AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #1 Skrevet 12. juni 2016 Du som er psykisk syk. Hva er din erfaring med psykiatrien? Føler du at du får hjelp? Eller at du utsettes for et kynisk system som prioriterer: 1. Egentlig friske folk med forbigående livskriser perfekt designet til kortidsbehandling. 2. De aller aller sykeste som må sperres inne og ivaretas 24/7 Der alle i mellom kastes rundt i en evig runddans i et system som går sånn: fastlege/legevakt henviser til spesialhelsetjenesten fordi problematikken er for vanskelig for førstelinjetjensten. Spesialhelsetjenesten vurderer deg, sier du er syk og trenger hjelp. Og sender deg til poliklinikken. Der du ikke klarer møte fordi du er for syk til å følge opp poliklinisk behandling. Så faller du ut av behandling og faller tilbake til førstelinjetjenesten ironisk nok fordi du var for syk for tilbudet du fikk i spesialhelsetjenesten. Førstelinjetjenesten henviser så til spesialhelsetjenesten igjen. Også skjer det samme: Igjen, igjen, igjen, igjen, igjen, igjen, igjen, igjen, igjen, igjen, igjen, igjen, igjen, igjen, igjen, igjen, igjen, igjen, igjen, igjen, igjen, igjen. Der en egentlig aldri kommer i posisjon til å få hjelp og bare slites videre ned av å bli sendt rundt som en verdiløs pakke mellom et hav instanser. Der alt du tenker tilslutt er: hvorfor løser jeg ikke bare dette for samfunnet, familie og meg selv med selvmord? Anonymkode: c4413...09a
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #2 Skrevet 13. juni 2016 Skjønner at du har det tøft og at det er et slit, men selvmord er ingen løsning. Anonymkode: 4ed1f...312
Frk.K Skrevet 14. juni 2016 #3 Skrevet 14. juni 2016 Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Jeg vil oppfordre deg til å heller ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Frk.K, mod.
Anbefalte innlegg