Gå til innhold

Død mus i bilen?! Farlig??!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fant nettopp død mus i bilen. Den har nok ligget der i flere mnd.i klimaanlegget.. Og jeg har vert dårlig i en mnd nå, uten å finne ut hva det er! Jeg plukket ut noe med pinsett i klimaanlegget i sted for å få vekk det jeg så.. Men så fikk jeg noen til å åpne det og det var mus! Jeg spyr!! Er de farlig for helsen?!!

Anonymkode: 716a6...b7e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fant nettopp død mus i bilen. Den har nok ligget der i flere mnd.i klimaanlegget.. Og jeg har vert dårlig i en mnd nå, uten å finne ut hva det er! Jeg plukket ut noe med pinsett i klimaanlegget i sted for å få vekk det jeg så.. Men så fikk jeg noen til å åpne det og det var mus! Jeg spyr!! Er de farlig for helsen?!!

Ta kontakt med legen din angående dette.

Anonymkode: 3222e...980

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt med legen din angående dette.

Kan jeg ringe legevakt for det??

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg ringe legevakt for det??

Du kan ringe legevakten, og få de til å vurdere om de vil at du skal komme nå eller om det kan vente til fastlegen din kan ta i mot deg.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ringe legevakten, og få de til å vurdere om de vil at du skal komme nå eller om det kan vente til fastlegen din kan ta i mot deg.

Legevakten sa dei ikke kunne gjør noe. Og at det sikkert ikke hadde noe å si. de hadde ikle hørt om det før :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville fått sjekket bilen også. Sett om den har gnagd på ledninger o. l.

Anonymkode: d4b3e...093

• Liker 3
Skrevet

Hvis det er sånn at du er dårlig med influensalignende symptomer nå, kan du ringe fastlegen i morgen og be om å få bli testet for musepest sånn for sikkerhets skyld. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legevakten sa dei ikke kunne gjør noe. Og at det sikkert ikke hadde noe å si. de hadde ikle hørt om det før :(

Jeg forstår. Men bestill en time hos fastlegen, fortell om hvordan helsa di har vært den siste måneden, og om funnet av den døde musa. Det kan være at faslegen kan få ordnet med noen prøver og evt medisin dersom han finner ut at du trenger det.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, LedigNavn skrev:

Hvis det er sånn at du er dårlig med influensalignende symptomer nå, kan du ringe fastlegen i morgen og be om å få bli testet for musepest sånn for sikkerhets skyld. 

Ja har vert dårlig u magen lenge og trøtt.. Jeg er så redd nå:( kan jeg dø av dette?!! Skal ringe fastlegen.. Men har så jævlig helseangst fra før.. Så dette hjalp ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Vi opplevde dette en gang for ti år siden og det stinket fordervelse i bilen. Det var helt tydelig at noe dødt lå der et sted, og nesten umulig å sitte i bilen uten å spy. Så om den har ligget der lenge ville du nok merket det før. 

Anonymkode: 91437...aad

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi opplevde dette en gang for ti år siden og det stinket fordervelse i bilen. Det var helt tydelig at noe dødt lå der et sted, og nesten umulig å sitte i bilen uten å spy. Så om den har ligget der lenge ville du nok merket det før. 

Det har ikke luktet noe spesielt.. Kjøpte bilen for 7 mnd siden. Men da må jo de forrige eigeren kjent lukta?? Kan jeg bli skam syk av det. ??

Skrevet

Jeg tviler på at du kan bli syk av det. Vil også tro at du selv ville kjent lukt dersom musen hadde lagt der lenge, spesielt siden du fant den i klimaanlegget. Jeg tror ikke du behøver å bekymre deg! Men siden du har vært dårlig over en mnd nå så kan du bestille en time hos fastlegen. Ta opp symptomene du har og legg til funnet av denne musen sånn for sikkerhets skyld :) Uansett greit å få sjekket seg når du har vært dårlig i en mnd uansett hva årsaken er :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Luckiness skrev:

Jeg tviler på at du kan bli syk av det. Vil også tro at du selv ville kjent lukt dersom musen hadde lagt der lenge, spesielt siden du fant den i klimaanlegget. Jeg tror ikke du behøver å bekymre deg! Men siden du har vært dårlig over en mnd nå så kan du bestille en time hos fastlegen. Ta opp symptomene du har og legg til funnet av denne musen sånn for sikkerhets skyld :) Uansett greit å få sjekket seg når du har vært dårlig i en mnd uansett hva årsaken er :) 

Uff håper ikke jeg blir det! Men har jo ikke kjent noe lukt?? 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff håper ikke jeg blir det! Men har jo ikke kjent noe lukt?? 

Da har den sikkert ikke ligget der så lenge. Hvor langt i forråtnelsen var den kommet?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har den sikkert ikke ligget der så lenge. Hvor langt i forråtnelsen var den kommet?

Den så ganske råtten ut.. De så fant den sier den har ligget det leeenge. Før jeg kjøpte bilen også.. At derfor lager det ikke lukt?? Det har lenge komt inn blad og løv inn i bilen, så for 1 mnd siden kanskje så så jeg noe pels greie i ventilen. Men tenkte ikke noe over det før idag. Åpnet hele greiene og nedi der lå musa.... Ekkelt! 

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av. En bitteliten mus i foråtnelse klarer ikke skade ett stort menneske. Iallefall ikke når du kun har vært utsatt i bilen. Om musa ikke har luktet heller så har den antageligvis ligget der svært kort tid, eller så lenge at den er mumiefisert og da er det iallefall.

Anonymkode: 88ca5...2ee

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av. En bitteliten mus i foråtnelse klarer ikke skade ett stort menneske. Iallefall ikke når du kun har vært utsatt i bilen. Om musa ikke har luktet heller så har den antageligvis ligget der svært kort tid, eller så lenge at den er mumiefisert og da er det iallefall.

Anonymkode: 88ca5...2ee

Ok.. Når jeg tenker over det så har bilen lukter litt merkelig for noen mnd siden. Husker jeg kjørte ofte med vinduet åpent. Men så forsvant det, og kom av og til tilbake.. Men burde jeg sjekke meg hos legen? Pga det?

Skrevet

Dette går nok helt fint TS. Jeg er ganske sikker på at dette er et større "problem" enn man skulle tro og at det finnes mange døde mus i biler rundt omkring...... Dersom du er bekymret så ringer du legen din i morgen. Få sjekket opp i at du har følt deg dårlig, men jeg tviler på at det har med musen å gjøre. Men, better safe than sorry, sier de!

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Sirah skrev:

Dette går nok helt fint TS. Jeg er ganske sikker på at dette er et større "problem" enn man skulle tro og at det finnes mange døde mus i biler rundt omkring...... Dersom du er bekymret så ringer du legen din i morgen. Få sjekket opp i at du har følt deg dårlig, men jeg tviler på at det har med musen å gjøre. Men, better safe than sorry, sier de!

Uff, flaut. Legen kommer nok til å le av meg. Men men :P

Gjest Badebuksa
Skrevet

Det er ikke farlig. Hvorfor skulle det vært farlig? Er du død? Nei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...