Gå til innhold

Haha, tror enkelte som driver nettbutikker at kundene er dumme og ikke følger med på prisutviklingen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I en nettbutikk (jeg skal ikke nevne navn), har jeg sett på et klesplagg som har priset til rundt kr 60,- de siste par ukene.

Plutselig for 2 dager siden, var prisen rundt kr 150,- for det samme klesplagget.

Gjett hvorfor?

I dag ser jeg at denne nettbutikken har kampanje med diverse avslag. Da ser det ut til at plagget er satt opp i pris kort tid før, kun for å gi inntrykk av nedsatt pris i dag når plagget i dag var "satt ned" fra kr 150,- til kr 60,-

:fnise:

Dette er vel kanskje også plagg som det er vanskelig å få solgt, som de velger å gjøre slike akrobatiske prismessige krumspring med. Slikt får meg til å la være å handle hos deres nettbutikk...

Hva med deg?

Anonymkode: ca06e...389

Skrevet

Kundene ER dumme og følger ikke med på prisutviklingen.

• Liker 7
Skrevet

Har opplevd det samme i en nettbutikk for hundeutstyr. Plutselig hadde de satt opp en vare jeg pleide å kjøpe noen ganger i året. Litt senere hadde de satt en synlig strek over denne plutselige høye prisen, og liksom priset den på "tilbud" til den vanlige prisen jeg hadde pleid å betale i flere år. Svindel og bedrag. Fikk ikke lyst å handle der mer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Million skrev:

Har opplevd det samme i en nettbutikk for hundeutstyr. Plutselig hadde de satt opp en vare jeg pleide å kjøpe noen ganger i året. Litt senere hadde de satt en synlig strek over denne plutselige høye prisen, og liksom priset den på "tilbud" til den vanlige prisen jeg hadde pleid å betale i flere år. Svindel og bedrag. Fikk ikke lyst å handle der mer.

Hvorfor det? Du betaler jo det du betaler. 

Anonymkode: a8fdd...568

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Du betaler jo det du betaler. 

Det er uredelig av butikken. 

Anonymkode: f044f...707

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe nytt det. Og det er langt i fra bare nettbutikker som gjør slikt. Står stadig artikler om slik prising i avisene.

Anonymkode: 7ad3a...36d

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er uredelig av butikken. 

Og så? 

AnonymBruker
Skrevet

Samma med folk som selger brukte klær på finn?? Butikkene har sommersalg og man får kjøpt klær til barn til en billig krone..brukt tøy går for 100 kr genseren på finn. Helt teit.

Anonymkode: bc3f8...f03

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og så? 

De fleste har nok vett til å ikke støtte opp slik butikkdrift. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme for meg, dersom jeg synes prisen er grei, kjøper jeg. Alle firmaer driver vel med litt tvilsomme praksiser iblant.

Anonymkode: 549c9...1f1

AnonymBruker
Skrevet

Nettbutikkene fastsetter den prisen de mener folk er villige til å betale, det er så enkelt som det. Og ja, det er faktisk ganske mange som ikke er veldig prisbevisste. 

Anonymkode: b4cb2...be3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...