt å si. Søt er for dem et billig kompliment de bare kaster ut av seg for å si noe når de mener jenta ikke er noe særlig å se på.

For noen år siden holdt jeg på med en mann som hele tiden kalte meg søt, når jeg så at det for meg ikke var noe særlig til kompliment og at om han ikke hadde noe bedre å si så kunne han la være å si noe så sluttet han med det. Men da ble det jo helt feil når han gå meg andre komplimenter for da følte jeg han ikke mente det. Så det er vel egentlig godt mulig at jeg er stygg som faen og fullstendig blottet for selvinnsikt som ikke ser det selv, men nå er det lenge siden jeg har lett etter noen kjæreste så sånn sett spiller det ikke noen rolle lenger. 

Det finnes jo vakre lave damer, ser du ikke det?

Som nevnt Natalie Portman er et godt eksempel, da hun er smellvakker i mine øyne, ikke søt, selv om hun er lav. Hun er superstjerne, Diormodell bl.a...

Synes dette høres ut som om det handler mer om ditt grunnleggende dårlige selvbilde, ikke høyde.

Det finnes vakre, sexy lave damer, likeså som det finnes vakre, sexy høye damer. Det er ikke høyden som avgjør om man er vakker. Dessuten handler det om proposjoner. Ei lav kan f.eks ha lange bein og ei høy kan ha korte bein, det handler om helheten i proposjonene som også er med på å gjøre en person attraktiv. Det betyr at noen lave kan se høyere ut enn de egentlig er, da helheten og proposjonene deres gjør dem grasiøse selv om de f.eks er lave. Det er overhode ikke så sort hvitt som du skal ha det til.

Anonymkode: 68d7c...cd3

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes jo vakre lave damer, ser du ikke det?

Som nevnt Natalie Portman er et godt eksempel, da hun er smellvakker i mine øyne, ikke søt, selv om hun er lav. Hun er superstjerne, Diormodell bl.a...

Synes dette høres ut som om det handler mer om ditt grunnleggende dårlige selvbilde, ikke høyde.

Det finnes vakre, sexy lave damer, likeså som det finnes vakre, sexy høye damer. Det er ikke høyden som avgjør om man er vakker. Dessuten handler det om proposjoner. Ei lav kan f.eks ha lange bein og ei høy kan ha korte bein, det handler om helheten i proposjonene som også er med på å gjøre en person attraktiv. Det betyr at noen lave kan se høyere ut enn de egentlig er, da helheten og proposjonene deres gjør dem grasiøse selv om de f.eks er lave. Det er overhode ikke så sort hvitt som du skal ha det til.

Anonymkode: 68d7c...cd3

Nå antyder jeg allerede i innlegget du siterer at det er meg det er noe galt med. Jeg er sikkert stygg som bare det, og får kun billige komplimenter som søt fordi det ikke er noe særlig positivt å si. Fint for andre at man kan være både sexy og lav da, men jeg kan liksom ikke komme opp i samme liga som Natalie Portman. Som sagt er det lenge siden jeg sluttet å lete etter mannfolk, så ikke bekymre deg for meg. Jeg er heldigvis smart også, så jeg kan spille på det når alt annet er håpløst.

AnonymBruker
Skrevet

jeg synes dere har sporet av her... poenget var å si hva som er ra med å være lav, ikke å hakke ned på segselv/argumentere for de dårlig sidene ved det. Vær fornøyd med den du er og les hva som er fint med å være lav så kanskje du ser noe du ikke har tenkt over før 

Anonymkode: 3611f...4a7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 155cm og bor i en meget liten studioleilighet. Til poenget: jeg trenger ikke å ha en superstor seng. Haha:)

Anonymkode: d6d66...b0e

Skrevet
Den 12. juni 2016 at 0.29, Skogkatten skrev:

Jeg synes det aller verste med å være semi-dverg, jeg er 1,56 m. høy, er at man tydeligvis aldri kan bli bedre enn søt. Jeg kan pynte meg til tennene, etter alle kunstens regler, og folk sier til meg at jeg er søt... For meg er søt noe man kaller barn og dyr, men jeg er faktisk voksen. Om jeg hadde vært normalt høy hadde jeg sannsynligvis sluttet å være søt en gang i løpet av tenårene, og avansert til elegant, vakker, sexy og andre komplimenter jeg hører mine høye venninner får. Mens jeg, jeg blir aldri noe annet enn søt, og det er forbanna urettferdig.

Det er heller ingen trøst at andre tydeligvis føler trang til å passe på meg, tusen takk, men jeg klarer meg helt fint selv. Jumpsuits kan ikke jeg heller bruke, i alle fall ikke om jeg ikke legger den opp en halvmeter, men da mister den jo fasongen fullstendig. 

Jeg trenger sikkert denne tråden, for som dere skjønner kan jeg ikke finne noe positivt med å være lav.

Kjære deg... Jeg er 171 og blir kalt søt. Så det hjelper ikke si at bare korte jenter er søte :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvem skal ha det til at menn vil ha høye jenter??

Lave jenter er jo mye enklere å ha sex med enn høye. Ta feks doggystyle. Mye enklere å knulle en veldig lav kvinne bakfra. Samtidig når hun er lav er hun som regel også rimelig lett så du kan løfte på henne og tre henne nedpå kuken som om hun var (unnskyld meg) en puledokke.

Anonymkode: 83d38...504

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 36, og må fortsatt vise leg på polet - en fordel med å være lav! :)

Anonymkode: d44e7...9ad

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 169 cm og også for lav for modellyrket, om det er noen trøst. :P 

Anonymkode: 9c603...c6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 13. juni 2016 at 16.30, Skogkatten skrev:

Så du blir fornærmet av å bli kalt søt, ber ham slutte, for så å ikke tro på ham når han sier noe annet fint til deg? 

Kjære deg, du høres ut som du har veldig lave tanker om deg selv. Virker som du mener "lav" er det som beskriver deg best, men tror du ikke det er mest du som tenker på det?

Anonymkode: 073c7...32a

AnonymBruker
Skrevet

Man kan lovlig benytte seg av baksetene i en Audi TT (gitt at man er under 150cm, da)

Anonymkode: 64f88...153

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg synes dere har sporet av her... poenget var å si hva som er ra med å være lav, ikke å hakke ned på segselv/argumentere for de dårlig sidene ved det. Vær fornøyd med den du er og les hva som er fint med å være lav så kanskje du ser noe du ikke har tenkt over før 

Anonymkode: 3611f...4a7

Enig, dette ble ikke en særlig positiv tråd... 

Ting jeg synes er postivt:

- har lett for å komme meg rundt, smette rundt omkring uten problemer

- folk tror at man er yngre enn man er, fordi man er så "liten"

- det blir sett på som feminint å være "liten", om dette er noe man higer etter

- menn i alle høyder setter pris på lave jenter, det er en smaksak hva de foretrekker :) så du vil både finne høye og lave menn som liker lave jenter, og omvendt.

- det er lett å være "søt" om man er liten, igjen om dette er noe man higer etter

- man har også mulighet for å handle i barneavdelingen, men det er jo mer en kuriøsitet :P 

Og egentlig ser jeg personlig ingen ulemper med det heller. Trives med høyden min jeg :) 

Anonymkode: d2ea3...7d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 12. juni 2016 at 20.39, kisskissbangbang skrev:

Høye jenter vil være lave, lave vil være høye. Jenter uten fregner vil ha fregner, jenter med fregner vil ikke ha dem. Jenter med krøller vil ha slett hår, jenter med slett hår vil ha krøller .. :)

Jeg er 178 høy, og brukte ungdommen min på å være sur for at jeg ikke var lita. Pleide å være skikkelig lei meg for at jeg aldri kunne bli nett og petite :ler: 

Det er jo ikke noe en kan gjøre noe med, så en får bare omfavne den en er. Og JEG synes det er superfint med korte jenter. :)

-Dere kan gå med høye hæler uten å være høyere enn alle dere møter.

-Dere har mye bedre plass på kollektivtrafikk.

-Dere kan bruke jumpsuits ( :ler: Klin umulig med mine bein!)

Jumpsuits ser da best ut på kvinner med lange bein. Om du ikke har funnet en som passer deg har du rett og slett ikke sett på riktig plass. 

Anonymkode: 05979...de0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...