Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nylig ferdig utdannet sivilingeniør og sitter nå å grubler over om jeg skal kjøpe ringen eller ikke. 

Den er jo ikke veldig feminin akkurat:

get_page_attachment?p_l_id=22780&nodeId=

Så vet ikke om jeg kommer til å bruke den. Men det er jo noe med å ha den da. Men så koster den jo nesten 4000kr så det er jo ikke lite penger heller. Hva gjorde dere andre siv.ing-er? Kjøpte dere ringen eller droppet dere den? Bruker dere den til vanlig? 

AnonymBruker
Skrevet

Haha, nei.

Anonymkode: 96d78...f2e

• Liker 9
Skrevet

Kunne aldri falt meg inn å bruke så mye på en ring. Uansett hva den symboliserte. 

• Liker 5
Skrevet

Skal sies at alle mine studievenner har kjøpt den, men jeg er usikker.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, nei.

Åpenbart ikke sivilingeniør.

Alle sivilingeniører jeg kjenner har ring. Hva sier dine medstudenter?

Anonymkode: bedc7...123

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Faith- skrev:

Jeg er nylig ferdig utdannet sivilingeniør og sitter nå å grubler over om jeg skal kjøpe ringen eller ikke. 

Så vet ikke om jeg kommer til å bruke den. Men det er jo noe med å ha den da. Men så koster den jo nesten 4000kr så det er jo ikke lite penger heller. Hva gjorde dere andre siv.ing-er? Kjøpte dere ringen eller droppet dere den? Bruker dere den til vanlig? 

Hæh har aldri hørt om en slik ring.... må være noe bare de som er sivilingeniører vet om :D 

For å vise at dere er med i den hemmelige klubben - sivilingeniøris :D 

Anonymkode: 67508...9a8

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker det kommer litt an på hvor tett knyttet du er til utdanningen og hva ringen eventuelt symboliserer for deg. Faren min har en lignende ring (ikke siv.ing, men en skolering for høyere utdanning) og bruker den på daglig basis sammen med gifteringen. 

Etter min mening vil det likevel være temmelig bortkastet om du ikke kommer til å bruke den.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som skrevet over: Alle de jeg har snakket med har sagt at de har kjøpt.

Hadde jeg visst at jeg kom til å bruke ringen så hadde jeg nok kjøpt den, men med tanke på at faren er stor for at den kommer til å ligge i skuff å støve ned, så er jeg mer usikker. 

Jeg tror jeg kommer til å ta turen til gullsmeden og prøve den, og se hvordan den ser ut på. Så kjøper jeg den om jeg kan tenke meg å bruke den.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt alle har ikke en slik ring, nei. Jeg er altså en av dem.

• Liker 5
Skrevet

Ja, jeg kjøpte den og jeg bruker den hver dag. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, Sarah Dee skrev:

Jeg tenker det kommer litt an på hvor tett knyttet du er til utdanningen og hva ringen eventuelt symboliserer for deg. Faren min har en lignende ring (ikke siv.ing, men en skolering for høyere utdanning) og bruker den på daglig basis sammen med gifteringen. 

Etter min mening vil det likevel være temmelig bortkastet om du ikke kommer til å bruke den.

Jeg kommer fra en familie med sivilingeniører så foreldre/besteforeldre/onkler/tante/søsken har alle ringen, så er jo litt sterke bånd der. 

Skrevet

Jeg var ferdig sivilingeniør i 2013, kjøpte den ikke. 

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, Faith- skrev:

Jeg kommer fra en familie med sivilingeniører så foreldre/besteforeldre/onkler/tante/søsken har alle ringen, så er jo litt sterke bånd der. 

Da hadde nok jeg kjøpt den, men jeg er veldig glad i tradisjoner da.

AnonymBruker
Skrevet

Har flere venninner som har vært glade for denne i jobbsammenheng da en del (eldre) menn har hatt en tendens til å se på damene som sekretærer. Ringen har da enkelt tydeliggjort hvem de et i et møte eller et prosjekt. 

Anonymkode: 8d25a...73c

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

En ring for å vise at man er sivilingeniør? What? Er det mulig å bli så høy på seg sjøl?

Anonymkode: 62ea4...2dc

• Liker 28
Skrevet

Er ikkje den ringen for siv.ingar som er uteksaminert frå ntnu, eller har eg misforstått? :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den ikke, og det er veldig få jeg kjenner som har den. Har aldri hatt behov for en ring for å synliggjøre min kompetanse.

Anonymkode: f1202...281

• Liker 2
Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg kjøpte den og bruker den hver dag. Den har hengt med i mange år nå. 

Jeg synes igrunnen den ikke er så verst feminin, jeg. Jeg hadde en kollega som ikke visste hva ringen betydde og som bemerket at en annen kollega bar samme type «damering» som meg :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også snart ferdig siv.ing fra NTNU. Første gang jeg hørte om ringen (et par år inn i utdanningen) syntes jeg det virket som et ganske teit og pompøst opplegg. En ring for å vise fram hvilken utdanning man har tatt, liksom? Det inntrykket har vedvart, så jeg kommer definitivt ikke til å kjøpe den. Jeg er uansett ikke glad i å gå med ringer. Men om du finner en symbolsk verdi i den er det jo bare å kjøpe den.

Anonymkode: 6f11c...42b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, Faith- skrev:

Det er ingenting som er mer sexy enn jenter med sivilingeniør ring!

Anonymkode: 27e04...19d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...