Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan regner man ut verdistigningen ? Hun kjøpte leiligheten er par mnd før jeg flytta inn og betale meg inn, da var den verdt 350 000kr, det har gått 3 år og andre leiligheter selges for rundt 650-700 000kr

Hvis hun skal betale meg verdistigningen, hvordan gjøres dette?

Anonymkode: 90b62...45b

Skrevet (endret)

100% verdiøkning på 3 år, på en plass hvor leiligheter kostet 350.000 for 3 år siden?

Hvor er dette? Mars?

For å svare på spm: Verdivurdering nå - verdivurdering når du kjøpte deg inn = verdistigning.

Endret av Harmankaya
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Anonymkode: 90b62...45b

Skrevet

Er ikke verdivurdering ofte mye lavere enn markedspris?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, prt90 skrev:

Er ikke verdivurdering ofte mye lavere enn markedspris?

Nei, du tenker kanskje på takst?

Om ikke annet pleier meglere å legge på litt på verdivurderingen, i håp om å få jobben. 

Anonymkode: 420d7...2da

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du tenker kanskje på takst?

Om ikke annet pleier meglere å legge på litt på verdivurderingen, i håp om å få jobben. 

Nja, setter hun den ikke heller litt lavt slik at det skal se ut som om hun har gjort en knakende god meglerjobb?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, prt90 skrev:

Nja, setter hun den ikke heller litt lavt slik at det skal se ut som om hun har gjort en knakende god meglerjobb?

Man henter som regel inn flere verdivurderinger, og er megleren den som har satt den laveste er det lite sannsynlig at vedkommende blir valgt. 

Skrevet

Hvis verdivurderingen sier at leiligheten har steget med 350 000 må hun betale deg ut med halvparten av dette + det du eventuelt hadde med inn som egenkapital og halvparten av det dere har betalt ned på et eventuelt felles lån. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...