AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #81 Del Skrevet 14. juni 2016 18 timer siden, Dr. A. Kula skrev: Synes ikke det er mer sært med ring enn å se kontorveggene hos håndtverkere prydet med fag- og mesterbrev. Som håndtverker er det ofte forbundet med brudd på HMS å ha på ring på finferen i utførelsen av arbeidet, så ser at det er praktiske grunner til at dette ikke er utbredt der. Jeg synes forøvrig det er stilig med brevene innrammet på veggen. Gir inntrykk av seriøsitet og kompetanse. Men de går jo ikke rundt med det på kroppen... Holder det ikke for en sivilingeniør med vitnemålet sitt innrammet på kontoret? Anonymkode: e136a...add 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikken Skrevet 14. juni 2016 #82 Del Skrevet 14. juni 2016 Jeg kjøpte og jeg bruker den Synes absolutt ikke den er spesielt maskulin (sammenlignet med andre ringer av tilsvarende type). De fleste som gikk ut samtidig med meg kjøpte den og bruker den fremdeles. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 14. juni 2016 #83 Del Skrevet 14. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men de går jo ikke rundt med det på kroppen... Holder det ikke for en sivilingeniør med vitnemålet sitt innrammet på kontoret? Anonymkode: e136a...add Nei, håndtverkere går ikke rundt med ring, fordi det i mange yrker ville være farlig og/eller upraktisk. Derfor har dette ikke blitt en naturlig del blandt håndtverkere. Men håndtverkere kjører gjerne rundt med bilen dekorert med "Mester" og "Laug". Og de bærer gjerne en logo med samme informasjon på sine arbeidsklær. Det handler om å være stolt av den man er og vise hva man har gjort, samt å uttrykke en tilhørighet til et fellesskap (utdanningssted og grad/nivå). I tillegg er det en fin pynt, men det er jo selvsagt en smakssak. Det handler slettes ikke om å vise at man er bedre enn andre (ikke for meg hvertfall). Ringen utelukker ikke å ha gradsbeviset på kontoret også. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #84 Del Skrevet 14. juni 2016 9 timer siden, Sunhands skrev: Herregud. Til TS: Ville dratt og prøvd den på. Jeg er ikke sivilingeniør, men det er ikke uvanlig med masterring ved min institusjon heller. De har brukt det i titalls år. Det var mange som kjøpte den, og det er til og med en egen ringfest for å feire vitnemålet i gull. Synes ikke det er pompøst, men en artig tradisjon. Jeg kjøpte den ikke selv, da jeg ikke likte den godt nok til å betale 4000-5000. Her er vår: Men om man faktisk tror man kommer til å bruke dem, så hvorfor ikke? Tenker ikke at man er høy på seg selv, men at man er stolt og glad over en prestasjon man har greid. Jeg har denne ringen og bruker den hver eneste dag. Føler meg "naken" uten den. Og den symboliserer på ingen måte min "overdådige kompetanse", men snarere de fantastiske folka, de flotte opplevelsene og de gode årene jeg hadde på Ås <3 Anonymkode: aeb86...f0a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #85 Del Skrevet 14. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Den er så stygg. Og hva skal man med den? Er ikke vitnemålet nok bevis på at man er sivilingeniør? Samboeren min ler av de på jobben hans som bruker ringen. Det er typisk de som ikke er de faglig sterkeste som bruker ringen. Anonymkode: 9f94d...6c5 Hva er dette for noe tull da? Høres ut som en arrogant samboer, må han kanskje kompensere for faglig svakhet? *ironiflagg* Anonymkode: 4006e...584 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #86 Del Skrevet 14. juni 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Den er så stygg. Og hva skal man med den? Er ikke vitnemålet nok bevis på at man er sivilingeniør? Samboeren min ler av de på jobben hans som bruker ringen. Det er typisk de som ikke er de faglig sterkeste som bruker ringen. Anonymkode: 9f94d...6c5 Du fremstiller ikke samboeren din som en spesielt sympatisk person, så dette er kanskje ikke noe du trenger å dele (og nei jeg er ikke siv ing) Anonymkode: 8d25a...73c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 14. juni 2016 #87 Del Skrevet 14. juni 2016 Nei, jeg ble indremedisiner, så jeg har kjøpt indremedisinerringen. Formet som en lunge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. juni 2016 #88 Del Skrevet 14. juni 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Den er så stygg. Og hva skal man med den? Er ikke vitnemålet nok bevis på at man er sivilingeniør? Samboeren min ler av de på jobben hans som bruker ringen. Det er typisk de som ikke er de faglig sterkeste som bruker ringen. Anonymkode: 9f94d...6c5 Jeg er uenig i at den er stygg. Jeg synes faktisk den er fin. Ganske mye finere enn en del "normale" ringer som selges også faktisk. At vi som har den ikke er de sterkeste rent faglig er slett ikke umulig. For min egen del husker jeg at jeg var veldig glad for å ha klart meg gjennom studiet så det å kunne ha ringen på fingeren i diskusjoner med menn som tidligere hadde ertet meg for at jeg var "bare ingeniør" gav meg faktisk en liten indre tilfredsstillelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #89 Del Skrevet 14. juni 2016 2 minutter siden, Cata skrev: For min egen del husker jeg at jeg var veldig glad for å ha klart meg gjennom studiet så det å kunne ha ringen på fingeren i diskusjoner med menn som tidligere hadde ertet meg for at jeg var "bare ingeniør" gav meg faktisk en liten indre tilfredsstillelse. Hvis du er så usikker på deg selv skal det vel noe annet enn en ring til for å løse problemet. Anonymkode: 96d78...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. juni 2016 #90 Del Skrevet 14. juni 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Holder det ikke for en sivilingeniør med vitnemålet sitt innrammet på kontoret? Anonymkode: e136a...add DET hadde jeg syntes hadde sett mer dustete ut enn å ha ringen på fingeren. De fleste av de som kommer innom mitt kontor hadde antakelig ledd seg skakke og tenkt "for et selvhevdende hespetre" om jeg hadde dekorert veggen med vitnemålet. Den delen stiller seg litt annerledes for dem som er håndtverkere. Der synes jeg det er "betryggende" å se at de har en fagutdannelse bak seg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. juni 2016 #91 Del Skrevet 14. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er så usikker på deg selv skal det vel noe annet enn en ring til for å løse problemet. Anonymkode: 96d78...f2e Hvor har du det fra at jeg er usikker på meg selv? Hvis det å føle tilfredsstillelse for at man har klart noe man måtte jobbe hardt for å oppnå tilsier at man er usikker, så har jeg misforstått begrepet totalt. For meg er et eksempel på å være usikker å ikke våge gi seg i kast med et studie fordi man tror man ikke er god nok eller "ikke kan". 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #92 Del Skrevet 14. juni 2016 1 minutt siden, Cata skrev: Hvor har du det fra at jeg er usikker på meg selv? Dette: 9 minutter siden, Cata skrev: For min egen del husker jeg at jeg var veldig glad for å ha klart meg gjennom studiet så det å kunne ha ringen på fingeren i diskusjoner med menn som tidligere hadde ertet meg for at jeg var "bare ingeniør" gav meg faktisk en liten indre tilfredsstillelse. Anonymkode: 96d78...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. juni 2016 #93 Del Skrevet 14. juni 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 96d78...f2e Fremdeles ser jeg ikke hvordan det gjør meg usikker på meg selv at jeg tillot meg selv en uuttalt: "Æ-bæ, jeg klarte det også. Det er ikke så spesielt som dere fremstilte det å være siv. ing." Ville selvsagt aldri sagt det til dem, men av og til er det morsomt å vise selvbestaltede verdensmestere at det de klarte, kan også vi normale mennesker klare. I det tilfellet var det morsomt, siden det det hadde vært en stående fleip i mange år at "det klarer ikke Cata, for hun er bare ingeniør". 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #94 Del Skrevet 14. juni 2016 1 minutt siden, Cata skrev: Ville selvsagt aldri sagt det til dem, men av og til er det morsomt å vise selvbestaltede verdensmestere at det de klarte, kan også vi normale mennesker klare. I det tilfellet var det morsomt, siden det det hadde vært en stående fleip i mange år at "det klarer ikke Cata, for hun er bare ingeniør". Huff, skaff deg litt selvtillit. Dette er jo bare trist å lese. Anonymkode: 96d78...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. juni 2016 #95 Del Skrevet 14. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Huff, skaff deg litt selvtillit. Dette er jo bare trist å lese. Anonymkode: 96d78...f2e Jeg føler i grunnen ikke jeg trenger mer enn det jeg har. Men jeg skal være enig i at jeg burde holde meg litt for god til å svare på innlegg som det siste der. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 14. juni 2016 #96 Del Skrevet 14. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, skaff deg litt selvtillit. Dette er jo bare trist å lese. Anonymkode: 96d78...f2e Det som er trist å lese her er dine kommentarer, du sliter tydeligvis med leseforståelsen. Synes det kommer godt frem hva @Cata mente, og det fremstår ikke som om hun har dårlig selvtillit. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mis(s)Understood Skrevet 14. juni 2016 #97 Del Skrevet 14. juni 2016 2 minutter siden, Bokdamen skrev: Det som er trist å lese her er dine kommentarer, du sliter tydeligvis med leseforståelsen. Synes det kommer godt frem hva @Cata mente, og det fremstår ikke som om hun har dårlig selvtillit. Det er rett ut trist at så mange føler en slik mangel på selvtillit og yrkesstolthet at de må forsøke å hakke på mennesker som i sitt daglige arbeid er så frekke at de våger seg til å bære et synlig bevis på hvilke utdanningsinstitusjon de har vitnemål fra. Og for å hive bensin på det bålet og få opp temperaturen så nevner jeg bare at i enkelte sammenhenger møter jeg folk som er litt sære på sin kompetanse. Når de så ser min ring så spør de, og når jeg bekrefter så faller siste barriere. Ja, noen fagområder er litt særere enn andre 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #98 Del Skrevet 14. juni 2016 Er det ikke litt gammeldags? I samme stil som de som har "Sivil ingeniør Anonym Bruker" på gravstøtten liksom. Sier jeg, som har tatovert "tannlege" på ryggen 😂 Anonymkode: 300ed...e1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mis(s)Understood Skrevet 14. juni 2016 #99 Del Skrevet 14. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke litt gammeldags? I samme stil som de som har "Sivil ingeniør Anonym Bruker" på gravstøtten liksom. Sier jeg, som har tatovert "tannlege" på ryggen 😂 Anonymkode: 300ed...e1c Jo, og det gir jeg blanke F**n i for å være ærlig. Jeg har min ring og bærer den av ren yrkesstolthet. Hva står det på visittkortet ditt? På mitt står det navn, tittel og grad i tillegg til mobil nummer og hvor jeg er ansatt. Så om noen (og enkelte fagbrødre spesielt) er opptatt av det synlige symbolet som ikke tas opp av lommen og gis i hånden, så er vel det da dette usynlige brorskap. Sånn som hos frimuererlosjen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #100 Del Skrevet 14. juni 2016 Den 13.6.2016 at 20.52, AnonymBruker skrev: 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke litt gammeldags? I samme stil som de som har "Sivil ingeniør Anonym Bruker" på gravstøtten liksom. Sier jeg, som har tatovert "tannlege" på ryggen 😂 Anonymkode: 300ed...e1c Er det så gammeldags? Synes det virker som det har blitt ganske vanlig igjen. Jeg hadde litt uflaks her og ble lagt inn på sykehus, og da så jeg at veldig mange av sykepleierne og hjelpepleierne hadde emaljepins med høgskole o.l. på. Anonymkode: 6dc1e...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå